Mijn dochter (9) heeft gevraagd of ik voor haar een knutselideeënpot wil maken. Ik heb inmiddels al heel veel ideeën verzameld, variërend van 'vouw papieren vliegtuigjes' tot 'maak een schilderij met de kwast tussen je tenen', maar de pot is nog lang niet vol Wie heeft nog leuke, grappige of uitdagende ideeën?
Een grote dino maken van A4 papieren aan elkaar. een magneet hengel maken knutselen met wattenstaafjes op papier een kijkdoos maken een auto maken van een hele grote doos
Figuurzagen. Zoon zijn eerste project was een bootje die met een elastiek en rad vooruit gaat. Strijkkralen Armbandje maken kralen/ vlechten Macrame sleutelhanger Gelukspoppetjes Experiment tekenen met citroensap en warmte ( daarna strijken) Snoepjesautomaat karton Tekenen met een kroontjespen en inkt Inktmonsters maken doormiddel van een vlek kijken wat het kan worden. Verf bloemen maken. Touw door verf halen dubbel vel papier en trekken. Staat nog wel op youtube Met water/ ecoline drupje afwasmiddel mengsel maken. Bellen blazen met een rietjes. De bellen verplaatsen op papier en krijg je hortensia bloemen.
Wat een leuk idee van je dochter! Hier nog wat suggesties die hier in huis een hit zijn geweest: Maak een knikkerbaan van wc-rollen en karton DIY memoryspel met eigen tekeningen Stop-motion filmpje maken met klei of Lego Succes met het vullen van de pot, dit klinkt als een project vol plezier!
Helemaal vergeten wat @StroopwafelLover zegt stop motion. Zo leuk dat je steeds beter resultaat ziet.
Heelal lampjes maken (van die theelichtjes op batterij, een pingpongbal met een gaatje in zodat het over het wiekje kan, en dan het balletje rollen doorheen verschillende kleuren verf in vb een schoondoosdeksel), ik weet niet of mijn uitleg ergens op slaat maatje vind dit wel op pinterest Een vlaggenlijn macrameeen Als je een tuin hebt zelf een blotevoetenpad in elkaar knutselen met vb minstens 6 soorten ondergrond Een schatkaart maken en dan moet de rest van het gezin een schat zoeken MBV die kaart Zelf vogelvoer maken met zaadjes en vaste frituurolie die je smelt (wel best met hulp van een volwassene want nogal warm) Zaadbommetjes maken en die erna samen in de buurt gaan uitgooien Met zelfdrogende klei of zoutdeeg vb een bloemenketting maken Met papier machee (sorry geen idee hoe je dat woord schrijft) knutselen, vb een pennenblik van een metalen blik maken Een vulkaan knutselen uit klei en die dan laten uitbarsten
Zelf stempels maken van vb aardappelen is ook leuk Pomponnetjes maken en daar iets creatief mee doen Glas beschilderen, of porselein met zo van die speciale stiften.
Geen inspiratie maar wat een leuk idee! En er worden ook hele leuke dingen genoemd. Daar zullen mijn meiden ook wel enthousiast van worden.
Een eiland of eigen land ontwerpen: alles intekenen, namen verzinnen Gips figuurtjes gieten en schilderen Hier zijn van die stenen of fossielenuithaksetjes een groot succes Met gekleurd zand kleuren: zijn sets voor, dan haal je steeds een stukje vd afbeelding weg Gekleurd zand (of badzout zoals vroeger) in mooie laagjes in glazen potjes doen Donut uitknippen van papier of foam en versieren Zonnestelsel maken van piepschuim ballen Houtbranden Glasgraveren Muizenhuis maken: met een schoenendoos en kosteloos materiaal een ingericht huisje maken voor een klein knuffeltje. Voorbeelden genoeg als je op de site van het Muizenhuis kijkt. Baker ross heeft veel materialen, kun je ook leuke ideeën op doen.
Bedankt voor alle goede ideeën, daar kan ik zeker wat mee! Morgenavond maar weer even briefjes schrijven voor in de pot
Ik ben aan het zoeken naar mini bakstenen. Ze verkopen ook nep cement waardoor je het opnieuw kan gebruiken als je het in water laat weken. Misschien is dit ook nog een leuk idee. Maar dan zit je wel weer met nieuwe materialen.
Als je haar enige andere bericht bekijkt lijkt dat er wel op. Scherp gezien! En wel eng eigenlijk dat dat kan dan...