Hoi, Ik ben bezig met de kleertjes voor de kleine te wassen. Maar nu twijfel ik of we genoeg hebben. Ik heb in maatje 50 maar 3 setjes en ongeveer 5 setjes in maatje 56. Kan iemand mij zeggen of ik er nog wat bij moet halen. Met echo met 32 wkn was de kleine erg gemiddeld.
Poeh, dat is alles? Want ik vind het erg weinig. Er gingen hier soms op 1 dag wel drie setjes doorheen. Als het de bedoeling is dat je straks na de bevalling nog meer aanschaft dan zijn 3 setjes voor de eerste dag/dagen nog wel te doen. Alleen dan zou ik wel heel snel na de bevalling extra setjes kopen. Mijn zoon was 8 pond en 51 cm en droeg zeker 4 weken maat 50. Ik houd niet van te grote kleding, dus maat 56 kreeg ie aan wanneer het pastte. Geen omgevouwen mouwtjes etc. Dochter was ook 8 pond en 50 cm, zelfde verhaal dus. Ik had zeker 20 pakjes/setjes in maat 50. In maat 56 zeker 25 setjes/pakjes. Qua minimum zou ik zeker wel rond de 10 tot 15 setjes per maat hanteren. Mocht je iets te grote kleertjes geen probleem vinden dan zou ik iets meer 56 doen en iets minder maat 50.
Yummy. Dat is wel heel veel maar soms wel nodig inderdaad! Hope. Ik had ook zoveel voor de bevalling. Wist niet goed hoe groot ons ukkie zou zijn. Heb na de bevalling mn moeder nog 2 setjes mt 50 bij laten halen, zodat we 6 setjes hadden. Ook dit was met wassen net te krap (1x pw) dus zelf nog 2 setjes gehaald. Sommige kleertjes mt 50 bleken te groot (breedte), terwijl sommige mt 56 perfect zaten. Kijk het even aan, stuur familie of vrienden of partner op pad. Desnoods online shoppen als je een dag kunt wachten
De meeste baby's passen wel in maat 50. Weet niet of je verwacht nog veel kleertjes te krijgen? En anders is het zo bijgehaald hoor.
De wasmachine is uiteraard ook zo klaar. Ik heb wel meer dan 3 pakjes in maat 50 dan 56 want meestal krijg je ook veel in maat 56.
Wij hadden 3x maat 50 en 4x maat 56, zoals het kraamburo adviseerde. En dat was genoeg met onze spuger (die beide maten paste) als er elke dag een wasje werd gedaan.
Ik had 3 pakjes in beide maten, maar gisteren bij vriendinnen even los gegaan in hun voorraad. Dus heb nu denk ik 10 setjes in beide maten Mijn zoon heeft 8 weken in mt 50 gezeten en een beetje afwisseling is ook wel leuk. Heb trouwens op m'n 'verlanglijstje' gezet dat ik graag kleertjes wil vanaf maat 62. Vorige keer had ik 6 jasjes in maat 56 gekregen... echt zonde!
Ik zou wel wat bijhalen. Ik heb; 9 boxpakjes 3 dikke jasjes 4 vestje 5 shirts maat 50 15 shirts maat 56 4 broekjes maat 50 8 broekjes maat 56 17 romper maat 50 en 56 met lange en korte mouw. Heb bijna alles gekregen van een vriendin en maar weinig zelf gekocht eerlijk gezegd.
Wow ik vind het heel weinig! Zou minimaal 10 setjes van 50 en 10 van 56 halen. Evt bij Zeeman wat lekkere zachte broekjes en shirtjes met lange mouwen inslaan. Geloof dat die maar een knaak per stuk zijn..
Maat 50 vind ik niet weinig. Daar had ik maar 1 pakje in en nooit aangehad. Dl was 4200 gram en 52 cm. Maat 56 had ik max. 7 setjes denk ik. Later nog wel wat bijgekocht maar dat was dus voor de geboorte. Evt zou ik 56 nog iets bijkopen en anders is het zo gehaald/besteld. Hier maar 1 pakje per dag gebruikt. Dl heeft eigenlijk nooit gespuugd. Spuit luiers bijna alleen s ochtends.
Hier gingen er ook vaak 3 shirts en rompers per dag door. Maar wassen deed mijn schoonmoeder elke dag. Ik had 7 setjes per maat en dat ging prima. Ze begon hier in 44 en 50 ging ook met omslaan van de mouwen/ pijpjes. Zit niet heel veel verschil in 50 en 56. Heb rompers dubbel zo veel gebruikt (half korte mouw en helft lang)
Het is maar net hoe vaak je wassen wilt Ik heb denk ik iets van 10 rompertjes in maat 50 en een stuk of 10 pakjes en dan nog 8 boxpakjes. Onze peuter paste tot een week of 8 in maat 50 en had reflux en spuugde dus veel. Dus daar gingen soms wel 5 setjes of meer in de was, per dag. Deze keer gelukkig een baby die minder spuugt, maar net als zijn zusje heel fijntjes is. Dus verwacht dat ik deze keer ook wel een week of 8 maat 50 ga gebruiken en dan is het fijn om niet elke dag te hoeven wassen.
3 is misschien wat weinig, maar 20 setjes vind ik dan weer erg overdreven. Tenzij je maar 1x per week wast, maar anders kun je zelfs als je 3 setjes per dag gebruikt wel met 10 setjes uit de voeten. Mijn kinderen spuugden niet zoveel, echt zelden dat ik ze halverwege de dag moest verschonen. Ik denk dat ik in maat 50 iets van 5 setjes had en in maat 56 8-10 setjes. Bij de oudste kreeg ik van het kraambezoek vooral kleertjes in 68 of 74 en bij de jongste nauwelijks kleding gekregen.
Heb nu 3 setjes in maat 50 en 2 setjes in maat 56 en 12 rompertjes in maat 50/56. Maar goed ik heb nog even te gaan
Ik denk dat t genoeg is! Er is zo iets bijgekocht/besteld. Vaak krijg je ook kleding van de visite. Mijn zoontje bleek kleiner als gedacht. Schoonmoeder heeft al snel twee kleine pakjes voor hem gekocht en een andere vriendin kocht ook een setje. Elke dag draaide de wasmachine wel. Bovenstukjes werden vaker verwisseld als een broekje. 20 en 25 als aantallen vind ik erg veel....kostbaar ook
Onze zoon was bij geboorte 55 cm en 3355 gram. Lang en dun dus. Heeft lange tijd in maat 50 gezeten maar van een boxpakje met vaste schoentjes van prenatal kon hij al snel maat 56 aan. Ieder merk valt echt anders. Wij hadden totaal 4 pakjes in maat 50 en in maat 56 veel meer. Nu is hij bijna 9 weken en zit hij nog steeds in 56 ondat 62 nog beeld te breed is. Er zijn echter ook broekjes 56 die hij nooit heeft gepast (waren veel te wijd van boven en er zat geen touwtje aan) en qua lengte beginnen ze te kort te worden.
Vind het ook wel weinig. Ik had 10 setjes in maat 50 en 15/20 in maat 56. Wij moesten veel verschonen omdat ze veel spuugde en ik doe niet elke dag de was.
Ik had ongeveer 5 setjes in maat 56 en omdat kind lang werd geschat voor de vorm 2 rompertjes in maat 50 en 2 pakjes in maat 50. Dochter besloot met 37 weken te komen en had toen wel maat 50. Moeder en vriend hebben toen nog wat gehaald en gewassen en kon het met 2 weken weer de kast in doen. Ben blij dat ik niet teveel in 50 had en de kraamzorg deed m'n was de eerste week dus dat was het probleem ook niet Denk dat het voor ieder persoonlijk is wat fijn voelt. Nog een tip los daarvan: de stretchrompers van de prenatal (maat 50-56 in allerlei kleuren te koop) pasten goed toen ze maat 50 had maar nu ook nog steeds en ze gaan heel makkelijk aan.
Ik heb mn 'pakjes' geteld, even opgezocht voor iemand die ze wil lenen. 10 stuks totaal, 50 en 56 bij elkaar dus. Rompers een stuk of 12