Hoeveel shirts/broekjes/rokjes/jurkjes is ongeveer normaal voor een meisje of jongen? Ik heb net namelijk even de winterkleding voor dl opgeruimd en ik schrok van de hoeveelheid shirts zij heeft sommige heeft ze maar weinig aangehad, dus wil er nu voor zorgen dat ze toch wat minder shirts heeft. Ze heeft nu 5 rokjes, 3 jurkjes, 4 shirts KM, 2 shirts LM en 4 lange broeken en 2 hotpants voor de lente/zomerperiode. Mijn zoontje heeft 7 shirts KM, 3 LM, 4 lange broeken en 3 korte broeken.
Euh...uit mijn hoofd, wat er nu in de kast ligt: 5 gewone broeken (spijker etc) 3 leggings (wel meer maar die draagt ze, rest zit niet goed/te groot) 10 shirts met lange mouwen 5 dikkere truien 3 jurkjes 5 rokjes zoiets...De dikkere truien had ik gekocht voor de koude winter maar die heeft ze dus minder gedragen dan verwacht. In de zomer heb ik meestal nog meer shirts en veel meer jurkjes, ahum. Ze draagt wel alles overigens en het is allemaal niet duur geweest (veel Zeeman en ook veel merk maar tweedehands) dus voel me er verder niet schuldig over ofzo.
Oudste heeft iets van 25 polo's en t-shirts met korte mouwen. Ongeveer 10 met lange mouw. Vier lange broeken, 1 spijkerbroek en ongeveer 15 korte broeken. Tweede zoon heeft meer shirts, denk 35, ongeveer 25 korte broeken, 10 shirts lange mouwen en 8 lange broeken. Baby heeft veel te veel. Allebei hebben ze nog wat vesten etc. De kleding gaat hier elke dag in de was vanwege de warmte en het zand. Kinderen dragen vrijwel alleen korte broeken en shirts.
Nee ik voel mij er ook niet schuldig over, maar ik vind het zonde als het in de kast ligt en ze het na het seizoen nog niet gedragen heeft of maar weinig. Gelukkig geen dure merkkleding dat scheelt.
Hmm ineens voel ik me stuk "schuldiger" over de hoeveelheid kleding in de kast. Zou niet weten hoeveel het precies is maar wel "iets" meer dan jij nu opnoemt. Deels doordat oma graag rokjes en broeken met shirtjes koopt en dochterlief het liefst alleen jurkjes draagt. (Waarom oma die dus echt nooit koopt is me een raadsel overigens) Dus er ligt sowieso al stapeltje spijkerbroeken te verstoffen in de kast. De rokjes doet ze nog wel aan als het van ons moet. Maar ze zou het meest blij zijn met een kast vol van die jurkjes bij de h&m van 4,95 Of de net iets duurdere variant van de v&d... Met mouwtjes en kraagje. Nu bezig met naailes... Kan ze net zo veel jurkjes krijgen als dat ik naai-zin heb En kleding die ze nauwelijks draagt geef ik altijd weg. Dat is aangenaam voor mijn schuldgevoel Ik vind het namelijk doodzonde om gewoon prima kleding zo weg te gooien. Maak ik er liever iemand anders blij mee.
Uhhmm teveel Ik heb 2 stapels met lange mouwen, 2 met korte mouwen. En dan ook wel flinke stapels... 6 rokjes, stapel spijkerbroeken, 3 joggingpakken en 1 trainingspak. Zooitje sokken en paar mayo's en leggings en natuurlijk vesten en jackie's. Oja en een hele hangkast vol jurken en prinsessenjurken haha. Mijn mazzel is dat de stapel zich opgebouwd heeft en ze sommige truitjes al 2 jaar heeft. Alleen qua broeken, legging en mayo's moet ik nieuw kopen omdat ze te lange pootjes krijgt
Nodig? - afhankelijk van je kind - afhankelijk van hoe vaak je wast Maar in basis: 4-7 shirt KM 4-7 shirt LM / truien 3-4 broeken / jurken 3-4 korte broeken / rokjes of shorts 1-2 jassen 7-10 paar sokken 2-3 leggings 2 vesten 7-10 ondergoed (hemd / broek) 2 paar schoenen 1 x zwemkleding 2 x nachtkleding Hiermee zou een kast prima gevuld zijn. Hier wel een beetje meer
Geen idee wat normaal is...? Dat zal ook per persoon verschillen? Ik bedoel, de ene volwassene heeft ook een inloopkast nodig voor zijn/haar kleding, terwijl de ander maar een paar setjes heeft... Hier heeft de oudste ongeveer (echt een schatting...): 7 lange broeken, 4 3/4 broeken, 7 korte broeken, 12 rokjes, 12 jurkjes (met korte, 3/4 of korte mouw), ik denk een stuk of 15 shirtjes met lange mouw, 10 shirtjes met korte mouw, een stuk of 7 vestjes en tig lange en 3/4 leggings. Van de jongste heb ik geen idee...die heeft ook allerlei verschillende maten door elkaar in de kast hangen... Zomer vind ik lastig, omdat het zowel koud, lekker weer, als heel warm kan zijn...je moet dus van alles in de kast hebben...
's Zomers gaat er hier toch aardig wat doorheen met buiten spelen, met de waterbaan spelen, waterijsjes eten... Maar sokken, daar hebben wij dan weer geen 7-10 paar van ( 2-3 paar is meer dan genoeg, lekker goede kwaliteit wollen sokken )
10 lange broeken (4 favoriet) 4 korte 8 shirts KM 8 LM 5 truien 2 zomerjassen, 2 winterjassen, Een hele zooi ondergoed en sokken (vnl gekregen) 4 lange pyjamas, 1 korte Dat is iig wat ik weet, zal wel wat meer zijn maar hij heeft veel kleding die hij niet draagt.
Net van de week 2 korte broeken, 2 shirtjes en 2 hemdjes gekocht, verder in de kast iets van: 4 spijkerbroeken 4 gekleurde broeken 6 shirtjes lange mouw 2 blouses lange mouw 4 shirtjes korte mouw 1 vest Hij zit in een groeispurt dus schaf nog niet een volledige zomergarderobe aan, zo nu en dan wat...
Hier wel iets teveel... veel dragen ze maar weinig. Echter: zoon doet nu voor het tweede seizoen met zn shirts, dus ze worden uiteindelijk wel allemaal gedragen. Ik gok zo'n 15-20 shirts korte mouw. Dochter ca 15, ook nog iets van vorig jaar. Korte broeken: zoon: ca 10, dochter ca 7 rokjes: ca 5 jurkjes ca 5 lange broek: zoon; ca 10, dochter ca 8 Leggings: 5 longsleeves: dochter ca 12, zoon ca 20 Dan zoon nog wat vestjes: ca 2, truien: 10 dochter: jasjes: 3 vestjes/truien: ca 6 zomerjassen: beide 2 bodywarmer: 1x winterjassen beide 2 Veel tweedehands of el cheapo En ze komen nu wel in de leeftijd dat ze met longsleeves en shirts echt een jaar mee kunnen doen, dan is het al minder erg
E. Heeft; 10,shirts KM 10 shirts LM 6 vestjes / bolero's 9 rokjes 22 jurkjes mand vol ondergoed mand vol leggings mand.vol sokken 6 shorts 8 broeken 12 hemdjes en 5.bikinis.. Ik heb nog een lijstje met wat ik nog wil hebben en wat er nog bij komt maar wacht tot de sale 1 jumpsuit 2 jurkjes 1 rokje 2 tshirts 3 hemdjes
Ik wist het wel ik moet meer gaan shoppen voor deze zomer nog echt veel te weinig voor beide mannen maar meestal 4/5 lange broeken 5 korte broeken 8 shirts korte mouw 5 lange mouw 6 vesten/truien 3 overhemden/bloesjes ondergoed en sokken voor 1.5 week best weinig als ik dat vergelijk met de rest
Ik ben erg van het "consuminderen", dus hier nooit meer dan minimaal noodzakelijk: afgelopen winter had ik: 3 broeken 2 vesten 4 jurken 6 shirts lange mouw 4 maillots
Geen idee.. Een idee voor jullie, volgens mij heeft ze alleen al een stuk of 15 pyjama's hahaha! Heb laatst haar kast opgeruimd en nog is ie vol. Ze heeft overigens merendeel wel aan, op een paar niet lekker zittende kledingstukken na. Wat ik wel knap vind is dat ze dit maar 1 jas heeft! Afgelopen winter had ze er 4.. Belachelijk..
Hier nu oudste, laatst kast uitgezocht 10 shirts korte mouw + 3 basic 7 shirts lange mouw + 3 basic 3 hemdjes 3 bolero's + kort spijkerjasje 1 warm vest 4 rokjes + 2 spijkerrokjes 3 jurken Spijkershort 1 3/4 broek 2 spijkerbroeken 10 paar sokken 12 leggings Broeken draagt ze eigenlijk niet, voor de zomer geen nieuwe gekocht. Ze heeft nu voldoende om te varieren maar er komen denk ik nog wel wat jurkjes. Die draagt ze t liefst.