Kochten jullie een stationwagon toen jullie een kind kregen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baukje1985, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kochten jullie een station toen jullie een kind kregen.

1. Ja, al tijdens de zwangerschap

2. Ja, maar nadat mijn kind geboren was

3. Nee, de auto die we hadden gewoon aangehouden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij wilden onze auto vervangen. Het was een driedeurs en we wilden graag een vijfdeurs. En meer ruimte i.v.m. kampeervakanties. Mijn man wilde sowieso al een stationwagon, ik gewoon een wat grotere vijfdeurs. Uiteindelijk hebben we hem gekocht toen ik nèt voor de eerste keer zwanger was. Ik ben door de hormonen toch gezwicht voor dat loeder met van die beugels op het dak. Voor we de auto konden ophalen, had ik al een miskraam. Jongens, wat heb ik toen vaak gebaald van die stomme voetbal-moeder-auto, terwijl we niet eens een kindje hadden. Inmiddels vind ik hem toch wel handig hoor. Maar ik denk dat wij op den duur toch weer wat kleiner gaan rijden, als we niet meer zoveel zooi mee hoeven te nemen.

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij hebben een Opel astra sport tourder ( een station wagen dus ) gekocht. meer ruimte in de kofferbak omdat er een kinderwagen en de hond in moet kunnen bevalt prima.

3. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Bij de eerste niet, nu bij de 2e wel :)

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    na 14 maanden hebben we onze honda accord uit 2003 omgeruild voor een mitsubishi grandis uit 2010.
    wij hadden een wens voor een 2e kindje, en hebben besloten een grote auto te kopen. niet omdat het niet zou passen ofzo, puur een een stuk comfort

5. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ja na dat wij een kindje gekregen hebben, wij hebben ook een Opel Astra station hihi

6. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Mn man had al een station, ik heb gewoon mijn fiat 500 gehouden :D nu met een tweede op komst toch maar voor een grotere auto gegaan, maar geen station.

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij man had al een station voordat ik hem leerde kennen.
    Dat hij in de buurt ging werken en er een auto wegging was dat wel mijn knalgele renault.
    Dat was een sportmodel en je kon passagiers meenemen, maar praktisch was het niet.

Nu rijden we een crysler voyager, maar dit omdat 5 kinderen niet in een station passen.

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, geheel tegen mijn principes in :p hebben we een station (mét dakdragers *HORROR*) gekocht toen ik net zwanger was van de 2e. De kans deed zich voor om deze auto voor niet al teveel geld te kopen en met een 2e op komst en een klein leeftijdsverschil tussen de kinderen (14 maanden) leek een station ons wel handig i.v.m. alle spullen die we mee moesten nemen bij logeerpartijen en vakanties (kinderwagen, buggy, 2 campingbedjes). Als we deze auto tzt gaan vervangen zal er waarschijnlijk geen station meer komen, we hoeven nu niet meer zoveel zooi mee te zeulen als we weg gaan.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hebben twee kinderen en geen auto...

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nee. 2 kinderen passen prima in onze Seat Leon.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Tijdens de zwangerschap 1 gekocht. Een seat exeo station.
    Dit alleen omdat mijn vriend een ongeluk had gehad en zijn auto total loss was.
    De auto die hij had was groot genoeg maar met kind hond en soms veel visspullen is dit toch wel erg makkelijk. :D

Ik zelf rij nu in een Citroen C2. Is groot zat. :D

12. adi

adi Niet meer actief

Ik mis onze optie: we kochten een station toen we aan kinderen wilden beginnen.

13. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Wij kochten onze station na de geboorte, aangezien we pas met 7 maanden wisten dat ik zwanger was, hadden we ervoor ook niet echt veel tijd meer :)

14. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

We kochten een Volkswagen Passat toen we onze 3e kregen. Daarna een Audi A4 en nu een Mercedes E. Allemaal stationwagens.

15. tuc

tuc Niet meer actief

wij kochten hem toen onze dochter een half jaar was en wij al wisten dat we een paar maanden later gingen kamperen en eigen tent enz en babyspullen nemen nogal veel ruimte in. We kunnen nu met 2 kinderen en kampeervakantie echt niet meer zonder, we hebben dan ook een dakkoffer.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee wij kochten een station toen we onze hond hadden :D We vonden het een stuk veiliger en praktischer om de hond niet meer op de achterbank te vervoeren.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha ja hier een station gekocht toen ik zwanger was, hoe cliché.

18. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Wij hebben er deze week een gekocht, dus bij de tweede pas.

19. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

En ook met 3 kinderen past het hier in de focus.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, wel bij de tweede ivm vakanties (en we konden een nieuwe lease uitzoeken. Nu hebben we twee stations voor de deur.. makkelijk met de kinderwagen ed maar manlief kiest volgend jaar weer sedan uit)

Deel Deze Pagina