Op zoek naar een (creatieve) hobby

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 9 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wie helpt mij kiezen?:)
    Of heeft inspirerende nieuwe ideeën?

Mijn 2e kindje is inmiddels 12 weken en net als bij de eerste vind/vond ik dit een erg pittige tijd en ben ik nu helemaal aan iets voor mezelf toe. Ik ben ook aan het solliciteren momenteel, nog niet met het gewenste resultaat helaas.
    Maar daarnaast zoek ik dus iets ontspannends voor mezelf. Het probleem is eigenlijk niet dat ik niks weet of niks leuk vind maar dat ik niet zo goed 1 ding kan kiezen.

Ik heb een paar jaar piano en gitaar gespeeld, wel eens gehaakt, ik hou van lezen, heb wel eens een schildercursus gedaan maar nog nooit iets waar ik echt goed in ben geworden en structureel mee bezig ben. Dat zou ik wel graag willen.
    Nu zag ik vandaag nog iemand op een evenement staan met zelfgenaaide poppenkleertjes en daar kan ik echt jaloers op worden dat iemand zoiets leuks zelf kan maken.
    Nu overweeg ik naailes, maar ik wil niet dat het een hobby voor een half jaar wordt en dan niet meer leuk is.

Dus hoe ontdek je DE hobby voor jezelf en wat zorgt ervoor dat je er altijd weer aan begint?
    Bij voorkeur ook nog iets waarbij je andere mensen ontmoet en even de deur voor uit moet.
    Tips en ervaringen zijn welkom!

Aaf88 vindt dit leuk.
  2. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.672
    768
    113
    Naailes is wel echt leuk! Niet alleen voor poppenkleertjes. Maar ook voor jezelf, kids, reparatiedingetjes etc!

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik knap graag meubeltjes op! Ik ben nu voor de 3e keer een klein (nacht-) kastje aan het ombouwen tot speelkeukentje (standaard cadeautje voor de eerste verjaardag van neefjes en nichtjes).

Oude trapnaaimachines worden bijzettafels met dik teakhouten blad, antieke bedden worden helemaal geschuurd en opgefrist met verse boenwas, Y heeft een roze bureau gekregen laatst.. Ik vind het heerlijk!

Ik hou er ook erg van om rommelmarkten af te struinen en te zoeken naar nieuwe projectjes en materialen. En Y vindt het heel leuk om met me mee te gaan en te helpen met klussen, dus het is ook nog heel gezellig!

En aangezien het niet allemaal een plekje kan krijgen in ons huis geef ik ook regelmatig zelfgemaakte, unieke cadeaus, die gelukkig ook erg gewaardeerd worden

Treez en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Of sieraden maken? Ik vind naaien juist wel een hobby voor de lange termijn. Je kunt voor het hele gezin aan de slag als je het geleerd hebt :)

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Handletteren?
    Als je goed bent, kun je kaarten gaan verkopen. En daarvoor heb je workshops nodig, dus de deur uit.

Paardenbloem en Manque vinden dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Geen naailes gehad hier maar zou mn naaimachine niet willen missen :) kleertjes voor de poppen/knuffels, kleertjes voor de kinderen, kleren voor mij, kleren voor mn man... Dan idd weer reparatieklusje tussendoor.

Ik vind mijn naaimachine echt de investering waard geweest :) heb niet zo'n hele dure maar hij is wel goed. Wil nu graag nog een lockmachine erbij (en een werkplek, hoop tijd, en geld om te kopen ervoor wat ik wil:D)

7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wat voor naaimachine heb je? En wat voor prijsklasse?
    M’n moeder heeft namelijk een ooit hele goede dure Bernina staan van wel 20 jaar oud. Hij is alleen vrij ingewikkeld en enorm zwaar. Ik twijfel of ik die dan zou gebruiken of er zelf 1 aanschaffen maar dan is in eerste instantie €200,- wel het maximum budget..

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    http://www.colessewingcentre.co.uk/e20-sewing-machine---1-step-buttonhole-and-drop-feed-for-free-motion---built-in--needle-threader-32-p.asp deze. Even de eerste goeie google foto gepakt ;) betaalde 150 euro volgens mij, heb hem al 9 jaar ofzo dus weet niet meer precies.
    Linkse rij is gewone steken, rechts stretch steken.

9. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Dacht ook meteen aan naaien :). Naailes is dan wel heel fijn! Misschien hoef je dan ook niet meteen een machine aan te schaffen en kan je eerst kijken of het je echt bevalt.
    Ik vind het zelf trouwens wel moeilijk om er thuis tijd voor vrij te maken, maar daarom is naailes ook extra leuk!

10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Ik zou beginnen met die van je moeder. Als dan blijkt dat je het écht leuk vindt, kun je er altijd toch nog een aanschaffen? Zeker als je van het type bent dat van alles leuk vindt maar niet altijd direct voor heel lange tijd, zou ik niet meteen een dure investering doen. Of juist wel natuurlijk, kan ook wel motiverend werken misschien...

We kunnen hier natuurlijk allerlei hobby's voor je bedenken maar de enige manier om erachter te komen of iets je ligt is volgens mij toch om het te proberen... Plus jezelf de vraag stellen hoe erg het is als je ergens niet (meteen) heel goed in bent en om veel verschillende dingen te proberen.

Deel Deze Pagina