Mag je nu wel of nog niet de voorhuid terughalen? Ik weet dat ze het op het consultatiebureau wel deed maar ik doe het eigenlijk zelf nooit. Nu was het puntje van zijn plasser rood en wilde ik het onder de douche wel doen maar het lukt me niet. Ook op de commode kreeg ik het niet voor elkaar. Het lijkt wel of de opening niet 'open' wil schuiven. Wat nu?
ik doe dat ook nog niet bij mijn zoontje hoor, er is mij verteld er niet te veel aan te komen. gewoon lekker weken in een badje
Afblijven. De voorhuid komt vanzelf los rond het 4e jaar. Bij het cb doen ze dat om de boel te controleren.
oh heerlijk, daar is hier laatst nog een hele discussie over geweest nadat ik een topic opende dat mijn zoontje met zn vingers in zn billen zat. Die fase is overigens weer voorbij . Maar ik heb ook begrepen dat je er niet aan mag zitten. Dus hier gaan we er met een washandje overheen. Soms is het ook wel rood, maar mijn zoontje heeft er geen pijn van. Het gaat allemaal vanzelf wat losser zitten doordat ze er zelf mee spelen. Dat ziet er wat vreemd uit vind ik zelf, mijn zoontje kan dr echt een heel lang eind van trekken en vind dat zelf ook uberinteressant, maar het heeft dus ook nog eens een nuttig doel.
Ik weet wel dat t bij Lars (4jaar) nog niet los zit. Hij maakt het zelf schoon onder de douche. Schuift het terug tot zover het kan en maakt het schoon.
Mijn zoon is 3,5 (maart 2009) en de arts waar ik toen bij was omdat zn plassertje zeer deed (stond stijf na het slapen) heeft gezegd om het echt gewoon opzij te halen als dat kan, want er kunnen ontstekingen ontstaan als er viezigheid achterblijft. De arts schoof het voorhuidje ook gewoon opzij dat ik dacht van hmm okee dat doe ik dus nooit haha Sindsdien doen we voorzichtig het voorhuidje een beetje opzij en dan met een washandje en water er overheen laten stromen.
Mijn zoon is twee en ik vraag altijd op het cb of ik al iets moet doen, schoonmaken of terugtrekken. Telkens is het antwoord dat ik er af moet blijven. Gewoon zo laten. Behalve als het steeds ontstoken is natuurlijk, lijkt me logisch.