Hallo meiden, Sinds een week is Finn volledig van de flesvoeding af.. Hij hoeft de fles ook maar te zien en begint al te brullen.. Hij krijgt nu 2x pap, 1x melk uit de oefenbeker of uit de tuitbeker, fruit, warm en yoghurt.. Tussendoor drinkt hij roosvicee.. Ik ben eens benieuwd of er meerder kindjes zijn die zo vroeg al klaar waren met de fles?
Ja, dat maak ik gewoon met opvolgmelk.. Finn drinkt de pap niet, maar krijgt het van het lepeltje.. Ik ben erg benieuwd of er meer kindjes zijn die zo vroeg (na mijn mening) al niets meer uit de fles krijgen, maar alles van het lepeltje.. Ook de roosvicee en de 120 cc opvolgmelk die hij het s'middags krijgt, drinkt hij of uit de oefenbeker of uit de tuitbeker..
hahaha die van ons krijgt nog 4 flessen nu heeft hij KMA en licht verteerbare voeding, hij kan niet tegen fruit. Maar als hij er geen meer wilt dan is dit prima toch ? Elk kindje is anders.
als het aan onze meid ligt krijgt zij ook geen flessen meer, in de ochtend krijgt ze pap uit een bord tusendoor fruit in de middag nog de fles, maar die wil ze niet, dus geven we haar die wanneer ze heel moe is rond half 1 in haar bed, en die drinkt ze dan toch. rond 15.00 een bekertje drinken + koekje 16.15 warme hap + yogurt 19.30 fles terwijl ze half slaapt in haal eigen bed onze zoon had op de leeftijd van 8 maanden nog 1 fles. voor het slapen gaan.
Hier vanaf 2.5 maand geen borst/fles meer, wel een sonde, maar goed, vanaf 8.5 maand geen sonde meer, maar alles uit een gewone beker. Dus in zoverre herken ik het wel. Je zal die knusse momentjes wel missen, dat heb ik in ieder geval heel erg gemist ( en hier dus al vanaf 2.5 maand helaas).
Mijn dochter zat met 6 maand alleen nog 2 keer aan de pap (ontbijt en lunch) en met 8 maand volledig op brood en ander vast eten. Ze luste ook absoluut geen melk! Toen ze andere dingen kreeg begon ze melk steeds vaker te weigeren. Nu is ze bijna 2 en wilt ze heeeel soms wat melk drinken.
Mika was met 9 maand volledig van de fles af. Hij kreeg met 7 maand nog 1 fles in de avond. Hij heeft nooit graag uit de fles gedronken. groetjes Ylona
O je bedoelt echt uit een fles drinken. Nee hier gewoon nog 3 keer een fles. Maar daarnaast ook alles rapley. Ik kan wel met een lepel geven maar daar is hij te ongeduldig voor in de ochtend en avond. Drinkt je kindje gewoon uit een beker? Julian tussendoor wel gewoon uit een beker.
Wij waren met 8 maanden ook enthousiast begonnen met bordjes pap, totdat meneer liever zelf met de lepel at, toen zijn we weer een papfles gaan geven 's ochtends. Het werd me iets teveel rotzooi 's ochtends vroeg, aangezien hij het helemaal nog niet goed kon toen . Anyway, ik ga weer gauw weg, want verder dronk mijn zoontje nog wel uit flessen toen, heb hier eigenlijk niks te zoeken!
Hier 2 kindjes die redelijk snel van de melk en de fles af waren. Mr K was 8 maanden toen hij alle melk weigerde, na een concult met een voedingsdeskundige over gestapt op gewone melk/karnemelk met toevoeging van vit D druppels. En dit gewoon uit een tuitbeker gegeven. Wel at hij elke morgen nog een fles pap. Ms K was 11 maanden toen we zijn over gestapt op de gewone melk, ook dus gewoon in een tuitbeker. Ms K was trouwens een rare want die weigerde koud drinken te drinken uit de fles (water,ranja, karnemelk of koude melk)
Hier geen tips voor je, ze drinkt alles nog uit de fles heb weleens pap geprobeerd maar dat word heerlijk uitgespuugd. Tuitbekers blieft ze ook niet. en een gewone beker heeft ook nog geen zin daar weet ze totaal niet mee om te gaan en ze wil ook niet gevoerd worden ze wil het zelf beet houden. Achja zal van zelf weleens goed komen...
Stijn dronk toen hij 11 maanden was alles uit een beker. Toen hij 8 maanden was dronk hij alles op de opvolgmelk na uit een beker. Opvolgmelk wou hij alleen uit een fles. Toen we over gingen op gewone melk met 11 maanden dronk hij dat ook uit een beker..