Wie o wie kan mij tips geven om mijn kinderen wat aan te laten komen en te groeien? Ik heb een j/m tweeling van 26 maanden oud. Mijn dochter weegt 11,2 kilo en is 87 cm lang. Mijn zoon is 11,7 kilo en 88 cm lang. Ik ben afgelopen week bij het CB geweest en nu kreeg ik te horen dat ze te licht en te klein zijn. Hun lijntje buigt naar beneden af. Nu moet ik over een paar maanden terug komen om te wegen en te meten maar ik zou dan graag zien dat ze weer wat zwaarder worden.... Wie o wie heeft de gouden tip?
Hmm, mijn tweeling waren met 2 jarige leeftijd net zo.. D. was ietsje zwaarder als die van jou, maar een halve kilo. Hier werd nik van gezegd. Vind dat ze er wel moeilijk over doen hoor. Het is niet abnormaal dat ze nu minder snel groeien, dat zag je op de grafiek van mijn tweeling ook.
Nou Chloe was ook niet veel zwaarder hoor, ze is gewoon een slank meisje en volgt haar eigen lijntje, als ze het verder goed doen zou ik me niet al te druk maken hoor! Wij hebben nog nooit commentaar gehad!
Ze doen het wel goed! Ze zitten vol energie en zijn lekker actief en vrolijk!! Wel eens ziek maar wel kind is dat niet. Hun lijntje buigt wel af. Ze zaten altijd gemiddeld en nu zitten ze tussen de -1 en -2. Maar met 1,5 jaar zijn ze ook bij het CB geweest en toen liepen ze net een paar weken...Dus toen gebruikten ze natuurlijk ook niet zoveel energie..... Lastig hoor...
Pff wat een gezeur. Als je niet gemiddeld bent dan moet je er altijd wat aan doen ofzo??!! Mijn dochter was een mollige baby. Dronk goed borstvoeding dus tja... Ik moest maar minder geven en naarmate ze ouder werd alle dranken mengen met water. En weet ik het wat. Een poosje op gemiddeld gezeten dat was goed. En nu zit ze iets onder gemiddeld weer niet goed... Kijk lekker naar je eigen kind. Eet en drinken ze normaal voor hun doen? Zijn ze actief/zin om dingen te ondernemen etc... Niks aan de hand dan toch. Dat gelet op gewicht... Natuurlijk is het goed dat er iets op gelet wordt, maar zo overdreven hoeft ook niet hoor. Wie weet zijn ze over 1 á 2 jaar weer wat zwaarder.
Als jou gevoel zegt dat het goed zit zou ik daar lekker naar luisteren. Verder kun je natuurlijk wel lekker roomboter op hun brood smeren en volle producten geven e.d. Overigens was mijn dochter met 3 jaar 11,1 kg en 91 cm. Met 2 jaar was dit 9,7 kg en 82,5 cm. Een lijntje heeft ze nooit gevolgd en commentaar heb ik nooit gekregen. Ik werd eerder als overbezorgd gezien omdat ik mezelf een beetje zorgen maakte
Nou zo klein/licht vind ik ze niet.Mijn zoontje was ongeveer hetzelde rond die leeftijd,ze vonden em vooral te licht.Ik heb em toen extra (volle)melk gegeven.Ik moest 3mnd later terug voor extra controle,hij was toen bijna 2kg aangekomen en 1,5cm gegroeid,toen vonden ze het helemaal goed.
@all... ik weet ook wel dat ik mij geen zorgen moet maken en dat ik naar het kind moet kijken....Ze doen het tenslotte hartstikke goed en zijn vrolijk / actief maar die afbuigende lijn zit me niet helemaal lekker
Ja en s'avonds nog een fles/beker extra melk gegeven voor t slapen. Mijn zoontje is niet zo'n goede eter,een tijdje at ie bijna niks dat is gelukkig wel wat beter nu.Mischien bij jou ook t geval?
Ze zijn niet gek op melk maar ik kan wel een beker extra zuivel geven voordat ze gaan slapen. Ook hier zijn het geen grote eters. Smorgens willen ze nog wel brood eten maar tussen de middag is dat ook drama....Avondeten is ook niet favoriet....
Niet te druk om maken! Mijn zoontje was ook altijd te klein en licht..nog steeds overigens. Hij was met 2 jaar even groot als jou kindjes. Zolang ze zich goed ontwikkelen en vol energie zitten moet je je echt geen zorgen maken of gekke toeren gaan uithalen. Het cb en hun lijntjes altijd. Zodra er ook maar iets gebeurt is het drama....als ouders zijnde maak je je helemaal gek voor niets.
@palmie...Dat heb ik al in huis gehaald maar ze drinken het niet... @kristalhelder..Je hebt ook helemaal gelijk!
Ik zou me echt geen zorgen maken hoor, het cb kan je erg onzeker maken maar als jij het idee en gevoel hebt dat ze het echt goed doen dan is alles goed toch?
Ik zit in hetzelfde schuitje,mijn zoontje zit met 24 maanden op 10 kilo en 87 cm. Ook bij hem boog zijn lijn ineens naar beneden. Over 3 maanden een extra weeg controle. Maar ik maak me weinig zorgen,ik en zijn vader waren vroeger ook spillenbenen. En mijn zoontje is een hele actieve peuter. Geen zorgen om maken hoor,komt goed!
Mijn zoontje is even lang/zwaar als jouw kindjes. Zijn lengte is gemiddeld maar zijn gewicht is eigenlijk altijd een creatieve grafieklijn geweest Tot 6 maanden te dik (borstvoeding), rond een jaar gemiddeld, en nu te licht. Hij eet roomboter op brood, krijgt volle melk en volle yoghurt. Ik moet ook terugkomen als hij 2,5 jaar is, maar ga niets veranderen aan zijn eetpatroon. Hij eet goed, is vrolijk en energiek.. ik ga hem niet vetmesten