Knutselen stoomboot

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Sun01, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Zijn hier creatieve dames?

Ik wil voor sinterklaas graag een stoomboot knutselen ter versiering. Hij mag zeker een meter groot zijn. De bedoeling is ook dat ik er een paar (kleine) pakjes in leg.

Heeft iemand tips of voorbeelden? Ik heb wel op google gekeken maar kan niet echt handige voorneelden vinden..

Hoe zouden jullie dat maken en met welk materiaal?

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga er binnenkort eentje samen knutselen met mijn dochtertje van 3,5 jaar. Ik ga hem maken van kartonnen dozen. 1 grote doos als basis. paar kleine doosjes op elkaar als schoorsteen. 1 doos verknippen voor de voor en achterkant zodat ie schuin toe loopt. Eventueel een bezemsteel als mast voor de vlaggen.

Dan mag mijn dochtertje hem verven. samen vlaggetjes maken. Letters uitprinten en laten kleuren voor pakjesboot 12. Op ronde vouwblaadjes pietjes tekenen en laten inkleuren en die op de boot plakken dat zijn dan raampjes. Eventueel een anker erbij. Je zou ook nog nepcadeautjes erbij kunnen maken en zo het verhaal naspelen van Sinterklaas.

Als je hem echt meerdere jaren wilt gebruiken zou ik hem van hout (laten) maken.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb op school wel eens een boot gemaakt mbv een tafeltje. Ik heb het tafeltje op de kop gelegd en de poten als frame gebruikt. Met karton of een rol behang de buitenkant van de boot maken, versieren met verf, vlaggetjes, pakjes, pepernoten, Pietjes en de Sint, enz.

4. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Haha gister toevallig ook op Google gekeken wil er namelijk ook een maken haha alleen dan niet een mega grote :)

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij hebben een paar jaar geleden een grote stoomboot gemaakt van papier en karton, met een grote doos als basis. Van een koker hadden we een schoorsteen gemaakt en verder wat pietjes en een sinterklaas erop...

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    En hier nog 2 foto's...

7. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Wat onwijs leuk!!!!

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat leuk zeg!!

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Heel erg leuk!!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Superleuk zeg!
    Vind ik ook een leuk idee :)

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb ooit, lang geleden, eens een boot geknutseld met een opengeknipt melkpak als basis. Maar dat was natuurlijk een kleine boot...

Deel Deze Pagina