Spiraal-->Cyste-->Hoe ziet dit uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door ZonStraal, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

HoiDames,
    Vandaag controle spiraal gehadomdat deze er nu 6 weken in zit. Ik gaf aan gevoelige borsten te hebben en ze verklaarde dat dit normaal is omdat er een hormoontje in zit die dit veroorzaakt. Oke prima logische verklaring!

Vervolgens bij inwendige echo zat spiraal prima op zijn plek en zag ze een cyste een ongeveer 3,5/4cm. Ze gaf aan dat dit geheel onschuldig was en vaak voorkomt bij de Mirena. Ook gaf ze aan dat deze gevuld zijn met vocht en dat ze vanzelf knappen en het vocht zich verspreid in het lichaam en ik er verder geen last van zal hebben. Okeprima, ook dit klonk logisch.

Ik ga net naar de wc omdat ik letterlijk iets tussen mijn benen voel en er glijd zo een stolsel van ongeveer 4 cm inmijn inlegkruisje.
    Ik schrok hiervan omdat ik nog niet eerder last heb gehad van stolsels en heb de gyn gebeld. De assisitente zei dat ze niet kon beoordelen of wist wat het was. Waarschijnlijk een stolsel maar het kon ook die cyste zijn.
    Tja, ben niet echt wijzer dus dacht plaats het hier even misschien kun je een cyste helemaal niet zien en is het gewoon puur toeval dat het een grote stolsel is.

Ben nieuwsgierig en hoor graag jullie advies of ervaring.
    Bedankt alvast!
    Groetjes Zonstraal

2. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Hmmm ik heb cyste gehad toen spiraal verwijderd was... Ik heb toen van gyn medicatie gekregen om dit op te lossen... Mss toch vragen voor echo om zeker te zijn?

3. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hallo,
    Het schijnt dat dit een bijwerking is van de Mirena. Staat ook in de bijsluiter.
    Ze gaf aan dat als ik grote stolsels met veel bloed erbij verlies terug moet komen omdat dit kan betekenen dat je lichaam de Mirena eruit werkt.

Ze heeft nadrukkelijk gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat het geheel onschuldig was. Ik heb dit namelijk een paar keer gevraagd omdat ik het ook geen fijne gedachte vindt. Maar goed, ik moet dan maar op haar ervaring vertrouwen :).

Ze is al 5,5 jaar mijn gyn en ben met verschillende soorten klachten bij haar geweest en ze heeft mijn beide kinderen ter wereld gebracht en ze kent me onderhand een beetje (lees --- hypochonder :)).

Maar ik heb even op google gekeken (echt zo slecht!) en daar staat inderdaad bij dat er soms pillen worden voorgeschreven bij cystes. Moet er wel bij zeggen dat ik las dat de meeste vrouwen die deze pillen kregen wel buikpijn hadden. Ik heb nergens last van.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina