Ik geef borstvoeding en nu de kleine naar het kdv gaat, ga ik de fles en de kolf meer gebruiken. Uitkoken kost dan erg veel tijd, dus wil ik een magnetron sterilisator kopen. Passen de smalle Dr Brownflessen van 250 ml in een willekeurige magnetron sterilisator of moet ik per se die van Dr Brown kopen? En kan ik 'm ook gebruiken voor mijn kolfonderdelen? Welke magnetron sterilisator heb jij, en bevalt die?
Hier de sterilisator van de Hema, passen prima twee smalle dr brown-flessen met alle toebehoren in plus nog wat speentjes of kolf-attributen.
Hier de sterilisator van de Kruidvat, van bambino. Werkt super! Je legt de flessen gewoon horizontaal in de sterilisator, past prima!
Ik heb er een van de prenatal, daar passen ook dr Browns flessen in. Let er wel op dat de sterilisator in je magnetron past in een kleine magnetron kunnen ze niet allemaal in.
Wij hebben ook een merkloze sterilsator. Dat was reuze handig toen we nog geen vaatwasser hadden. Als je wel een vaatwasser hebt, kan je in principe ook gewoon de flessen in de vaatwasser zetten op een heet programma. Dat is nog sneller. Kolfspullen heb ik ook altijd in de sterilisator / later vaatwasser gedaan. De zachte onderdelen worden soms afgeraden, maar ik heb daar geen enkel probleem mee ondervonden (het advies is om de zachte delen er niet te lang in te doen), terwijl ik ruim een jaar 5 dagen in de week heb gekolfd. Dus ze zijn veelvuldig schoongemaakt