Uitdelen op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn zoontje gaat maandag op school uitdelen. nu krijgt hij t hele jaar al van die vreselijke bellenblaas met snoep of koek erbij.
    ik wilde net even wat anders doen, vind het zo eentonig worden met dat gesnaai. mn kast staat vol met van die bellenblaas dingen

ik wil worst kaas en druiven op sate stokjes prikken. maar is dit wel handig met van die 4 en 5jarige? mijn zoontje vind het heerlijk maar die krijgt dan ook regelmatig een Monkey Platter thuis. Maar gaan andere kinderen t wel lekker vinden om dit te 'snoepen' ??

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Met worst zou ik even kijken of er geen kindjes zijn die geen vleeswaren mogen. Om safe te spelen kun je dan voor alleen fruit en kaas gaan. Verder moet je dat uitdelen waar jij en je zoontje achter staan. Hier nooit een gezonde traktatie gezien dus geen idee hoe de kinderen er op zouden reageren. Maar thuis eten ze toch ook fruit neem ik aan dus waarom zouden ze dat nu niet willen eten.

3. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Satéprikkers met om en om een aardbei en een spekje/marshmellow?

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Oh en ik zou me niets aantrekken van 'vinden ze het wel lekker?'
    Als je zoontje (en jij) daar graag op wil trakteren dan is dat genoeg reden!! Als moeder zou ik blij zijn met een gezonde traktatie haha.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb idd even nagevraagd over allergieën of iets. en er is 1 kindje met koemelkallergie.

worst en kaas is niet mega mega gezond ofzo maar vind het persoonlijk beter dan een zakje chips oid. wil niet de bio-moeder uithangen haha. ben zo totaal niet en heb niks biologisch in huis. maar verbaas mij altijd over de ongezonde dingen die ze krijgen. afgelopen 3weken waren er volgens mij 10 verjaardagen en hij kwam elke keer weer thuis met chips, koek, snoep, chocola. tuurlijk het is een feestje en mag je ongezond doen. maar ook ik heb nog niks gezonds gezien afgelope jaar met uitdelen

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik wilde eigenlijk een Monkey Platter maken. daar zijn mijn kids echt gek op. grote schaal met verschillende dingen erop.
    komkommer, worst, kaas, druiven, mini broodjes, ook wel minder gezonde dingen zoals mini worstenbroodjes. maar geen idee of het trouwens kan om een grote schaal neer te zetten ipv iedereen voor zichzelf iets(ivm tijd en tempo van het eten van kinderen en gok dat ik met halve schaal weer terug naar huis ga)

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier is 1 van de Monkey Platters die ik regelmatig voor de kids maak. banaan, appel, druiven, worst, kaas, broodjes zonder korst enzo

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of sateprikkertjes met zomers fruit ofzo? Ziet er kleurrijk uit en vinden de meeste kinderen erg lekker. Dus bv aardbeitjes, balletjes meloen, stukje appel, bovenop een framboos, zoiets. Als je dat mooi bij elkaar op op een halve bol piepschuim prikt, ziet het er heel feestelijk uit.
    Blokje kaas erbij kan natuurlijk ook nog. En als je het wil bovenop bv een leuk spekkie ofzo, is het wel iets snoepig, en niet te 'bio' ;)

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Moet je ook vragen of er kinderen zijn die geen kaas mogen ivm evt. melkallergie

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    image.jpg
    Zoiets, leuk!!!

11. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Op de basisschool waar ik stage liep werden er juist alleen maar van dit soort dingen uitgedeeld. Volgensmij mocht chocolade enzo ook niet daar. Ik zou als moeder vrolijker worden van dit soort traktaties dan steeds snoep.

12. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn dochter wil graag fruitspiesjes trakteren. En dan bovenop een 5. Denk dat ik die uit een plakje cake steek. Heeft ze zelf verzonnen:D
    Fruitspiesjes kun je evt ook maken met poffertjes er tussen. Ziet er ook leuk uit.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mijn zoon zou je super blij maken met kaas, worst en een druif...

Mijn dochter niet...maar die is vies van alles waar geen papiertje om zit

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar kaas en worst zijn toch ook hartstikke vet... Zou dat nou echt niet onder gezond verstaan en met dit weer gaat t zo lekker zweten! Bah...

Ik had een saté prikker met spekkies.

Chips enzo vind ik ook net te. Maar tis wel een traktatie he.... En dat mag een extraatje zijn toch....

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ach een traktatie hoeft niet gezond te zijn, en als het altijd chips en snoep zijn zou ik gewoon een keertje kaas/worst/augurk oid doen. Je hebt ook van die krokodillen die je uit een komkommer kan snijden en dan daar prikkers met de traktatie indoen, die zijn ook leuk (even googelen). Die cactussen zijn ook leuk!

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja en spekkies zitten vol met suiker en gelatine, jum ;) alles met mate, een traktatie moet vooral iets zijn wat de jarige lekker vindt lijkt mij en er is helemaal niks mis met een blokje kaas of stukje worst.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Een blokje kaas of worst valt hier op school wel onder gezond net als rauwkost en fruit. Dingen met snoep worden uitgedeeld maar moeten meteen in de tas verdwijnen.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Die ben ik ook al eens tegengekomen. Zat er aan te denken deze dit jaar in het mini te maken..dus een snoepkomkommer en dan een paar prikkers met 1 dingetje erop. Per kind dus

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Weet niet of het sarcastisch bedoelt is?

Maar ik neem aan dat elke moeder wel navraagt waar ze rekening mee moet houden. Daarom zou ik sowieso voor veilige dingen gaan. Maar een kind kan net zo goed allergisch zijn voor aardbeien bijvoorbeeld maar bij navraag hoor je vanzelf wat wel of niet kan. Zou toch zonde zijn als iedereen van de traktatie krijgt behalve 1 kindje omdat ie iets niet mag hebben.

20. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!

Deel Deze Pagina