Babykleertjes wassen - geven ze af?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Thauma, Aug 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het moment komt dichterbij... De kleertjes gaan gewassen worden. Maar, ik heb allemaal vrolijk gekleurde dingetjes, rood, groen, blauw en noem maar op. Vooral nijntje en noppies. Ben zo bang kleertjes te verpesten. Eerst apart wassen?

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik heb enkel gekleurde hydrofiele luiers gehad die afgaven...

Kleertjes niet, maar voor de zekerheid was je ze toch apart?

3. Renaat83

Renaat83 Actief lid

Sep 28, 2012
    393
    0
    16
    Female
    Of met zo een colordoekje erbij dan kan je wel samen wassen, en vangt dat doekje de kleuren op die afgeven.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Apart wassen betekent 12 wasjes van 1 broekje ofzo. Die doekjes werken niet dus daar begin ik niet aan. En ik had idd een verschoonkussenhoes wat mijn beddenlakentje blauw gemaakt heeft. Zo zonde!
    Was dus benieuwd naar jullie ervaringen...

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,590
    1
    36
    Female
    noord-brabant
    met de hand kan ook. ik heb dit met sommige kleertjes gedaan en ja sommige kleertjes geven af. ik heb echt kleur bij kleur gedaan.
    ik heb wat groene hydrfiele luiers omdat ik een groene waskussenhoes erbij heb gewassen maar deze gaf na 4x wassen blijkbaar nog af.

6. Mamamama

Mamamama Actief lid

Mar 28, 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste keer met de hand altijd ook met eigen kleding.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

lees wel eens iets van in azijn leggen van te voren? Natuurlijk water met azijn dan he:D
    Zelf gebruik ik dit nu als wasverzachter en het werkt super!

Zou zeker van te voren even alles uitspoelen en dan zie je al snel of iets afgeeft;)

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook een beetje eng, maar heb de kleertjes alleen gesorteerd op wit, licht en donker, dat ging prima. Andere dingen dan kleertjes deed ik er niet bij in.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,777
    1,131
    113
    Female
    Ik was er ook wel bang voor! Normaal was ik nieuwe kleren van onszelf altijd eerst met de hand!

Maar om nu alles met de hand te wassen vond ik iets teveel!!
    Aangezien ik voornamelijk roze heb, heb ik de gok genomen en niks afgegeven!

Wel idd die doekjes erbij gedaan in de wasmachine!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Eerst alles een nacht in een emmer met water en azijn zetten. Dit fixeert de kleur. Daarna op kleur wassen. Gekleurd gooi ik hier gewoon door elkaar.

11. gusto

gusto Niet meer actief

Gewoon even op de hand wassen de eerste keer. Hier ook een aantal dingen die toch wel afgaven dus blij dat ik het niet bij elkaar in de machine heb gedaan. Op de hand is zo gedaan bij die kleine kleertjes :)

12. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    ik doe altijd doekjes bij elke was voor de zekerheid. Als er toch iets afgeeft dan komt dat in het doekje..

13. Myloon

Myloon Bekend lid

Feb 7, 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alles wel een beetje op kleur gesorteerd en inderdaad van die doekjes erbij gedaan. Ik heb ze van de action en heb altijd wel het idee dat ze goed helpen hoor!

Alle kleine sokjes in een bh netje.

En de witte zachte jasjes apart.

14. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik had een pakje van Friendz met een hele felle rode kleur. Dus eerst in een emmer met heet water en zeep laten weken, afgegoten en weer nieuw heet water in laten lopen en daarna nog een keer. Toen dacht ik dat het wel goed zou zijn, maar dat stomme kleine pakje gaf nog af als de ziekte in de wasmachine.

15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL

Dit.

16. Puck1978

Puck1978 Actief lid

Apr 19, 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    In koud water met azijn. Daarna gewoon in wasmachine

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jammer dat babykleertjes dus toch nog best wel eens willen afgeven. Hoopte echt dat bepaalde merken daarin wat beter waren, maar ik ga inderdaad de gok maar niet nemen. Hopelijk heb ik van de meeste kleuren net genoeg voor de ieniemienie-wasjes waar mijn wasmachine een speciaal programma voor heeft :) De rest moet dan helaas maar op de hand. Jammer, maar tis niet anders.

Share This Page