Koeka deken minder mooi na wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Baileyy, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Ik heb voor de eerste keer mijn Koka dekentjes gewassen. De wafel met teddy.
    Helaas komt ie niet zo mooi uit de was als ie erin ging. De teddy stof is niet meer zo zacht.
    Heb m op 30 graden gewassen, niks bijzonders.
    Wie herkent dit ook?
    Of wie heeft er een tip?

Ben nu ook bang voor de andere zachte babykleertjes...:(

2. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    ik was meestal babykleertjes met hand en laat ze centrifugeren
    ik maak een sopje met wasmiddel en en doe ze daar een beetje in wassen het is echt maar 10 minuten werk aangezien het meestal spuugvlekken zijn en spoel ze na en dan in de wasmachine.

ik heb ook gezien dat ze niet mooi blijven door de wasmachine

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Met al je babykleertjes?? Pff knap hoor!

Dit was pas de eerste keer wassen. En nu al minder mooi..

Heb de gewone kleertjes al in koud water met azijn gezet voor de kleur.

4. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    het klinkt als veel werk maar het zijn zulke kleine kleertjes dat het heel vlot gaat en alles ziet er nog uitg als nieuw

met je dekentje zou ik terug gaan naar de winkel ze horen er tegen te kunnen aangezien wasvoorschift 40 graden is

succes

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En als je hem nog eens wast en in de droger doet op strijkdroog ofsow?

Ik heb/had t ook met de dekentjes van het ledikant.... Na 1x wassen waren ze gelijk minder zacht! Doe ze nu in de droger met dat programma,komen ze er iets nat uit maar wel weer war zachter... Maar ze zijn nooit meer zo lekker zacht geworden als dat ze waren!

6. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik zou een rondje door de droger proberen. desnoods een tennisbal erbij. Dat doen ze ook bij donzen jassen.

7. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb alles met de hand gewassen en alle drie (dekentjes ledikant, wieg en wagen) zijn ze nog net zo zacht! Maar er staat inderdaad op dat het gewassen mag worden, dus zal ook zeker teruggaan.

8. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Die koeka deken trekt hier weer bij als hij droog is, en ik er even aan trek. Alleen heb ik er geen plaatje op.
    Zelf nog nooit in de droger gestopt vond ik altijd te riskant.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wat een tip!

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Oké de droger dus. Vind ik wel eng. Staat op de deken dat dat niet mag?

En die Koeka dekens mochten niet op handwas, wolwas en fijnwas en niet weken.
    Tja stond er allemaal op.

11. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Idd droger :)

12. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik heb geen koeka deken.
    maar als je hem in de droger stopt en het helpt niet dan kan je in elk geval niet meer terug naar de winkel er mee.
    Ik weet dus niet of ik dat zou durven...

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Nou daarom durf ik dat ook niet. Juist omdat het er zo op staat, ik heb alles gevolgd wat er op de etiketten staat.

Maar toch, er zijn toch wel meer mensen met een Koeka deken. Hoe doen zij dit dan? Is toch niet bij iedereen minder mooi.

14. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb een Koeka boxkleed en die heb ik op koud handwasprogramma (dus lage toeren) gewassen met Woolite, daarna buiten op het rek laten drogen en hij is nog steeds heerlijk zacht.

Alle kleertjes heb ik op 30 graden gewassen met gewoon wasmiddel (geen wasverzachter) en vervolgens op delicaat programma in de droger gedaan. Ik heb niet het idee dat er iets gekrompen is en alles is lekker zacht.

Succes!

15. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    De teddy die gebruikt is in de koekadeken is van 100% polyester. Dat zou ik dus zeker niet in de droger doen, omdat polyester eigenlijk gewoon plastic is. Als dat te warm wordt gaat het smelten en dan ben je nog verder van huis.

Is de deken al helemaal droog? Als hij volledig droog nog steeds lelijk is zou ik terug gaan. Ze zijn duur genoeg.

16. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat ik wel eens doe met Teddy-achtige dingen die na wassen hard zijn (zoals mijn nepbont plaid) is effe kammen die haartjes met een fijngetande kam. Op eigen risico!

17. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Wij hebben alleen de dubbeldekens en badcape en omslagdoek van koeka.
    Ok als je het achter elkaar zet is het best wat maar iig niks met teddy :p

De dekens en badcape komen ook altijd rot uit de wasmachine, ik hang ze te drogen en strijk ze daarna, dan komen de wafeltjes weer in model (gewoon weer wafels ipv rare bobbels) en worden ze weer heerlijk zacht.

Ik heb wel een wikkeldoek en aankleedkussenhoes van snoozebaby met teddy, die doe ik liever in de droger dat ik ze strijk, en die mogen eigenlijk ook niet in de droger.
    Wordt het weer heerlijk zacht van, geen kwaliteitsverlies, misschien een klein beetje krimp maar niet schokkend.

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Terug gaan! Ik heb de hele koeka collectie voor de kids, en zelf kussen en sprei op bed, allemaal uit verschillende collecties, en alles is nog even mooi als toen ik het kocht, en ik heb het al vaak gewassen hoor! Zou lekker terug gaan, ik heb juist alles van koeka gekocht omdat het zo mooi blijft... Winkel bellen en verhaal uitleggen. Overigens was ik wel die spullen op 800 toeren, en niet meer.

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Terug gaan idd! Hier ook heel veel van koeka en alles ziet er nog als nieuw uit!

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Hmm oke dan ga ik ook maar terug als anderen met Koeka het juist wel mooi kunnen houden! ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan met wassen.

Voor als ik straks nieuwe heb, moet er nog 1 wassen. Hoe wassen jullie deze dan waarbij hij mooi blijft? 800 toeren las ik al. En verder, welk programma?

Deel Deze Pagina