Matig vond ik. Hij is redelijk makkelijk om te doen en je draagt hem meer op de heup zodat het minder zwaar is, dat is fijn. Wij hebben nooit de net geboren stand gebruikt dus hoe dat zit weet ik niet, maar voor wat oudere baby's is hij prima. Op de rug dragen kon er ook nog mee maar dat vond ik geen succes, ze zat dan heel laag en kon niks zien, maar misschien heb ik iets verkeerd gedaan, dat kan natuurlijk. Maar er wordt gesuggereerd dat je er jaren mee voort kunt en dat vond ik tegenvallen, toen ze eenmaal fatsoenlijk kon zitten hebben we hem eigenlijk nooit meer gebruikt.
Sommigen maakt het niet uit en sommige weten het niet, daarom wil ik toch even zeggen dan de Mini monkey niet ergonomisch is, als hangen is de box is hij prima en te gebruiken als ring sling misschien ook maar de komma houding kan echt gevaarlijk zijn. En naar voren kijken is nooit ergonomisch Je kunt dan beter kiezen voor een mucibi ( +- 40 euro) een amazonas (69 euro) een mei Thai ( tussen de 30 en 80 euro) een tula ( tussen de 120 en 150 euro) Ik heb zelf de kodaki Flip die is gemaakt van draagdoekenstof en kan versteld worden van broekmaat 50 tot broekmaat 80 en is echt een heerlijke drager ( nieuw 150 euro) Maar zoals ik al zei, sommigen geloven niet zo in ergonomie tijdens het dragen en anderen zijn er weer van overtuigd Misschien als je geïnteresseerd bent zou je eens op Draagpraat ( Facebook) kunnen kijken, daar kun je veel te weten komen over dragen.
Precies wat hippo zegt: een minimonkey is niet ergonomisch. Je kunt beter een draagdoek kopen of inderdaad een ergonomische draagzak van tula, ergobaby, hoppediz, manduca, kokadi, marsupi of boba. Ga maar eens googelen, er gaat een wereld voor je open denk ik
De nieuwste Mini Monkey draagzakken zijn wel ergonomisch. Alleen erg smalle banden waardoor ze niet zo fijn dragen en bij rugdragen zit de sluiting precies op je tieten. De optie naar voren kijken moet je gewoon niet gebruiken, naar je toe kijken is wel ergonomisch. Welke de 4 in 1 is weet ik niet...
Heb totaal geen verstand van dragen. Komma houding en ergonomisch is allemaal nieuw voor mij. Ik wil haar alleen dragen als nodig is omdat ze krampjes heeft zodat ik toch iets kan doen. Wil niet iets met hele knoop dingen enzo vandaar dat ik op deze uit kwam. Zal dus ook niet zij of rug gaan dragen. Het is eigenlijk niet echt mijn ding, alleen wegens praktisch overweging en alleen voor in huis. Bedankt voor de jullie info.
dan zou ik voor de mucibi gaan, is ook goedkoper volgens mij dan de mini monkey en ergonomisch en makkelijk om te doen en te gebruiken tot broekmaat 80 ( mijn dochter kon met 13 maanden nog in die zak ) en omdat hij ergonomisch is, is hij ook weer goed door te verkopen, voor 25 euro kun je hem zeker weer verkopen en dan heb je voor 20 euro een geweldige draagzak gehad. Pink or Blue ergonomische baby- en kinderdraagzak Mucibi bruin | pinkorblue.nl hier in de aanbieding voor 45. correctie, als je vandaag besteld krijg je 10% korting op alles, kortings code is KONING4051, dan heb je dus voor 40.50 een draagzak, en bij doorverkopen voor rond de 25 euro heb je dus voor 15 euro een drager gehad