Ik ben even heel nieuwsgierig ter vergelijking.. Wat kan/doet jou baby van net 8 maanden ? Maik is nu precies 8 maanden, bijna 9 kilo en draagt volledig maat 80. Kan zelfstandig zitten maar nog niet zelf in zithouding gaan, Kan van zitten naar buik, kan tijgeren en gaat het hele huis door, kan omrollen, kan gillen als een meid maar nog geen mama zeggen, Kan het niet hebben als je zijn armen even vasthoud of aan zijn gezicht zit. (dan word hij woest). Maik drinkt ook nog 4/5 flessen per dag vanwege zijn KMA.
grappig, Quincy kon toen hetzelfde als wat je over Maik schrijft. Ze was alleen wat kleiner, 8 maanden weet ik zo niet meer precies, maar ik geloof rond de 7,4 kilo en 64 of 65 cm. In elk geval maat 62 / 68.
Met 8 mnd kon mijn dochter kruipen, zelf gaan zitten, zelf gaan staan (optrekken) en langs de bank en de tafel stappen. Ze kon ook zelf een paar traptredes op klimmen. Praten: veel verder dan mmmmmm kwam ze denk ik niet. Ze kon al wel grommen en heeeeel hoog gillen. Lengte en gewicht weet ik niet, maar ze had maat 74/80. Van zoonlief weet ik het niet meer zo goed uit m'n hoofd, alleen dat hij met 8 mnd zich voor het eerst had opgetrokken tot staan. Hij kon toen wel tijgeren, en was aan het oefenen met kruipen.
Uhhhh ze kan sinds kort zitten... Dus eind 8 mnd Maar als ze echt uitgebreid zittend gaan spelen leggen we nog wel een voedingskussen achter haar... Rollen doet ze als de beste.. rolt de hele woonkamer door... en draait ook om haar as op haar buik om de goede kant op te gaan.. Tijgeren gaat nog achteruit Lekker frustrerend als je speeltjes steeds verder weg gaan! Grof motorisch niet de snelste dus... Fijn motorisch wel heel snel... Kruimels tussen duim en wijsvinger doet ze al langere tijd.. Eet prima stukjes drinkt uit een rietjesbeker En weet precies dat stukje speelgoed uit een stapel te trekken waar ze haar zinnen op gezet heeft. Ze babbelt ook veel... en zegt regelmatig papa en mama... Nog niet echt consequent tegen ons zeg maar.. maar als ze iemand nodig heeft roept ze wel mama... en als mijn vriend thuis komt van het werk hoor je alleen nog maar papa... Ook heeft ze haar eigen geluidje nu voor eten... Hmmmma betekend: HAP! ik wil een nieuwe hap!! Ook kan ze bewust smakken, klakken met haar tong en indiaan spelen door haar handje op haar mondje te 'slaan'... (of met speelgoed) Een maand terug was ze 8070 gram en 70cm.. Nu draagt ze broekmaat 68 en tshirts 74
Hier begon ze met 8 maanden te staan en kruipen. Zelfstandig zitten deed ze een maand ervoor al. Ze zei al wel mama maar nog niet echt bewust. Qua kleding droeg ze van broekjes maat 68, boven 74/80.
Mijn dochtertje is net 9 maanden. Ze kan nu papa, mama, opa, oma en Maud zeggen. Nu begint ze ook met itten! als ze wil zitten. Ze rolt hier de hele kamer door, en tijgert. Soms treffen we haar ineens aan als ze op haar knietjes zit. Ze gaat van zitten naar liggen, maar andersom lukt nog niet. Ze zit al een maand of 4 zelfstandig. Maud eet haar broodje zelf met een vorkje, yoghurt met een lepeltje, ze eet nu met de pot mee. Drinkt uit een rietje, tuitbeker en met hulp uit een gewone beker. Al is een flesje ook wel heel erg lekker nog hoor. Klappen en zwaaien kan ze al een poosje. Maud gaat bijna dagelijks mee naar mijn paard, ze begint nu te klakken met haar tong als ze een paard ziet. Ze doet haar handjes in de lucht als ik hiep hiep roep. Ze kan kleine rozijntjes tussen duim en wijsvinger pakken en in haar mond doen. Ook kan ze de knoopjes van haar blouse open maken, terwijl ik zo druk ben geweest om ze dicht te maken terwijl zij draait en doet. Als ze op ons bed ligt, en ze heeft de afstandsbediening in het zicht, trekt ze heel zachtjes aan het dekbed zodat dat ding vanzelf bij haar komt. Van staan moet ze nog helemaal niks weten. Als ik soms probeer om haar aan de tafel neer te zetten, doet ze haar beentje voor haar uit zodat ze op haar kont terecht komt. Maud weegt 10.590 gram en is 70 cm. Ze draagt maat 80/86.
Jeetje, wat doen jullie kids al veel! Die van mij tijgert en doet af en toe een poging tot kruipen. Vind ik al heel wat
Mooi wat jullie kleintjes al kunnen...Renske kruipt achteruit en zegt mamamamama...drinkt zelf uit een tuitbeker en fles. En ze is lui haha ze kan zelf eten maar ik moet het maar in haar mondje doen! Brood etc..
liam is over 3 dagen 8 maanden en hij kan al een tijdje goed en stevig zitten en kan zo een uurtje of soms zelf langer zitten spelen. als je hem 2 vingers voorhoud pakt hij deze en trekt zich op tot staan. wiebelt dan wel heel veel dus staan kan hij nog niet hahaha. verder kan hij vanuit zit ook op zijn buik gaan liggen, maar doet dit zelden want hij zit liever. hij kan niet zelf gaan zitten. kruipen kan hij niet (denk dat hij dat over gaat slaan) hij ligt vaak genoeg op zijn buik en stimuleer hem met speeltjes maar dat lukt hem echt niet en schuift alleen maar achteruit en begint dan te brullen. rollen kan hij al vanaf 2 maand maar vind het nu niks meer aan dus doet het alleen als het nodig is. hij eet al stukjes (banaan, bloemkool, brood) eet zo een hele lange vinger op. hij krijgt 4 flessen. vanwege zijn reflux kan hij geen dunnere voeding binnen houden. hij kan zins kort zelf zijn fles vasthouden en dan zelf leegdrinken. tuitbeker begrijpt hij helemaal niks van en gooit hij weg. hij heeft zins een week 2 tandjes. pakt broodkruimels tussen duim en wijsvinger en mag graag overal zijn vingertjes insteken. hij kan al heel lang papa zeggen maar zins een week ook mama en dat horen we nu de hele dag door. met name als hij verdrietig is of uit zijn doen.
-7 mei wordt hij 8 mnd -schat hem op 8,5/9 kg draagt maat 74 -kan zelfstandig zitten -van lig naar zit> half...steunt nog met zn armen op de grond, maar oefent heel hard zichzelf omhoog te duwen -rolt van rug naar buik - "kruipt"(lees: zet af met beide voetjes en trekt zich naar voor, knieen onder billen) - heel temperament vol , maar verder rustige baby -kan al een tijdje mama zeggen, sinds gister ook papa en lacht dan heel breeduit drinkt 3 flessen (waarvan 1 een bordje pap)
Mijn zoontje is 72 cm en 8,5 kg zwaar. Broeken maat 68/74, shirts 74/80 (lang smal lijf) -Hij kan mamamama zeggen tegen mama en dadadada tegen papa en mnamnamnam als hij wil eten -Hij kan soort van neurien/zingen met muziek mee en "dansen" (openneer wippen) op muziek. - Hij tijgert achteruit, en rolt de hele kamer door - Hij kan zelf goed stukjes eten. - Hij kan geweldig schaterlachen om situaties die hij heel grappig vindt bijvoorbeeld als je een hapje van zn eten neemt, of als papa mama een kusje geeft, of als de kat op tafel springt.
ohja hier ook stukken eten zelf kusjes geven, met dichte mond! en ook zelf uit antilekbeker drinken wat leuk heh allemaal wat die kleintjes kunnen!!
Finn wordt 15 sept 8 maanden, hij nu 8 kg, en is 70 cm. - Draagt kleertjes in maat 68, sommige in 74 passen ook al. - Is volledig van de flesvoeding af, 2x pap, 1x melk uit oefenbeker of uit de tuitbeker (kan dit nog niet zelf), eet 200gr fruit, 200 gr warm eten, 100 gr yoghurt en moet nog niks van een boterham weten. - Zegt al een tijdje mamamamamama (niet bewust). - Heeft sinds dat hij 4 mnd is al 2 tandjes, onderste snijtandjes. - Kan zo druk zijn in zijn Bloomstoel dat hij zich met stoel en al verplaatst. - Rolt van rug na buik, nog niet terug. - Is verslaafd aan de Puckababy en zijn knuffeldoekje. - Sinds gister kruipt hij op zijn knieeen. - Kan al een tijdje zelfstandig zitten (mits meneer niet te enthousiast gaat doen, dan kiept ie om) - Draait duizend rondje op de buik door de kamer. - Zodra meneer z'n zin niet krijgt is het feest. - Verder zit er enorm veel pit in, gaan we de handen nog aan vol krijgen..
Leuk om te lezen wat andere 8 maanden baby's al kunnen. Wist niet dat sommigen met 8 maanden al mama of papa kunnen zeggen, ga maar oefenen hier geloof ik Mijn zoon is bijna 9 kilo en ik denk ongeveer 74 cm. Broekjes maat 68/74 en shirtjes 74 en een paar 80. - Hij lust eigenlijk alles vooral brood, maar warm eten vindt hij niet interessant. Hij krijgt nog 4 flessen, we zijn bezig om dat op 3 te krijgen. - kan goed stukjes eten - begint sinds een paar dagen zijn flesje vast te houden - hij probeert al een tijdje te tijgeren en sinds gister lukt dat - brabbelt veel, en gillen is ook leuk - zwaait met zijn handjes "dag, dag" - klapt in zijn handjes als je "klappes in je handjes zingt" - hij heeft nog geen tandjes maar ik zie ze al een tijdje duidelijk zitten. - hij lacht veel
Mijn dochtertje is nu 8,5 maand. Ze draagt maat 74/80, weegt nu bijna 9 kilo en is denk ik wel 74 cm lang. - Ze kruipt nu het hele huis door en ook heel snel haha - Ze trekt zich op aan de bank tot staan - Ze heeft al 6 tandjes..ze had er 4 tegelijk gekregen arm kind. - Ze kan sinds 7,5 maand zelfstandig zitten en nu ook vanuit kruip zitten en weer terug naar buik. - Verder eet ze stukjes, als ik haar voer wordt ze super boos en gaat ze huilen. Maar als ik stukken geef dan pakt ze het zelf een smikkelt ze het lekker op. Ook haar fijne motoriek is goed, ze kan kleine stukjes ook pakken. - in de ochtend krijgt ze nog een flesje en in de middag een boterham met wat melk en ze krijgt haar avondeten met yoghurt. -Verder zegt ze mamamamama, papapappam, tatatataa, dadadada etc. - En als ze de honden of katten ziet gaat ze heel hard lachen en gillen en er achteraan kruipen, tot groot verdriet van de honden en katten hahaha. Oja en ze zwaait ook als je weggaat of als je haar kamertje in loopt Wat ik ook zo leuk vind is dat ze oog voor hele kleine dingetjes heeft. Laatst zat ze in de tuin te spelen en liep er een ieniemienie torretje langs haar (ter grote van een mier ofzo?) en die zag ze en wilde ze pakken..doen jullie kindjes dat ook???
@maja82 oeiiiii berg je spullen maar op haha Wat leuk om te lezen zeg al die ontwikkelingen, Hier verschonen een drama, hij word woest als je hem wil verkleden en aan zijn armen of gezicht zit (hij duwt je weg en knijpt,AU!). Hij wil vanalles maar als het hem niet lukt word hij steeds gefrustreerder.. Hij is jaloers op onze dochter en probeerd dan onze aandacht te trekken door te gillen,te schreeuwen of hardop te gaan lachen en te knipogen.