Wat ik hiervoor al zei, handwasprogramma (idd 800 toeren) en Woolite gebruiken. Nu moet ik er wel bij zeggen dat er een groot verschil zit in wasmachines, ik heb een Worlpool gehad en dan kon het nog wel ooit mis gaan en kon ik beter niet centrifugeren met dit soort dingen, ik heb een tijdje een Miele gehad en daar ging het echt NOOIT mis, dan kon ik een wollen trui met normaal programma wassen en dan was er nog niets aan de hand en nu heb ik een Siemens, dat gaat goed zolang ik maar er op de toeren let.
Ik was de koeka spullen op 30 of 40 graden, 1600 toeren, fijnwas wasmiddel en er is werkelijk nog nooit iets mis gegaan. (en alles, ook boxkleed, ledikantdeken, wiegdeken ed beland toch regelmatig in de was.) Zelfs de lakenset (ledikantlaken en hoeslaken) die maar op 40 graden mogen gaan hier gewoon met de 60 graden was mee en komt er perfect uit! Ik stop alleen niks in de droger. Alles word opgehangen
Gister toevallig de boxzak uitgewassen, ging ook perfect en hangt inmiddels al weer schoon en droog aan de box
Idd eerst koud wassen of in een emmer koud water doen, en dan drijfnat ophangen. Daarna in de wasmachine op een normaal programma en dan blijft het zacht.