Deze tijd van het jaar vind ik het lekker om salades te eten. Als maaltijd of bij de maaltijd. Maar ben een beetje inspiratie-arm. Wat is jouw lekkerste (of gezondste saladerecept?)
Vanavond hadden we: Baconreepjes (uitgebakken) Champignons (mee gebakken) Tomaten Gemengde sla Gele paprika Geitenkaas Cashewnoten Alles husselen. Dressing niet nodig. Stokbroodje ernaast. Complete maaltijd.
Favoriet voor mij als lunchsalade: Venkel (1 knol in stukjes. Kook een halve liter water en giet dat over de stukjes, dan zijn ze net ieys minder hard.) Bleekselderij (1 stengel) Gerookte kipfilet in stukjes Ananas uit blik in stukjes. Dressing: Beetje yoghurt. Beetje sap van de ananas. En het venkelloof in kleine stukjes gesneden. Nb. Ik maak hem ook vaak zonder bleekselderij omdat je daar gelijk zo'n groot stuk van moet kopen en dat blijft dan meestal liggen.
Wij hebben twee salades in het assortiment. Pastasalade: pasta, mozzarella, aubergine, veldsla, olijven, artisjok, tomaat en eventueel paprika en champignons Linzensalade: linzen, feta, zoete aardappel, tomaat, veldsla, aubergine en eventueel paprika en champignons
Mijn favo: Salade geitenkaas: Mager spek, nootjes, rozijnen, sla, tomaat, wortel, komkommer, gebakken appel, honing en lauwe geitenkaas Salade met mozzarella: Sla, tomaat, avocado, komkommer, mozzarella, pijnboompit, balsamico
Hier meerdere favorieten maar geen zin om uitgebreid te typen, misschien later Favoriet van m'n man is: - botersla - cherrytomaat - komkommer - krokante kip - parmezaanse kaas - pijnboompitten - caesar dressing. Andere favo in dit huis: - veldsla - komkommer - gebakken kipfilet - gebakken uienringen - tauge - ketjapdressing - cashewnoten
Oke nog een dan: - rucola - couscous - feta - cherrytomaatjes - gegrilde paprika - pijnboompitten - bosui
De favoriet IJsbergsla Komkommer Granaatappelpitjes Tomaat Ui Mais Paprika Of : Rucola Walnoten of pijnboompitten Feta Geraspte wortel Tomaat Lenteui Zwarte olijven
Komkommer Mais Bonen (kidney of iets in die richting) Rode ui Tomaat Sla naar keuze Feta Dressing: Olijfolie, citroensap, lepel mosterd, peper, zout, Italiaanse kruiden en een teen uitgeperste knoflook Je kunt er eindelijk mee variëren.
https://mrandmsinthekitchen.nl/groene-salade-als-bijgerecht/ Heel lekker bij een lekker stukje vlees van de bbq.
Spirelli spaghetti met rode pesto, notensla, paprika rood of groene (zwartgeblakerd in de oven en dan ontvellen), een bol mozarella in stukken prakken, kerstomaatjes en eventueel wat komkommer. Eventueel ook nog gegrilde kip erbij. Bordje zalm, zelfgemaakte tzatziki, ijsbergsla en een stuk geroosterd stokbrood Quinoa, champignons, aubergine, mais tomaat, komkommer en een gepocheerd ei Als bijgerecht ajuin fijn snipperen, kerstomaatjes in 4en snijden komkommer in kubusjes snijden. Afwerken met zout, lookpoeder, olijfolie en appelazijn. Wat ook lekker is, is dit dresseren op een blad ijsbergsla en een paar druppels sap van een sinaasappel over druppen.
Voor 4 Tuinbonen 200gr gekookt Sperziebonen 200gr gekookt Quinoa 100gr(ongekookt) gekookt 200gr feta 2 appels 4 gekookte eieren 1/2 krop botersla Dressing van olijfolie, rijstazijn, agave siroop, zout en peper.
Mijn man en ik zijn gek op salades. Broodje of een stukje vlees/vis erbij en klaar! Vooral op warme dagen. Een paar favorieten: - Sushi salade - Parel couscous niçoise salade - Burrata salade - Panzanella - Spitskool salade (favoriet van de kids)
Tomaat basilicum knoflook ui olijfolie buratta. Watermeloen munt feta Caperese Pasta salades. Tonijn of gerookte kip.
Favoriete dingen salade: ontstaan in de keren dat ik alleen moest eten, maar inmiddels gezinsfavoriet. Linzen Edamame Mais Avocado Komkommer Paprika (Je kan natuurlijk varieren met nog bv feta, tomaat, bosui, wat je wil) Met een mosterdvinaigrette