Koeka dekens wafel/teddy

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door FD1988, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FD1988

FD1988 Lid

28 aug 2011
    9
    0
    0
    Gister de kraamverzorgster op bezoek gehad.
    Deze vertelde dat de dekentjes van katoen moeten zijn.
    Geen fleece of dekbed!
    Echter zag ik vandaag dat de door mij gekochte Koeka dekens (wafel/teddy) van 100% katoen en 100% polyester zijn.
    Worden deze dan wel aangeraden?

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb een koeka voetenzak met teddy voor in de maxi-cosi en een zonder voor in de kinderwagen bak ... Ik ga er van uit dat een merk als koeka wel aan de veiligheidseisen voldoet hoor kwa dekens, lekker gebruiken.

Ik heb zelf een duodeken met overtrekje voor de wieg en het ledikant

3. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    In de wagen mag het maar in bed wordt het echt afgeraden polyester te gebruiken ivm warmtestuwing. Dit ivm hoger risico op wiegendood

4. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Bij IKEA verkopen ze babydekbeddden, wordt ook afgeraden. Ik zou dus niet blindelings op de fabrikant vertrouwen.

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Je mag alleen natuurlijke vezels gebruiken heb ik begrepen: wol of katoen
    Babydeken

Op bovengenoemde site staat overigens wel dat synthetisch mag. Het lijkt mij alleen helemaal niet lekker voor zo'n kleintje, katoen en wol ademt meer en synthetisch is vaak erg benauwd.

Er staan op de site nog veel meer tips m.b.t. slapen voor babies en ook nog heel veel andere informatie op allerlei gebieden.

6. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Oké, dat wist ik niet joh, maar een dekbed is sowieso onveilig toch of is het ook een soort duodeken?

7. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft dekens maakt het niet uit, zolang je maak strak opmaakt. Hier ook koeka dekens met teddy en helemaal geen probleem. De kraamzorg vond het een fijne deken. Je moet gewoon bij iedere deken/opmaak chexken of je kindje het niet te warm heeft. Dekbedjes worden afgeraden, maar synthetische deken mag dus gewoon. Isolerende werking is gelijk tussen katoen, polyester en wol.

Je kan het onderzoek van tno teruglezen in de link in een van de eerdere reacties

Deel Deze Pagina