Magnetron sterilisator

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hupje, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef borstvoeding en nu de kleine naar het kdv gaat, ga ik de fles en de kolf meer gebruiken. Uitkoken kost dan erg veel tijd, dus wil ik een magnetron sterilisator kopen.

Passen de smalle Dr Brownflessen van 250 ml in een willekeurige magnetron sterilisator of moet ik per se die van Dr Brown kopen? En kan ik 'm ook gebruiken voor mijn kolfonderdelen?
    Welke magnetron sterilisator heb jij, en bevalt die?

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wij hebben ook de smalle flessen van dr browns, een de sterilisator van avent.
    Past prima.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de sterilisator van de Hema, passen prima twee smalle dr brown-flessen met alle toebehoren in plus nog wat speentjes of kolf-attributen.

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier de sterilisator van de Kruidvat, van bambino. Werkt super! Je legt de flessen gewoon horizontaal in de sterilisator, past prima!

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb er een van de prenatal, daar passen ook dr Browns flessen in.

Let er wel op dat de sterilisator in je magnetron past;) in een kleine magnetron kunnen ze niet allemaal in.

6. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed punt, ik ga meteen even meten!

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben ook een merkloze sterilsator. Dat was reuze handig toen we nog geen vaatwasser hadden.

Als je wel een vaatwasser hebt, kan je in principe ook gewoon de flessen in de vaatwasser zetten op een heet programma. Dat is nog sneller.

Kolfspullen heb ik ook altijd in de sterilisator / later vaatwasser gedaan. De zachte onderdelen worden soms afgeraden, maar ik heb daar geen enkel probleem mee ondervonden (het advies is om de zachte delen er niet te lang in te doen), terwijl ik ruim een jaar 5 dagen in de week heb gekolfd. Dus ze zijn veelvuldig schoongemaakt ;)

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Vaatwasser sneller??
    In de magnetron duurt het 5 minuten .. Mijn vaatwasser duurt niet 5 min hoor ;)

9. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hier ook die van kruitvat.
    Vind de spenen er altijd een beetje raar uitkomen uit de vaatwasser.

10. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren die van de Hema gekocht, past prima. Scheelt toch weer tijd t.o.v. uitkoken.

Deel Deze Pagina