Goedemorgen dames, Wij zijn druk bezig met onze meubeltjes voor de kinderkamer uit te zoeken en de box voor in de woonkamer. Een aantal vragen voor kattenbezitters. Wij hebben hele lieve katten maar ook reuze nieuwsgierig en vooral altijd op zoek naar lekkere plekjes, nu is de box voor de kleine een uitgelezen kans op lekker in te liggen. Iets wat wij absoluut NIET willen hebben! Wat zijn jullie tips om katten hieruit te laten? behalve het ballonnen verhaal... en hoelang van te voren hebben jullie de box klaar gezet? oja het is niet mogelijk om ze uit de woonkamer te laten want daar zit het kattenluikje. Thnx voor alle tips alvast.
ik ga de box op tijd neer zetten ik denk als ik 32 weken ben, want mijn katten zijn altijd nieuwsgierig als iets nieuws is.. maar als het er eenmaal staat en ze zijn er aan gewend en ze weten dat ze er niet in mogen dan is de lol er snel vanaf
Heb de bos neergezet toen ik zo'n 34 weken was. Had er dan wel ballonnen in zitten en dat werkte wel. Verder waarschuwen als ze erin wilden springen. Zoals sampiej al zei, als ze eenmaal gewend zijn aan de box en weten dat ze er niet in mogen, zijn ze er gauw klaar mee.
Hi, ik heb de box echt heeel vroeg in mijn zwangerschap al neergezet. Ook hier is alles wat nieuw is aantrekkelijk.. ballonnen erin. Omdat de box er nu al zolang staat is die niet meer aantrekkelijk, ben alleen benieuwd hoe het straks gaat als de kleine er is..
Wij hebben de box al een paar weken staan, en je gelooft het niet: waar ze normaal OVERAL in of op willen liggen, tonen ze hier totaal geen interesse in, hahaha. Kinderwagen idem dito. Staat al 10 weken in de woonkamer en ze hebben er niet 1 keer naar omgekeken . Gekke beesten .
Aluminiumfolie, dat heeft mijn tante er ook in liggen, en de katten komen niet in de buurt van de box.
Ik heb hardnekkige katten denk ik. Waren niet met balonnen of folie of wat dan ook uit de box te krijgen. Wel lagen ze altijd in 1 hoek van de box, de hoek bij de verwarming... Ik heb daar dus gewoon elke dag een nieuwe hydrofiel doek neergelegd.
Wij hebben het aan de dierenarts gevraagd en die zegt zelf ballonnen we gaan dit van de week ook proberen moet zeggen dat de maxi cosi nu een paar dagen binnen sta maar daar hebben ze nog niet naar omgekeken ben benieuwd wat ze met de box gaan doen. Wel wilde onze kater in de wieg maar dat gaat natuurlijk ook niet door
het is wellicht niet de meest handige oplossing, maar ik haal het boxkleed altijd uit de box als er geen kindje in ligt. Hierdoor gaan ze er niet in want ligt niet zacht. Of ik sla het boxkleed dubbel en zet een wasmand of curverbak vol babyspeelgoed op het dubbelgeslagen deel. zo kunnen ze ook niet op het zachte kleed. sommige mensen leggen aluminium folie in de box. mijn katten hebben daar lak aan en gaan daar gewoon op liggen dus helpt niet voor iedereen.
Ik dacht ( ja dacht dus) dat het hier een onwijs probleem zou worden... Nou ik heb expres de box zo vroeg neer gezet.. En spikey is als de dood voor een speelkleed wat aan alle kanten herrie maakt als je het aanraakt..... Dus Met bogen en al ligt dat speelkleed in de box zodra dat ding geluid maakt is ie weg......Hihi (zelfde reactie als hij op de stofzuiger Reageerd) Ballonnen vind hij leuk en ook foli... Dus was eigenlijk een geluk dat hij zo op dat kleed reageerde..
Wij hebben de box nog niet staan maar vrees dat 1 van de 2 ook tot het hardnekkige soort behoord ik heb gaas gekocht en ga dat erover heen spannen en dan zien we wel weer... Ik denk dat het straks wel anders is als de kleine erin ligt
Ballonnen hielp hier niet, ik kwam een keer thuis, lag de kat tussen de ballonnen te snurken . Ik bleef ze er uit jagen, en uiteindelijk verloren ze hun interesse, zeker toen dochterlief er was. Box heeft hier 16 maanden gestaan en als ik er sinds haar geboorte 10x eentje uit heb moeten jagen is het veel. Het valt vast mee !
Hier twee katten die graag ergens opliggen, het maakt niet uit wat. Papier, plastic, stof... Dus tja ik dacht de box zal het wel helemaal worden voor ze. Klopt! De eerste paar weken. Daarna nooit meer. Als ons jochie er in ligt zijn ze bang, dus lopen er dan met een boog om heen. En als hij er niet in ligt dan doen wij het kleed dubbel. Dan heb ik geen last van de haren maar kan ik wel in 1 beweging de box gereed maken om ons jochie er in te leggen. Ze zullen er vast wel eens inliggen, maar het gaat mij vooral om de haren. Die heb ik dus niet in de box. Ik heb hem trouwens op de dag dat ik uit het ziekehuis met kind kwam opgezet.
Hier ook katten maar ze gaan niet in de box als mijn zoontje erin ligt. Als hij er niet in ligt vind ik het geen probleem als er een kat in ligt, haren heb je toch wel.
Ik lees even mee, want ik zie hier hetzelfde probleem opdoemen. Blijven jullie katten uit de box als het kindje erin ligt? Ik ben zo bang dat één van onze katten straks lekker tegen KatBeeb aan kruipt, met alle gevolgen van dien...
wij hadden de box vrij vroeg opstaan, zodat ze konden wennen en meteen konden corigeren, 's nachts lukt dat natuurlijk niet, maar dan dekentje/kleedje eruit halen. ze zijn er niet in geweest als John er in lag. en verder met plantenspuit wegjagen enz