Koeka dubbel ledikantdeken

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sampie12, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Dit dus, geen 2 tegelijk....
    Onze zoon kon zich totaal niet warm houden en die had 2 kruiken, die overigens tussen het lakentje en dekentje liggen, 1deken en een slaapzak uiteindelijk.

Op de lijst staan 2 dekens zodat je er 1 kan wassen en er dan nog 1 over hebt voorop het bedje!

(ik heb er trouwens "gewoon" een van de Hema) blijft ook super mooi!

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Heel gaaf gemaakt!
    Waar heb je de stoffen (1 met wafel, 1 met fleese? ) vandaan?

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Zelf zou ik geen ledikantdeken kopen, maar wanneer je de eerste maanden van plan bent een wiegje te gebruiken, een wiegdeken. Veel kindjes (iig die van mij wel) gaan het hele bed door zodra ze in het ledikant gaan slapen. Een deken gebruiken vindt ik persoonlijk erg eng, ik gebruik liever een slaapzak. Bij de oudste hebben we hooguit twee maanden de ledikantdekens gebruikt, bij de jongste helemaal niet.
    Een ledikantdeken dubbel in een wiegje werkt niet, is mijn ervaring. Je krijgt dan veel te veel stof onder het matrasje. Maar, zeker in het begin, kan het wiegdekentje vaak ook nog dubbel.

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Hier heb ik gewoon ledikantdekens van prenatal en hema.
    Dat en een slaapzakje was genoeg. Zowel voor de zomer als de winterbaby.

5. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Is geen fleece, is badstof.. Is gewoon 1 lap stof met aan de ene kant wafel en de andere kant badstof.. Gemiddeld 15 euro per meter..

Zelf heb ik het via internet besteld.. Als je je de bezorgkosten wilt besparen zou je ff op de markt, winkel of groothandel moeten kijken..

6. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Even een rare vraag misschien, maar gaan jullie dan allemaal dekentjes gebruiken in het ledikant?
    Een aantal weken geleden zijn wij voor de babykamer naar babypark gegaan en ik dacht dus ook een matras, deken en overtrek enzo te kopen. Nu werd daar echter verteld, dat op het matrasje een aerosleep kon worden gelegd en daaroverheen een speciaal hoeslaken zodat mocht de baby op de buik rollen hij gewoon door kon ademen. Ook "gewone" dekentjes kunnen over het gezichtje terechtkomen waardoor de baby moeite krijgt met ademen. Dus hebben wij nu ook een speciale deken, die wel dik is maar waar de baby gewoon door zou kunnen blijven ademen mocht deze over het gezichtje komen. Hier kan dan wel gewoon een katoenen hoeslaken omheen.

Nu vraag ik mezelf af, is dit dan te overdreven? Ik vond het namelijk heel logisch klinken. Heb ook wel wat gewone dekentjes o.a. van Koeka maar die gebruik ik dan meer in de box en kinderwagen.

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Tja, wij zijn niet zo bang aangelegd, hier dus een gewoon
    matras, een gewone hoes, en een gewone deken....

8. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Hier ook.

9. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Oké. Is het ook jullie eerste? Want ik moet zeggen dat ze me wat dat betreft alles kunnen aanpraten aangezien ik nog 0,0 ervaring heb op het gebied van babyspullen.
    In het ledikantje hebben we dus wel een normaal matras, maar wel met aerosleep en dus zo een speciaal dekentje. Scheelde niet veel met de dekentjes van bijvoorbeeld Koeka.
    In de wieg komt wel een normaal matras en een gewoon dekentje.

10. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    @Soepstengel, zie net dat het de tweede wordt. Dan weet je natuurlijk ook van je eerste wat handig is en wat totaal niet :)

Share This Page