Even kort vraagje. Ik heb een starterskit flesjes gekocht van Avent (nog in verpakking). Ik zag net dat veel flesjes echt voor pasgeboren baby's zijn. Ben van plan borstvoeding te geven. Geef je dan er meestal ook flesjes bij of zal ik de flesjes terugbrengen? Liefs, Botervliegje
Zowel de kraamzorg als de verloskundige vertelden mij dat ik niets in huis hoefde te halen wbt flesjes en voeding. Dus ik heb dat niet gedaan. Het is zo gehaald mocht het nodig zijn.
Ik zou het gewoon terugbrengen als ik jou was. Mocht je bv niet lukken dan is het altijd nog zo gehaald en dan zou ik ook gewoon maar 1 flesje van 2 verschillende merken halen. Want het is ook maar afwachten uit welk flesje een ukkie het fijnst drinkt. Ik had een heel arsenaal aan flessen, en uiteindelijk alles verkocht en 2 flessen van difrax gebruikt. Avent dronk ze niet goed uit.
het is wel handig om vanaf een week of 6 met een flesje te oefenen en te blijven oefenen. wij hebben door een verhuizing een paar weken niet geoefend en mijn dochter weigerde vanaf 3 maanden flesjes. best lastig als je weer gaat werken
ik heb wel ook een flessensetje in huis, ik hoop dat ik borstvoeding kan geven, maar wil ook vroeg met de fles beginnen zodat manlief een voeding kan overnemen, niet alleen om mij te ontlasten maar ook om zelf een band op te bouwen.. en dan met gekolfde melk bedoel ik
Dat is jou enkele ervaring. Het is op zich niet een standaard advies hoor bij borstvoeding dat je met flesjes moet blijven oefenen. Er zijn nu eenmaal kindjes die het moeilijk vinden. Maar er zijn ook zooooveel kinderen bij wie dit geen probleem is. Daan heeft nog niet uit een flesje gedronken. Vanavond eerste keer omdat ik uit eten ga. Hij zal verder tot 4 maanden maar een enkele keer een flesje krijgen; ik doe dit alleen als het moet en dus als ik er niet ben. Het is zonde als er veel kleine flesjes in het pakket zitten. Want daar ga je er misschien geen of maar 1 van gebruiken. Hier bijv. dus nog geen fles gebruikt en ik denk dat meneer nu al meer drinkt dan in een klein flesje kan. Dan blijven ze dus ongebruikt in het pakket. Kun je beter 1 kleintje kopen, just in case. Maar is in feite niet nodig want mocht je in beginsel bijvoeding gaan of moeten geven, dan doe je dit niet in een fles maar in een cupje of vingerspuitje. Groetjes!
T advies is wel om vanaf 5 wk te oefenen met flesje en dan 1 keer pw. Ik had m ook in huis heb m veelgebruikt vooral na de bv paar andere spenen erbij. klaar!.
Het is wel zo dat het ene kind het moeilijker vindt dan het andere kind om uit een flesje te drinken. Maar ben 2wk geleden nog naar een BV avond geweest, daar werd duidelijk in vermeld dat kindjes het drinken uit een flesje ook weer kunnen verleren. En dat het dus wel belangrijk is om met regelmaat te blijven oefenen met een flesje. Dat hoeft niet eens een volledige voeding te zijn, maar wel met regelmaat zodat de baby de techniek het niet verleerd. Maar dus ook pas vanaf 6wk ongeveer omdat baby's dan vaak goed aan de borst drinken en geen voorkeur voor een flesje gaan ontwikkelen. Bijvoeden omdat de Bv niet goed op gang komt idd met cupje of spuitje geven.
Het schijnt toch wel regelmatig voor te komen dat baby's vanaf een maand of 3 de fles gaan weigeren. In ons geval waarschijnlijk niet omdat ze het niet kon, want ze heeft het wel gedaan. Ik denk dat de verhuizing en het kdv wat veel verandering binnen een maand was waardoor ze aan mij vast wilde houden. Oefenen is trouwens ook geen garantie dat ze blijven drinken uit een flesje. Een vriendin heeft wel veel geoefend en haar dochter is er ook mee gestopt op het kdv. En ik zeg ook niet dat je een hele starterskit nodig hebt. Geen idee wat daar allemaal inzit. Maar mocht je uiteindelijk (bv in) flesjes willen geven dan lijkt het wel handig om hier mee te oefenen. Je hebt ook speciale flessen die lijken op de borst. Ik geloof de breastflow en de tommee tippee. Ik heb ongeveer alle flessen geprobeerd. zelfs een hele zachte fles in de vorm van een borst.
Die kleine flesjes zijn niet zo nodig vind ik. Voor je het weet heb je de grotere nodig. Zonde! Kun je beter die kleine beetjes met de grote flessen geven (als dat van toepassing zou zijn).
Ach ja, zo zie je maar; de adviezen die gegeven worden moeten ook maar net bij je passen. Ik voel me er prima bij om niet structureel te oefenen met een flesje. Maar ik volg wel meer standaard adviezen niet op en blijf bij mijn eigen gevoel. Maar ieder zijn ding hoor; wilde er ook niemand mee beledigen of aanvallen!
Haha, heerlijk die uiteenlopende reactie! Nou ja, tis dus ook een beetje een persoonlijk wat je wil dus... Ga vanavond nog maar eens kijken wat er precies in zin en hoeveel die kit kost, misschien is het toch wat too much...
Volgens mij wordt een starterskit afgeraden omdat je het risico hebt dat je kindje niet goed drinkt uit het merk wat je hebt gekocht. Je kunt dan beter een los flesje in huis hebben, je hebt zo bijgehaald.
Ons werd geadviseerd om een flesje en wat kunstvoeding in huis te hebben mocht het aanleggen echt niet lukken en zo konden we toch de baby voeden. Uiteindelijk niet nodig gehad maar ik vond het wel geruststellend om het in huis te hebben. En wat betreft het oefenen van fles drinken, ik hoor toch van veel vriendinnen om me heen die nooit hun kind uit een fles hebben laten drinken totdat ze een keer weggingen of het kindje naar de kdv ging en ze toen een fles weigerde. Iedereen moet hetzelf weten, maar waarom zou je het niet vanaf zes weken af en toe eens oefenen. Ook leuk voor papa
Als je borstvoeding wilt geven, maar in de eerste dagen lukt dit niet goed genoeg, of je kindje moet bijgevoed worden, dan moet je niet met een flesje gaan bijvoeden ivm tepel-speen verwarring! Ons kindje is bijgevoed met een spuitje (van de kraamhulp) Wij zijn gaan oefenen vanaf 6 weken met 1 flesje (tommy tippee), maar na 3 maanden ging ons kindje dit weigeren. Ik heb toen allerlei merken geprobeerd en kwam uiteindelijk bij Difrax uit wat hij weer wel wilde. Ik zou dus geen startersset kopen.. aan 1 flesje heb je echt genoeg de eerste maanden!
In een babydoos zat 1 flesje, deze heb ik dus in huis. Ik haal nog geen flesjes enzo verder, wil ook bv gaan geven. Mocht ik toch flesjes nodig hebben dan zijn die snel genoeg gekocht. En inderdaad zoals anderen al zeggen je weet niet welk merk goed voor je werkt!
Ik zou geen set in huis halen, zonde! Ik zeg terugbrengen dus. Ik had niets in huis, maar mijn dochter was te zwak om aan de borst te drinken met mijn ontzettend vlakke tepels. Dus er moest hier snel een flesje en kunstvoeding gehaald worden. Máár, ik zou bij een volgende NOOIT met een fles bijvoeden. Maar idd fingerfeeding, of met een cupje. Dus nee ik zou geen fles in huis halen. Ik heb echt meotie gehad met haar weer aan de borst te krijgen door die fles. Dus nee ik zou absoluut geen flessen in huis hebben. Daarbiij zeggen ze dat je sneller opgeeft als je KV en een fles in huis hebt. Voor mij ook al een reden om ze niet in huis te hebben.
kheb de set ook altijd handig aangezien je op een gegeven moment ook water gaat geven en dan is zon klein flesje wel handig.
ik heb nooit water in een flesje gegeven. zou ik ook niet gedaan hebben als ze wel uit flesjes dronk. bij bv hoeft dat volgens mij niet. en als ze ouder zijn zou ik voor een tuitbeker gaan.
Hier wel ook een starterspakket van Avent gekocht. Zitten een paar flessen en wat spenen in. Wil ook BV gaan proberen maar wil ook al snel gaan kolven. Mocht een andere fles nodig zijn dan kopen we die. Vind het zelf een fijne gedachte om wat in huis te hebben.