Onze dame is ontzettend verkouden. Er komt echt heel veel groen snot uit haar neus, met bellen tegelijk. Helaas vind ze het schoonmaken van haar neus echt verschrikkelijk. Het snot mag ik niet met een vochtig doekje weghalen want mevrouw wordt er helemaal overstuur van. Een paar keer per dag zuig ik haar neus uit met zo'n zuigertje van otrivin (die overigens echt geweldig werkt, zoveel beter dan een neuspeertje). Maar ondanks dat blijft het snot maar komen, en wegvegen is dus echt drikke drama. Doordat ze er zo overstuur van raakt, komt er alleen maar meer snot uit haar neus, waardoor ik weer meer moet wegvegen....kortom we zitten in een vicieuze snot cirkel! Iemand tips waardoor het snot wegvegen makkelijker wordt?
Neus schoonmaken blijft idd altijd zo'n drama! Als het hier echt erg, zorgde ik voor een badkamer vol met stoom en ging ze extra in bad. Dan komt er meer los en met een washandje vond ze het veel minder erg.
Jep, hier het zelfde drama Ik doe de hele dag door met zachte zakdoekjes even vegen en dan 3x per dag (of t moet echt heel erg zijn) met een vochtig doekje. Het is inmiddels zo erg dat als ik een vochtig doekje pak mevrouw al hevig met dr hoofd heen en weer gaat schudden :')
haha hier ook ja, soms moeten we even 'doorbijten' stomen om t los te maken. gezichtje wassen is al net zo'n drama, haar eerste woordje is niet papa of mama maar 'nee' en dat zegt ze dan ook stellig!
Hier ging het beter met een zachte tissue. De natte doekjes kunnen ook best bijten als het neusje schraal is. (door eigen ondervinding verkouden, dacht nou ja dan maar ff een toetenveger... zeer dat dat doet!)
O jee da's idd wel zielig, voortaan tissues dan maar. Een warm nat washandje wil hier ook nog wel eens meevallen, is natuurlijk lekker warm ipv zo'n koude klats in je gezichtje
Precies een lekker warm washandje of zo'n spuugdoekje in warm water beetje opgewarmd en even zeggen dat je haar neusje schoonveegt en als je écht klaar bent, ook even zeggen dat het weer klaar is (en dan niet stiekem nog net even dat laatste pulkje weg willen vegen ) en haar weer lekker haar gang laten gaan. Ook zou ik niet al te spastisch over afvegen doen. Tuurlijk het moet niet te vies worden, maar ik vind een verschil tussen thuis een beetje vieze neus en buiten de deur een heel groot verschil. Al blijft het vies natuurlijk .
Zwitsal heeft nu trouwens nieuwe doekjes om de neus mee af te vegen! Vond onze dame ook niet tof maar zal wellicht lekkerder aanvoelen als lotiondoekjes
Hier was het ook een drama. Wanneer ze niet verkouden is mocht ik ook niet aan haar neus zitten. Ik maak er nu een spelletje van; druk met mn vinger op haar neus en zeg dan 'toet' of ik knijp heel zachtjes in haar neus (en zeg mwep). Vind ze helemaal geweldig waardoor ik dus nu zonder problemen aan haar neus mag komen en dus ook makkelijker haar neus kan afvegen.
Ik zing er altijd een liedje bij; micky mouse ging vissen vangen. Als t liedje klaar is zorg ik dat ik ook klaar ben. Werkt hier goed.
Hier ook tissues of spuugdoekje, als het opgedroogd is een nat washandje. Ik leg haar even neer, houd haar hoofd vast en veeg het af, zo snel mogelijk. Tuurlijk vindt ze dat niet leuk, daarom zo snel mogelijk. Een keer geprobeerd met een snotzuiger, laat maar, dat wordt oorlog. Het komt er toch wel uit, dan maar een keer extra afvegen. Als ik het laat zitten veegt ze haar gezicht trouwens af aan mijn schouder
Wij pakken een vochtig doekje en doen net alsof wij onze neus snuiten, compleet met ppppfffppfff geluiden en dat vindt mijn dochter zo grappig dat ze het zelf ook wil. Sterkte, wij zijn al van voor de kerst bezig met een verkoudheid. Morgen gaat ze naar de huisarts.