Koeka dubbel ledikantdeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sampie12, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sampie12

Sampie12 Lid

6 dec 2012
    94
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Even een vraagje aan de dames die meer ervaren zijn dan ik op het gebied van dekentjes voor baby's.
    Ik kom er namelijk helemaal geen wijs uit en weet niet wat onze baby nodig gaat hebben.
    Wij verwachten onze baby 1 december, dus ik wil tegen die tijd uiteraard wel voldoende in huis hebben zodat hij/zij het niet koud zal hebben, maar wat is genoeg en wat is teveel?

Een vriendin van mij heeft het dubbele wafeldeken van Koeka aangeraden. Deze zit dmv drukknopen aan elkaar en kun je eventueel in de zomer los halen van elkaar zodat het dan wat koeler is. Ik vind deze wel erg prijzig en ik vraag me nog steeds af of dit echt nodig is??
    Maar de uitzetlijst van mijn kraamverzorging die raad 2 dekentjes aan dus ik dacht dan heb ik twee vliegen in één klap?
    Voor de korte tijd in het wiegje wil ik graag de koeka teddy deken kopen, ik neem aan dat deze samen met een lakentje toch voldoende warmte zal geven?
    En een baby gaat toch pas vanaf latere leeftijd in een slaapzak of niet?
    Gelukkig hebben we nog eventjes om te kunnen twijfelen en informeren ;)

2. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goede vraag! Ik ben zelf ook wel benieuwd wat het advies van andere dames is qua dekentjes. Ik ben zelf ook aan het overwegen een Koeka dekentje (of twee) aan te schaffen, dus ik volg je topic even!

3. Crissiewissie

24 mrt 2013
    61
    0
    6
    Wij hebben de dubbeldeken van koeka gekocht!!kleintje is er nog niet, maar het ziet er wel heel mooi uit!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,2 KB
      Weergaven:
      695
  4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik heb hem ook maar eigenlijk nog niet gebruikt.
    Hij voelt wel fijn aan!

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.832
    113
    Ik heb hem voor in haar ledikant..maarrr zodra ze in het ledikant ging ging ze ook t hele bed door dus vond ik een deken eng. Slaapzak dus ;) Gebruik hem nu op de bank voor mn koude voeten of voor een picknick enzo haha.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb voor het slapen en verschonen alles van Koeka en ben er hartstikke blij mee! Heerlijke (warme) stof, blijft super mooi na het wassen en ik vind het er heel mooi uit zien.

7. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ligt onder de dubbele koeka mét winterslaapzak, pyama en romper in de winter. De dekens zijn namelijk vrij dun. (slaapkamer 15 graden).
    Onze dochter is in de zomer geboren en had toen 2 dekentjes nodig (zonder slaapzak) om warm te blijven.
    voor de baby nu koop ik dus ook 2 'gewone' wiegdekens.

8. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien een tip, bij de Leenbakker verkopen ze ook 'wafeldekens'.

9. Sampie12

Sampie12 Lid

6 dec 2012
    94
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Goede tip famke80, die zien er wel aangenaam uit om er gewoon 'bij' te kopen ;)
    Thnx voor alle reacties dames!

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Idd leenbakker heeft fijne wafeldekens!

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je hebt wel 2 dekens nodig hoor aan het begin bij een kleintje. Zeker als het koud is buiten. Het is ook handig om de kruik er dan tussen te kunnen leggen.

12. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Handig om te lezen! Het zijn wel mooie dekentjes, maar wat een prijs.. Heb zelf zo'n stofje in gewenste kleur en maat besteld, ff mooi afwerken en klaar..

13. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

14. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Veel leuker dan Koeka! En lekker creatief! Ik word eerlijk gezegd niet goed van Koeka, het lijkt wel alsof ieder babykamertje is behangen met Koeka....zelf heb ik er een boxkleed van gekocht maar toen wist ik nog niet dat het zo populair was.

15. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uh...volgens mij leer ik ook weer wat nieuws.

Je hebt dus 2 dekens tegelijkertijd nodig voor je pasgeboren baby?

Ik dacht 1 op het bed en 1 in de was (of desnoods nog 1 extra in de kast)??

16. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Je hebt helemaal gelijk hoor. In het begin kun je een ledikantdekentje dubbel gebruiken, heb je meer dan genoeg deken. Of je gebruikt een niet dubbel geslagen wiegdeken. Verder weet je ook nog niet wat je baby prettig gaat vinden (misschien gaat je baby al snel in een slaapzakje) dus de tip die ik van mijn omgeving krijg is dat ik niet teveel moet kopen.

17. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik ben ook Koeka-fan....al 5 jaar terug toen ik van onze 1e zwanger was ben ik ook gevallen voor de dubbele wafeldeken. Mijn dochter sliep in een inbakerslaapzakje en was later zeer bewegelijk waardoor ze later ook in een slaapzak sliep. Hierdoor heb ik bij haar de dekens weinig gebruikt. Nu bij de 2e juist wel veel gebruikt, ook van de winter over een slaapzak heb. Zodat ik hem lekker kon instoppen. De dekens zijn dun en volledig van katoen en blijven supermooi met wassen. Het is nu ook een lekker bank-dekentje voor de 1e!

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik vind de koeka deken erg fijn, sous het warm was had mijn zoon er een over en bij koud weer twee. In een slaapzak slaapt hij altijd.
    Nu willen we de koeka deken ook voor het wiegje gebruiken en gewoon dubbel doen zoals hierboven ook al was genoemd. Ik ben in november uitgerekend dus wat extra warmte is dan niet weg. Als je ze beide dubbelvouwt heb je er twee die warm genoeg zijn.
    Ik heb nog wel een jolein deken erbij voor de zekerheid

19. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik heb een huismerk prenatal duo deken (aan elkaar met klittenband). Slapen in het begin met kruik en de duo deken maar na een week alleen de dekens. Ik ben wel gaan inbakeren om andere redenen, na het inbakeren ben ik over gegaan op slaapzak. Mijn dekens had ik in een dekenhoes in plaats van lakentje.

20. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik heb de Koeka dubbeldeken omdat ik die zo mooi vind en erg handig want in de winter heb je een dubbele en in de zomer kan je de enkele gebruiken. Als het soms wat frisser is ligt zoontje in zijn slaapzak onder de enkele deken. In de winter zal hij waarschijnlijk in een winterslaapzak liggen onder de dubbele deken

Deel Deze Pagina