Zusje meenemen op geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Romymama, 31 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus maar even hier..

Wij willen graag iets kleins van onze dochter op het kaartje hebben staan, maar we houden niet van gedichtjes ofzo..

Begrijpen jullie het nog? :D

Ben benieuwd naar ideetjes!

2. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Kan het op de afbeelding van de voorkant?
    Wij hebben een kaartje met de op de kant waar de naam staat nog een cirkel waarin tekst kan en daarin zetten we: een dochter, een zusje, zo trots!
    Wij hebben ook lang nagedacht hoe onze dochter erin te verwerken, maar vonden niets dat bij ons past, behalve bovenstaande tekstje.
    Ik zag laatst ook dat mensen na de namen van de ouders hadden staan en trotse grote zus (naam dochter)

3. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    In de vorm van een afbeelding?
    - Ze kan misschien iets tekenen zelf...
    - Je kunt kiezen voor een kaart waarop ook een grote zus te zien is of een verwijzing daarnaar.
    In de vorm van tekst?
    - Denk aan 'Hoera mijn broertje/zusje is geboren'
    - Of gewoon vernoemen: Grote trotse zus ...<naam> stelt aan jullie voor <naam baby>

Wat hierboven staat is allemaal redelijk gangbaar. Je zoekt misschien iets originelers?

Ik heb bijv. een keer een leuk geboortekaartje gezien met daarop een tekeningetje wat grote zus moest voorstellen (leek echt op haar!) die over de rand van een wiegje keek. Misschien ken je iemand die goed kan tekenen of iets kan fabriceren met Photoshop.

4. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zag ook kaartjes met van die silhouetten op meerdere sites, waarbij dan ook een silhouet van een groter kindje staat. Vind ik een erg leuk idee.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wij hadden bij de tweede op het geboortekaartje namens de oudste erop gezet: Dag klein zusje, ik vind je lief!

Wij houden ook niet van gedichtjes enzo :D

6. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Wij hebben een kaartje met silhouet afbeelding, voorop alleen een meisje.
    Aan de linkerbinnenzijde hebben we een wat groter jongetje die een wat kleiner meisje aan de hand meeneemt. Dit hebben wij zelf laten ontwerpen. Dit is dus grote broer met zijn zusje.

Op de achterkant hebben wij 4 dun gelijnde hartjes die allemaal met elkaar in verbinding staan (zelf ontworpen). twee grotere en twee kleinere.

Ik hou namelijk zelf ook niet van teksten als ' ik kijk over het randje van de wieg etc.'. Ik ben van mening namelijk dat het geboortekaartje over het geboren kindje gaat in eerste instantie.

En in de tekst hebben wij 'trots en dolgelukkig zijn wij met de geboorte van onze dochter en zusje' en dan de naamaankondiging.

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Misschien een beetje cheesy maar als je bijvoorbeeld een handje van haar of een kus erop zet ofzo met een paar woordjes. Iets van een kus van je grote zus (dat rijmt wel &#128517;) of ik hou je hand wel vast, liefs je grote zus bij een scan van haar echte hand

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij onze tweede hebben we een foto van mijn buik gemaakt met haar naam erop geschilderd. Zoontje ernaast met een kwast.

Bij de derde hadden onze oudste twee een uitspraak over de baby en hun rol hierin welke we in het kaartje hebben laten drukken.

9. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wij doen

Welkom lief broertje

10. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik zie al leuke dingen voorbij komen!

11. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
  12. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Wij hebben het vogeltje van het geboortekaartje van haar broer terug laten komen op haar geboortekaartje. Zo heette hij haar subtiel welkom zonder dat daar woorden voor gebruikt hoefden te worden.

13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik zou wel opletten dat het kaartje echt gaat over het nieuwe kindje. Ik zie vaak broers en zusje uitgebreid terugkomen in afbeeldingen of zoete gedichten. Hou ik niet zo van. In de aankondiging komt ook al iets van "zusje van" en ik neem aan dat de grote zus ook bij jullie namen en adres staat. Ik zou er ook niet zo snel trotse grote zus of beste vrienden etc neerzetten. Dat weet je immers niet. Kennis had dit en de kinderen hebben heel veel ruzie en kunnen elkaar niet uitstaan.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Heel erg mooi! Zoiets zou ik ook doen.

15. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Eens. Het geboortekaartje van ons tweede kindje bevat geen enkele verwijzing naar onze oudste, anders dan de vermelding van zijn naam achter die van ons. Ik vind namelijk dat op een geboortekaartje de baby moet shinen, zonder dat de aandacht wordt weggekaapt door de grote broer of zus ;)

16. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Wij hebben binnenin gezet: dochter van..., zusje van....

En dan bij dat laatste een miniatuurversie van de illustratie op kaartje van de oudste. Kaartjes zijn in dezelfde stijl. Dit keer komen er dus twee miniversies in te staan. De illustraties zijn baby'tjes en veel mensen herinnerden zich dat nog en herkenden "onze zoon".

:D

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Wij hadden dit gedichtje:

Samen ruzie, samen spelen
    alles afpakken, alles delen.
    't hoort er nu allemaal bij
    welkom lief broertje van mij!

18. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Kaartje zelf maken met daadwerkelijk silhouette van oudere zus zonder in tekst nog expliciet te hoeven noemen

19. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Wij hadden op het vorige kaartje wel een gedichtje van de grote broer maar gaan deze keer voor iets in de trant van 'broertje van ...... & .........

20. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Dit vind ik ook. Wij hadden: onze lieve zoon en mijn kleine broertje. Dat klopt sowieso en als hij zijn broertje dan ook nog lief vindt is dat mooi meegenomen ;)

Deel Deze Pagina