Ben er wel nieuwsgierig naar, wat jullie vinden kunnen, waar je je comfortabel bij voelt en waar je een grens trekt? En dan heb ik eigenlijk over 'intieme' details van je leven. Zou je berichtjes plaatsen over ruzies (met bekenden), over scheiding, over je seksleven, e.d. Ik ben redelijk selectief in wie ik vriend maak, heb er dan ook niet zoveel. En het blijven toch vrij oppervlakkige berichtjes, waarvan het eigenlijk niet zo erg zou zijn als 'de hele wereld' het wist . Heb de ouders van een vriendinnetje van mijn dochter ook als vriend, eigenlijk uit gemak, zodat ik via messenger iets af kan spreken voor mijn dochter. Deze ouders liggen in scheiding en door de facebookberichtjes die ze afzonderlijk (m.n. de vader) de wereld in sturen krijgen ik voor mijn gevoel veel persoonlijke details te lezen: het is een vechtscheiding waarbij gevochten wordt om dochter, er is sprake van mishandeling, eetstoornis, depressie... Volgens mij veel ellende. Heel verdrietig natuurlijk voor alle partijen... maar ik voel me best wat ongemakkelijk bij om hier 'deelgenoot' van gemaakt te worden, ik ken deze ouders tenslotte nauwelijks. Verbaas me er dus ook erg over dat zij dit soort dingen zo op FB delen...
Hier geen heel spannende dingen, ik plaats wel veel maar als een soort dagboekje. Dus dingen die we thuis ondernemen, uitjes, mijlpalen van de kinderen zoals de eerste keer school, zwemdiploma enz.
Ik plaats zelden iets op fb. Sowieso geen zichtbare foto's van mijn zoon. Als ik iets plaats dan is dat vaak een foto als ik met vriendinnen weg ben geweest ofzo.
Hier net zoals bij tuc, ik zie het idd als een soort dagboek. Gewoon algemene dingen, niets intiems. Raar hoor van die ouders, sneu vooral
Ik heb gemerkt dat met het maken van een fotoboek Facebook ideaal is! Plaats wel foto's van mijn kinderen. Plaats ook wel foto's die alleen zichtbaar zijn voor mezelf. Voornamelijk van uitjes etc. Maar dat soort dingen zoals ts schrijft zou ik er niet opzetten.
Mijn facebook is een soort dagboek van wat we doen. Uitjes zwemmen school nu net status over mijn kater die de lente in zijn bol begint te krijgen en klagelijk miauwt die heeft zeer snel de dierenarts nodig zo ( krols als de pest haha).Vannacht diep en diep miauwen dochter wakker zoon wakker ik wakker...... Mijn facebook is een soort levensader ruzie.s plaats ik niet ziek zijn weer wel afzwemmen bijvoorbeeld of tand er uit(is nog niet aan de oorden) dat soort dingen afgelopen zaterdag carnaval wezen kijken hoppa foto tje en tja gewoon de leuke dingen gaan er op en ik kan van af 2010 terug kijken en het is een leuk dagboek geworden.
Ik plaats maar heel weinig op Facebook. Als er tanden uit zijn willen de kinderen graag dat ik het op Facebook plaats, zodat hun vriendinnetjes het via hun ouders kunnen zien . Als we een nieuw huisdier hebben, met carnaval een fotootje, als ze zonder zijwielen kunnen fietsen, zwemdiploma's halen, dat soort dingen. Zet er nooit erg persoonlijke dingen op. Wel toen mijn oma was overleden. Maar zal er nooit iets opzetten als we ruzie hebben e.d. Ik heb alles afgeschermd maar ik vind het ook niet nodig dat vrienden het zien, als ik het wil bespreek ik het wel persoonlijk met ze.
Ik gebruik Facebook als communicatiemiddel. Ik woon alleen en kan hier thuis alleen tegen mijn katten praten . Dus dingen die je normaal gewoon met iemand die in je buurt is zou delen, deel ik op Facebook. Zelden intieme dingen trouwens, al heb ik vorig jaar wel een stuk levensverhaal op Facebook gezet omdat ik dat als deel van verwerking openbaar wilde maken. Maar daarvoor wel het bericht enkel voor bepaalde vrienden zichtbaar gezet, niet voor iedereen. En foto's en filmpjes van mijn katten . Ik waarschuw iedereen die vriend wil worden van tevoren altijd even dat hun overzicht dan vol komt te staan met katten, als ze dat niet willen kunnen ze hun vriendschapsverzoek nog terugtrekken .
op mijn prive facebook gewoon soms wat dagelijkse dingen. net als bij tuc. op de pagina in mn link hieronder meer over mijn sport en voeding. tussen mijn prive facebook zitten nogal wat mensen die daar niets mee hebben ( haters zeg maar0 nou dan hoeven ze er geen last van te hebben. kan ze natuurlijk ook verwijderen maar in sommige gevallen is dat ook weer lastig
Hier ook alleen maar leuke dingen zoals dagjes uit en de mijlpalen van zoontje! Of als ie ziek is o.i.d. verder zet ik nooit mijn hele levensverhaal er op dat is gewoon privé!
ik ben ook heel selectief met wie vrienden mogen worden. heb ik niks met je buiten familie of vrienden om weinig kans dat ik je accepteer. collega's waar ik niks mee heb of niet mag accepteer ik dus ook niet. ik zet er zelden wat op eigenlijk. op mijn pagina is ook niks te zien als je geen vrienden met me bent zelfs de profielfoto niet. sommige dingen die ik tegen kom vind ik ook niet op fb thuis horen zoals het afkraken van de vader van je kind ed. ik snap ook niet veel van de mensen die een berichtje plaatsen voor elke gram die ze afgevallen zijn of van die hele overdreven trotse ouders net of hun kind de enige is die dat kan?
Gewoon hele simpele dingen die mensen in real live ook te horen krijgen. Zou er nooit opzetten als ik zou gaan scheiden, of in het zh zou liggen etc. Daar heb ik er wel een paar van op fb.... Gisteren toevallig er op gezet dat ik 37 weken zwanger ben maar de laatste keer dat ik wat poste was in december.
Ik plaats misschien 6 x per jaar iets, dat is dan gewoon iets van een zwemdiploma wat behaald is, een verjaardag, vakantie of iets bijzonders. Verder niet. Ik vind het ook storend hoor als mensen allemaal privédingen op FB gaan zetten als ruzies enzo. Kom op zeg, daar hoeft toch niet iedereen tussen te zitten.
Ik ben er ook niet zo van om allerlei medische dingen op Facebook te zetten, maar deze zomer was het wel heel makkelijk om iedereen te bereiken hoe het met mijn man ging (lag 6 weken in het ziekenhuis). Had het al druk genoeg met alles, dus iedereen bijpraten zag ik niet zo zitten. Dus gewoon een update op Facebook en bijna iedereen was weer op de hoogte
helemaal niks, ik heb geen facebook Ik zou niet weten wat ik kwijt zou willen (vandaag naar de dierentuin geweest, of kind ziek, teen gestoten, of zoiets zit een ander toch niet op te wachten????) En ben ook totaal niet geinteresseerd in dat soort berichten, foto's etc van anderen. Nee niks voor mij
Ik plaats niet zoveel dingen, maar wat ik plaats zijn meestal dagjes weg, etentjes, een leuke vakantiefoto. Het zijn allemaal dingen waarvan ik het niet erg zou vinden als ze openbaar komen (mijn profiel is afgeschermd). Ik ben eigenlijk meer een kijker, dan een plaatser en voor mij is het dus ook geen dagboek.
Eigenlijk alleen foto's van mijn dochter maar niet overdreven veel. Bij sommige mensen kun je echt met een bak popcorn gaan zitten om het leven online te volgen, incl ruzies en gebroken harten
Ik plaats voornamelijk foto's van mijn zoontje. Geen persoonlijke dingen, ik ben sowieso niet van het bespreken van problemen met andere mensen dus al helemaal niet op facebook.
Ik ben best persoonlijk. Zo heb ik erop gezet dat ik een miskraam heb gehad. Maar dat vooral omdat mensen zich anders afvragen waarom ik niet meer zwanger ben.