hoi hoi de kleine van mijn vriendin ligt in het ziekenhuis met RS virus dice is al 2 weken lang aan het hoesten tot bijna overgeven aan toe wordt elke 20 min wakker van het hoesten en stikt danm ook bijna in z'n eigen speeksel/slijm hij drinkt z'n flessen heel moielijk doet pijn kan moeilijk ademhalen je hoort hem echt brommen van binnen dat er slijm zit volgens de huisarts duurt verkoudheid ong 2 weken hij heeft het nu 2 weken en het wordt alleen maar erger wie weet dit mijn vriend zag de vriend van mijn vriendin veel kan hij de RS virus bij zich hebben gedragen? groetjes marline
ik zou terug gaan naar de ha. weet je ha dat van dat rs virus. bijmij weten is het wel besmettelijk inderdaad. maar anders meot je ff googlen
RS-virus is ontzettend besmettelijk. Demi's nichtje heeft het net gehad, dus in verband met een gezellig familiediner met kerst hadden wij bij de HA geïnformeerd hoe lang het besmettelijk is. En volgens de HA is het 3 weken besmettelijk.
Helaas niet waar, onze dochter heeft 2 weken geleden in het ziekenhuis gelegen met RS en volgens de kinderarts is het na de piek, op de 5e tot 7e dag, nog 3 tot 4 weken besmettelijk. Wel in mindere mate, maar toch nog besmettelijk. TS, het klinkt echt als RS, dus ik zou meteen even naar de huisarts bellen en je probleem voorlegen. Laat je even weten hoe het gaat? Sterkte!
Dat kan, het RS virus komt bij volwassenen tot uiting in een lichte verkoudheid. Volwassenen kunnen ook kleine kinderen besmetten die daar weer erg ziek van worden.
ik had de HA post al gebeld en die zeggen dat het gewoon een verkoud heid is ik bel morgen gelijk met mijn eigen huisarts want mijn dochtertje heeft ook die symptonen want ze zei als het volgende week nog niet over is moet je terug komen
goh dat zelfs kinderartsen verschillende uitspraken doen, ons is dus mijn vorige bericht verteld (neefje in ziekenhuis met rs)
Ik werk met RS en het is zowel voor als tijdens de klachten besmettelijk. hygiene is daarom belangrijk zoals handen wassen. Kleintjes kunnen het heftiger doormaken dan volwassenen maar ook oudere kunnen goed ziek zijn. als je vind dat je kleine te lang ziek is gewoon terug gaan naar huisarts. helaas is er wel weinig aan te doen en moeten ze gewoon uitzieken, maar misschien hebben ze wel iets om te verzachten. meet ook af en toe de temperatuur voor dezekerheid beterschap
rs is inderdaad een virus dat ze moeten uitzieken als ze het hebben, vooral goed opletten dat ze dan voldoende vocht binnenkrijgen, en als ze op vast voedsel zit kan je dit zelfs het best vervangen voor een koppel dagen door vocht want uitdroging is dus het ergste dat er kan gebeuren. meestal worden ze dan opgenomen in het ziekenhuis om aan de baxter te gaan liggen enja voor de rest is er vrij weinig aan te doen dan uitzieken
hey meiden ben vandaag naar de ha geweest en hij heeft toch RS we werden naar het ziekenhuis gestuurd daar werd hij nagekeken hij is een kilo afgevallen hij is heel erg benauwd maar omdat hij geen uitdrogingsverschijnselen had en nog vocht binnenkreeg mocht hij weer naar huis nu is ons geadviseerd om 8! flessen van 75 te geven dat hij niet te vermoeid raken maar dan moet ik weer nacht voeding geven terwijl hij daar net vanaf is met moeite ben bang dat ie dan weer aan de nachtfles went maar goed verder doen ze er niks aan hij moet gewoon uitzieken
Sterkte meid, had je moederinstinct toch weer gelijk.. En als je het niet vertrouwd aan de bel trekken hoor!