Hopelijk kunnen jullie me helpen met ideeën en ervaringen. Mijn zoontje is nu oud genoeg om in een buggy te zitten, hij zit ook al best wel zelfstandig. We willen gaan kijken naar een buggy die op de fiets mee kan en makkelijk op te vouwen is. Het moet minimaal 4 standen hebben, een boodschappenmand en een zonneklep. Nu kwamen we een paar merken tegen maar ieder lijkt een voor- en nadeel te hebben waardoor we even niet goed weten welke merk en type het beste is. Op dit moment neigen we naar de Koelstra limbo maar alleen prenatal verkoopt deze zie ik op internet. De Chicco schijnt ook redelijk/goed te zijn maar deze hebben wij nog niet uitgeprobeert. De MacLaren spreekt me aan maar we vinden de prijs hiervan erg hoog, ook tweedehands wordt er nog veel voor gevraagd waardoor deze voor ons af valt. We gaan de buggy veel gebruiken, in de stad en op de fiets dus het moet wel een sterke buggy zijn. Hebben jullie tips/ideeën/ervaringen wat misschien een geschikte buggy voor ons kan zijn?
Ga eens langs een grote winkel waar je ze kunt testen, bijvoorbeeld babypark. Dan zie je gelijk hoe je kindje er in zit, hoe die rijdt en hoe gemakkelijk hij in gebruik is. Hier hebben we uiteindelijk wel gekozen voor de maclaren quest ook al vond ik die ook wat duur. Ik wil er nog jaren mee doen en hij zal intensief gebruikt worden. De kwaliteit van deze buggy´s is gewoon goed, levenslang garantie. Ik heb hem gekocht voor 199 euro, een aanbieding.
Als je een buggy echt vaak gaat gebruiken kun je beter voor iets meer betalen dat je ook echt iets hebt. Hier zijn wij na 5 kinderwagens erg tevreden met de Nuna Pepp. Wil echt geen andere buggy meer!
Ik heb die naam ergens anders ook een keer gelezen maar zie het niet bij prenatal te koop staan. Waar hebben jullie het gekocht? 7nov12; dat zijn we ook van plan maar het is fijn om meningen en tips van anderen te horen.
Wij hebben de Nuna Pepp gekocht bij Babypark. Als het goed is heeft babydump het ook. Er zijn hier toevallig laatste tijd vaak topics over bughy's voorbij gekomen daar komt Nuna toch echt vaak positief naar voren
Mijn sm heeft een x adventure gekocht voor 40 euro bij v&d, ze vindt hem fijner dan onze McLaren?! Ze is ongeveer 1,65, ik ben er e het te lang voor... Als ik jou was zou ik ook in een grotere babywinkel gaan testen. Ik ben in ieder geval fan van McLaren. En je doet er ook een paar jaar mee als het goed is, dan vind ik 200 euro het wel waard.
Helemaal mee eens. Hier ook een Nuna en zou geen andere meer willen. Ik heb eerst een koelstra simba gehad. Zo goed als het zelfde als de limbo. Limbo is het oude model. Maar doordat man en ik allebei lang zijn schopten wij tijdens het lopen steeds tegen het frame en de wielen aan heel irritant vond ik. Nadeel van de Chicco vind ik als kinderen groter en zwaarder worden de voor wieltjes zo scheef gaan staan.
Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij de mc laren quest. Hadden een goedkopere, maar na veelvuldig gebruik veel slijtage aan de wielen en erg moeilijk te sturen. Met dochterlief van bijna 3 toen ook verschillende uitgeprobeerd. Nuna pepp reed ook lekker alleen de rugleuning vond ik erg kort. Als mijn dochter in slaap zou vallen in een platte nuna, zou haar hoofd er achter overheen hangen, vandaar de mc laren gekozen.
Hier een maclaren en hij is het geld dubbel en dwars waard. 3e kindje zit er hier in en er is nog niks aan.
hier ook een mc laren quest, gekocht in 2008 dus oude model. Onverwoestbaar. We hebben inmiddels 4 kindjes en hij is nog perfect. Ook een nuna pepp gekocht maand of 3 terug, dus nieuwe model. ook een super buggy. ik heb overigens mijn nuna pepp buggy bij bol.com gekocht, de dag erna al in huis. Ik heb heel in het begin een goedkopere buggy gehad, rond de 60 euro, met 3 standen, geloof prenatal eigen merk oid. Maar die zakte al gauw door en ging scheef staan, inklappen ging niet meer volledig. Ik kon hem toen ook 2dehands uiteraard niet meer verkopen. Dus in dat geval gold, goedkoop werd duurkoop. Daarna hebben we dus die mac laren gekocht en ik moet zeggen, had ik direct maar die duurdere buggy gekocht. onverwoestbaar, hij wordt nu nog meermalen per week gebruikt. Maar ook de nuna lijkt mij een zeer goede degelijke buggy (maar die hebben we nog maar 3 maand in gebruik, dus kan ik nog niet zo veel zeggen over de levensduur)
Ook wij hebben een nuna pepp en zijn er heel blij mee. Ideale buggy, zelfs als onze oudste er eens in zit (6 jaar, maar gezondheidsproblemen en snel moe) lijkt het alsof er niets in zit qua gewicht. Bij onze oudste 2 hebben we een maclaren, een koelstra en een chicco gehad, maar die halen het niet bij de Nuna
Ik heb de McLaren Quest en zou niet anders meer willen, ideale buggy. Als ik het had geweten had ik deze buggy direct gekocht. Hiervoor een quinny en dat vond ik een onding. Dus, ik zou zeker McLaren ondanks de prijs overwegen. Ik heb 'm overigens op marktplaats gekocht voor 90,--. Dus dat vond ik qua prijs goed te doen.
Bedankt voor de reacties! Aankomende zaterdag willen wij als het qua tijd lukt gaan kijken in de babywinkels. De Nuna ga ik zo gelijk even opzoeken. De MacLaren zag ik ook op MP staan maar die waren vaak al redelijk oud waardoor ik bang ben dat het niet meer stevig is of zal dit meevallen?
Hier ook ren maclaren quest gezien op mp echt een mooie wel ouder model 2009. Ze vragen 70 is dat te duur en iemand ervaringen met dit ouder model?
Over de koelstra T3 Simba twijfelen wij ook. Kennissen van ons hebben het ook en die zijn er tevreden over. De Maclaren blijft mij aanspreken maar het prijsverschil is groot.
Ik wilde persé een stevige kinderwagen met babybak en buggy met horizontale stand èn hij moest licht zijn. Ook moest de Maxi-Cosi er op kunnen. Ik kwam uit op de EasyWalker en heb hem maar gelijk besteld ivm de aanbieding bij Babypark Ik kan alleen pas ergens eind november zeggen of ie goed bevalt. Recensies zijn wel heeeeel goed!
is geen opklap buggy maar een wandelwagen ze zoekt een makkelijke buggy voor erbij bijv. Een paraplu buggy.