Kochten jullie een stationwagon toen jullie een kind kregen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baukje1985, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kochten jullie een station toen jullie een kind kregen.

1. Ja, al tijdens de zwangerschap

2. Ja, maar nadat mijn kind geboren was

3. Nee, de auto die we hadden gewoon aangehouden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Wij hadden een volvo v40 maar zijn tijdens de zwangerschap over gegaan naar een volvo v70 met achterbankje in de kofferbak zodat we er allemaal in kunnen. Onze volgende auto wordt eentje met 7 vaste zitplaatsen omdat stiefkids eigenlijk te groot worden voor het bankje

2. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Uhh ja half.. wij kochten een station toen onze dochter ruim 1 jaar was.. en ik zwanger was van onze tweede!

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee. Toen de oudste werd geboren had ik een Daihatsu Sirion (nissan micra, maar iets vierkanter). Paste prima.
    Toen die kapot ging een Nissan Almera. Lekker ruim, maar heel log en redelijk duur in wegenbelasting. (ik rijd veel, dus heb een diesel nodig). Toen die kapot ging, dus een maatje kleiner, heb nu een Toyota Yaris. Met 2 kinderen op vakantie geweest, paste prima, zelf met achterwaarts gerichte stoel.

Volgens mij neem je mee wat past. Ik kon in mijn eerste auto bijna evenveel kwijt als in de tweede. Gewoon efficiënt inpakken. Ben wel eerlijk, de tent paste niet erbij, dus anders opgelost. Maar ja, ik ga als het mee zit 2 weken per jaar op vakantie. 95% van de tijd zit ik alleen in de auto. Ik ben niet bereid €40 extra per maand te betalen om 1 keer per jaar een tent mee te nemen. Dan is een dakkoffer goedkoper.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Proest, herkenbaar. Ik heb ook zo'n afkeer van die dingen (maar heb ze ook.)

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij kochten onze eerste station toen we een hond hadden. Tijdens de zwangerschap moest er een nieuwe komen en oom al hebben we helaas geen hond meer, nu weer voor een station gekozen.

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Wij vinden allebei een station mooier. Bij de leaseauto altijd voor een station gekozen. Heerlijk al die ruimte! Altijd handig. Eerst een BMW touring, nu een Audi a6. Ik rij zelf trouwens een Toyota aygo :D

7. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hier hebben we een station gekocht omdat we een grote hond namen (en later nog een 2e hond) Nu met de kleine op komst is het wal handig dat we hem al hebben :)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee we hadden er al 1 aangezien we 3 honden hadden was een station wel wenselijk.
    Nu met 2,5 hond en 2 kinderen een nog grotere gekocht 😊

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ja, gekocht bij de tweede

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    nee wij hebben juist een kleinere auto (vanwege de vorige auto die teveel kosten maaktte en te onbetrouwbaar was, dus ingeruild met veel verlies)

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Toen de oudste geboren werd reden we in een 16 jaar oude Suzuki Swift 😄

Dat werd m toch niet helemaal met in-en uitstappen, en we wilden wel weer harder dan 100 kunnen rijden, dus toen ze twee maanden was kochten we een BMW 1-serie. Paste toen prima, alles wat niet achterin paste mikten we op de achterbank naast haar. Nu daar ook de mc van de tweede staat wordt het wel passen en meten als er meer spullen mee moeten, en er past net een kind bij op de achterbank en dan houdt het op.

Maar een station... Nee dat is nog wel een heel grote psychologische grens verder, ik ben nog lang geen 40!

12. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Nee geen station, maar wel een andere auto gekocht toen we een 2e kindje kregen.

13. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Toen N. geboren werd reden we nog rond in onze directeurenbak. Superluxe auto maar niet echt praktisch voor n groot gezin, alhoewel het met zijn drieen prima ging hoor! En rijden in stijl is ook een luxe. Later hebben we de auto maar weggedaan, met het oog op de stijgende benzineprijzen en die auto reed 1 op 7 :'( Terwijl wij zo goed als midden in de stad wonen, om te janken!!
    Daarna een station gekocht, VRESELIJK! Zo snel mogelijk weggedaan, en nu rijden we in de kleine jongensdroom auto van mijn man. KNIGHT RIDER STYLE, passen de kleintjes makkelijk in. En de kinderwagen ook!

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Met 1 kind konden we ons er nog tegen verzetten, maar nu met 2 wordt er toch echt station bezorgd over 2 weken :D. Het is gewoon echt handiger om lekker wat ruimte te hebben.

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Had destijds een Opel Gsi en ben daar gewoon in blijven rijden. Ben nu autoloos maar wil binnenkort een Fiat Panda kopen.

Dochterlief mag inmiddels zelf haar rijbewijs gaan halen. :D

16. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, we hadden al een 4x4 en nu hebben we er weer 1 maar dan de hybride, en ik heb onlangs een twingo gekocht voor de boodschapjes.

17. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Manlief heeft auto van het werk. Een mb vito dubbele cabine.

Toen ik zwanger was had ik een peugeot 207. Vond deze zelf ruim zat. Kleine kon op de voorstoel. Bank deel plat waar ik boodschappen en kinderwagen kwijt kon. Ik reed er toch alleen in. En hou niet van grote auto. Maar manlief zag dat anders. Die was een 3 dagen na de geboorte van onze kleine met mijn auto naar de dealer gereden om hem in te ruilen op een grotere auto :$. Was kwaad op dat moment. Hij dacht al dat ik kwaad zou zijn dus deed ie het terwijl ik net bevallen was zodat ie zeker wist dat ik niet mee zou gaan :D. Nu rij ik in een peugeot 5008.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#78 Ons Kleintje, 13 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2014
    ik heb gekozen Nadat het kind is geboren, uitleg:
    Bij onze oudste hielden we onze auto aan, een Seat Ibiza. (hartje)
    maar toen ik zwanger bleek van een tweeling, begonnen we te passen met autostoeltjes en duowagen, maar het paste niet.
    Nadat de tweeling geboren was, hebben we een andere auto (een station uiteraard) gekocht, omdat we deze ruimte echt nodig hadden voor 3 kids in de autostoel naast elkaar en ook voor de duowagen. Toen waren ze 0,0, en 2 jaar oud, dus grote kinderstoel en 2x maxicosi
    Nadat ze geboren waren heeft te maken met het feit dat het afwachten was of zij hun strijd overleefden.
    Het liefst had ik mijn kleine Seat aangehouden als ik eerlijk mag zijn, lekker goedkoop in de wegenbelasting en ook makkelijker parkeren. Maar ja als het niet past dan houdt het op :)

19. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Wij hebben toen mijn dochter geboren was een Renault senic gekocht. Dus wel een grotere auto als dat we hadden, maar geen station.

20. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wij hadden een bmw station en nu een Peugeot station.
    Lekker ruim maar ik ga liever naar klein. Ik heb zelf altijd klein gereden.
    Vriend rijdt Chevrolet bus dus daar ook volop ruimte in.

Deel Deze Pagina