...SOS...SOS...SOS... We zitten momenteen met een groot nachtelijk probleem. Laats had onze zoon al de fase van wat minder slapen, maar dat was rond de 11 maanden sprong. Dat is ook weer hersteld. Maar nu sinds 1,5 week zijn de nachten echt een ramp en het lijkt steeds erger te worden. Hij gaat in allerlei houdingen liggen, die uiteindelijk niet lekker zijn, gaat vervolgens dreinen en dan huilen. Ook gaat hij steeds zitten en weet niet meer hoe hij moet liggen. Met als gevolg dat hij rechtop in slaap valt ( en dan omvalt) of blijft dreinen omdat hij echt moe is en zo niet kan slapen. Momenteel probeer ik hem op zo`n momenten terug te leggen en dat gaat vaak 2 x goed, maar de 3e keer denkt hij dat hij eruit mag. Hij is door al dat gespook vaak klaarwakker om 3 uur `s nachts. ( en wij dus ook) Ik vind het zielig voor hem, want hij komt niet aan slaap toe, maar na 1,5 week vind ik het ook zielig voor ons , je raakt gewoon op. Ik heb het CB gebeld, en zij zeggen dat we gewoon door deze fase heen moeten. WAt ik wel begrijp, maar zijn er nog tips, adviezen die ons de nachten door kunnen helpen?
Ik denk dat je richting de 'bijna 13 maanden sprong' heen gaat. Ik gaf mijn zoontje tijdens deze momenten een flesje melk. Even lekker rustig zitten en dan weer terug naar bed. Hij sliep dan zo weer verder. Bang dat hij eraan gewend zou raken was ik niet, want zodra hij de sprong uit was sliep hij hele nachten. Wat eventueel ook zou kunnen is oorpijn/kiespijn. Misschien even bij de huisarts zijn oortjes na laten kijken? Ook als is het maar om uit te sluiten.
Dankje Romy. Ik heb vannacht idd een flesje gegeven ( het was inmiddels 3;15) daarna heeft hij wel doorgeslapen. Ik hoop idd dat het een sprong is en dat hij er snel weer uit is haha. Iemand nog andere tips/ ervaringen?
Hier is het precies het zelfde en het vreet energie. Het is inderdaad een fase waar ze door heen moeten.Als het hier ook niet meer lukt midden in de nacht dan geef ik hem ook een klein flesje melk.
@ Vlindertje, hoelang duurt het nu al bij jullie? 1,5 week lijkt namelijk niet lang, maar mijn energie en geduld wordt er niet beter op. Wat heb jij al allemaal geprobeerd?
Ik herken die fase heel goed. Mijn zoon had een hele lastige periode tussen 11 en 14 maanden. ook met enorm veel spooknachten, en hij wilde altijd 's nachts even drinken. Dat is rond 14 maanden overgegaan. Daarna rond 18 maanden weer teruggekomen, tot ong 20mnd. Sinds een tijdje slaapt ie wel weer goed. Ik heb wel een extreem geval denk ik, hopelijk duurt het bij jullie niet zo lang.
Wil je alleen even sterkte wensen, zit nu ook in een fase met onze kleine vent....Geen idee of het een sprong is , maar tandjes zijn het zeker. Succes... Ik heb een grote vriend Red bull
@ Adi, pfff 3 maanden lang in een sprong? dat valt niet mee. Ik hoop niet dat hij dat ook heeft. Ik ben nu al op, laat staan na 3 maanden. @ Kapedi, hmm red bull.....zou ik ook eens moeten proberen. Het scheelt iig om te lezen dat het wel vaker voorkomt. Ik ben niet alleen in deze situatie
Als het tandjes/kiesjes zijn kun je ook iets geven he... Ik heb Chamodent, dat mag je twee weken achter elkaar geven en dan moet je een week stoppen. Het helpt hier echt.
Hier af en toe ook spooknachten, maar het wisselt erg, soms slaapt ze een paar nachten door en opeens gaat ze de halve nacht spoken. Het zal wel weer overgaan, het gaat hier nu al wel beter. Hier geen flesje, maar ze drinkt tijdens een spooknacht 2 bekers water leeg