knutselideeen kind van 2,5 / 3 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by linda26, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sas2008

sas2008 Actief lid

Nov 24, 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ook kleien, tekenen, verven etc maar ook hamertje tik, stickertjes plakken, waskrijt ed vallen erg in de smaak! Leuke ideeen hier ook!

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ja die wil ik ook doen voor Thijmen's verjaardag. Maar waar kun je doorzichtige ballonnen krijgen?

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja geen idee... maar ik heb nog eventjes om rond te kijken..
    misschien desnoods de feestwinkel?

Heb dr in ieder geval ballonnen beloofd.. (na gister enorm drama omdat dr ballon knapte... )

Vond die gesmolten waskrijthartjes ook wel grappig trouwens.. maar weet neit of manlief te porren is om die te trakteren als afscheid kdv. Die zal wel cakejes willen maken samen met dochterlief. (en tja.. dat is natuurlijk ook hartstikke leuk)

4. Saskia78

zo.. ook even een pinboard aangemaakt
    vind het er erg leuk uit zien EN het zit vol goede ideeen

en ik ben niet zo heel creatief.. maar vind het wel leuk
    dus mensen die goede ideeen opperen zijn altijd welkom :)

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ook al ben je niet creatief, door pinterest ga je je al heel snel creatief voelen... hihi... je moet alleen niet zeggen waar je je ideeen vandaan hebt :)

6. Saskia78

Mja ik heb een peuter die wel graag freubelt.. dus nu is het putten uit de dingen die ik vroeger zelf leuk vond.. maarja iets anders is ook weleens leuk he

nu lijk ik nog heel creatief *lach* maar ik val vanzelf door de mand uiteindelijk...
    pinterest stelt dat moment voorlopig weer even uit vermoed ik zo.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja! die waskrijtjes zijn érg leuk.. jammer dat ik (nog) geen hartjesvorm (of sterretjes) ofzo heb. Ook leuk gewoon als cadeautje voor de juffen ofzo of bedankje voor het één of ander. Of voor opa en oma... erg leuk!

zou je er nog gewoon mee kunnen tekenen naderhand?

8. Saskia78

Dat denk ik wel.. het is tenslotte gewoon vettige troep die je smelt in een ander vormpje.

en eh.. niet door vertellen hoor: bij xenos hebben ze siliconen ijsblokbakjes.. onder andere in hartjesvorm :)

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Bij ikea hebben ze ook veel van dat soort ijsbakjes :)

10. Saskia78

ohja.. wij hebben "plusjes" en nog iets van ikea.... (diep verstopt onder in de kast... ) bjina vergeten :)

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb laatst bij Action een hoop spulletjes gehaald. Ook een pakket met een soort pompoms, gekleurde veren, oogjes (stickers) en vormpjes van rubber.
    Ik heb uit karton vormen geknipt van dieren en Aaron is lekker gaan plakken. Is erg leuk geworden!

Verder zag ik dat ze bij Hema van die vliegtuigjes hebben om zelf te beschilderen. Is misschien ook wel leuk?

En kleien is ook hier een groot succes!

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ik heb hier ook al van alles geknutseld:
    Mokken beschilderd, pinda's geregen, stof gekleurd, kaartjes gemaakt, eieren verven, ramen beschilderd, fotolijstjes verven en pimpen, marsepeintaart gemaakt, bakken, bloembakjes gemaakt, etc etc.
    En dan het "gewone" knutselen en freubelen. lekker knippen, plakken, keuren en kleien. We zijn alle dagen wel bezig

13. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    Mijn zoontje heeft laatst voor opa een blanco vogelhuisje (gekocht bij marskramer) beschilderd. Deze heb ik bespoten met blanco lak en hangt nu buiten bij opa aan de muur te pronken.

Ook een leuk idee: Placemats maken.
    bijv van een mooie tekening, of blaadjes uit het bos deze tussen 2 lamineervellen leggen en door het lamineerapp halen (moet je die wel hebben natuurlijk, maar zijn voor zo'n 20,- al te koop) daarmee kun je super leuke dingen maken. placemats, onderzetters etc.

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi hoi! leuk je hier ook weer te zien :cool: Je hebt vast geen idee wie ik ben hahaha, spreek je wel ff aan op fb ;)

Maar die vliegtuigjes heb ik ook gezien idd, die had ik bedacht voor Sinterklaas :)

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
  16. Saskia78

@poohbeer: zag wel laatst hoe je met van die ballen heel handig zelf van die badballen kunt maken :)

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Saskia: badballen, bedoel je van die badbruisballen? Weet je nog waar je dat zag?
    Klinkt erg leuk! Ben benieuwd. Leuk zo'n topic!

18. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    In het verlengde van kleien; brooddeeg (zout deeg)
    Allerlei dingetjes al gemaakt, de halve dierentuin, kerstboomhangers, waxinelichtjeshouders enz. In de oven bakken en daarna verven. dan heb je 2 dagen knutselplezier

19. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    bij de blokker kan je van die papieren cakevormpjes kopen. kinderen vinden het geweldig om daar een nepcakje in te kleien.

20. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    leuk dat pinterest, heb er nu ook 1 :D

Share This Page