Beste vriendin dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ammie1984, 21 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochter van 10 heeft niet heel erg veel vriendinnen. De klas waarin ze zit is meer een jongensklas. Ze zitten totaal met 7 meiden, dus dat is niet heel veel. Ze spreekt wel eens met wat meiden uit de klas af, maar dat is niet heel vaak.
    In de straat bij ons woont een meisje van haar leeftijd. Sinds ze 4 zijn gaan ze met elkaar om en waren dikke vriendinnen. Elke lockdown zaten ze dagelijks bij elkaar en ook na school spraken ze veel met elkaar af.

Nu is die vriendin opeens naar een ander meisje toe getrokken. Woont hier ook in de buurt. En uiteraard ga ik er niet van uit dat er dagelijks met mijn dochter gespeeld moet worden. Maar ze laat haar compleet links liggen. Elke keer als mn dochter een berichtje stuurt om af te spreken krijgt ze te horen dat ze niet kan.. We waren vh weekend even langs gegaan ivm haar verjaardag. En het eerste wat ze tegen mijn dochter zegt: Ik kan niet zo lang hoor, want ik ga straks met .. spelen..

Ik merk dat ze het er moeilijk mee heeft en ik vind het zelf ook lastig in de zin van of en wat ik er mee of aan kan doen.. Ik kan die vriendin niet verplichten met mijn dochter te spelen, want als ze dat met tegenzin doet is dat natuurlijk ook niks. Maar een beetje meer balans had ik fijn gevonden.. Ik ga ook goed om met de moeder en heb het al eens aangegeven , maar zij ziet het 'probleem' niet zo..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wat vervelend voor je dochter!

Denk dat die moeder misschien het probleem ook niet ziet omdat haar dochter er geen last van ervaart. Misschien helpt het als je aangeeft dat jouw dochter er last van heeft, ook omdat ze verder niet zoveel vriendinnen heeft? (Maar misschien heb je dat al gedaan.)

Je kunt er inderdaad niet veel aan doen, dit soort dingen gebeuren helaas. Ik zou daarom ook vooral proberen je dochter op andere manieren met andere meiden (en jongens) in contact te laten komen. Ik weet niet of ze op een (team)sport of andere club (muziek, creatief, scouting, ...) zit? Daar kan ze natuurlijk ook contacten opdoen.

3. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Ja ik heb dat inderdaad al aangegeven dat mijn dochter er mee zit.. En ze is ook op de hoogte dat ze niet zoveel vriendinnen heeft. Ze kwam terug met dat haar dochter veel vriendinnen heeft, maar dat ze altijd wel weer terug komt..
    En ik verwacht echt niet dat ze hier dagelijks op de stoep staat.. Maar ook niet dat mn dochter naar huis wordt weggekeken door haar als we langskomen voor haar verjaardag, omdat ze zo graag met dat andere meisje wilt spelen..
    Mn dochter zit op hockey. De meiden van haar team wonen wel verspreid hier in de stad, niet heel erg in de buurt.
    Ze is verder ook niet ongelukkig en altijd vrolijk.. Maar kan me toch wel voorstellen dat het een gemis is..

4. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Wat ik zelf merk met deze leeftijd is dat voor de een kan het een beste vriendin zijn, voor de andere vaak een gewone leeftijd. Blijft echt lastig, deze leeftijd. Het ene moment ben je alles, het andere moment helemaal niets. Andere vriendinnen zoeken is een goede, maar zeker niet makkelijk. Mijn jongste heb ik door omstandigheden van school moeten halen, in een klas waar veel meidenvenijn was(kan het geen pesten noemen) en soms botste met haar bff. Op dr nieuwe school weer hordes vriendinnen en heeft dr wel goed gedaan.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Oh zooooo herkenbaar.
    Meidenvenijn

Mijn oudste dochter heeft dit zo aan de hand gehad. En het bijzonder is,.is dat dat ze nu weer supergoed kunnen vinden samen.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik zou dit niet specifiek meidenvenijn noemen.
    Vriendschappen veranderen en vooral bij kinderen. Het is sneu voor je dochter dat dat meisje niet vaak meer wil spelen maar daar kun je weinig aan veranderen. 10 is ook geen leeftijd meer waarop je dat soort dingen echt kunt sturen. Ze hebben echt wel duidelijk hun voorkeuren qua vrienden/vriendinnen.
    Het enige wat je kunt doen is denk ik je dochter stimuleren zich toch wat meer op andere meiden in de klas te richten of eens een meisje uit het hockeyteam uit te nodigen om te spelen.

spruitje80 vindt dit leuk.
  7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Oh ja volgens mij heel normaal want zie dat veel om mij heen. Hier in de straat gelukkig niet, mijn kids zijn hier de 'populaire kinderen', worden bijna dagelijks wel opgehaald.

Op school echter heel ander verhaal. Dochter vind het lastig te peilen hoe vriendschappen in elkaar zitten met andere meiden en vanuit haar zelf houdt ze eigenlijk al wat afstand. Precies om de reden dat het zo vaak wisselt hoe meiden een vriendschap zien, ene keer besties en andere keer negeren ze je volledig

Met jongens heeft ze dat probleem eigenlijk nooit. Die zijn erg direct in wat ze willen en wat niet en dat vind Dochter erg fijn en trekt daardoor ook meer naar jongens toe

Deel Deze Pagina