Koeka voetenzak teddy versus flannel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamalin83, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik heb mijn oog laten vallen op een voetenzak van Koeka voor in de Maxi Cosi. Ik twijfel alleen welke uitvoering ik zal kiezen, die met teddy, of die met flannel? Wie heeft er ervaring met één of beide voetenzakken?

Ons kleintje zal in augustus geboren worden, dus we gaan vrij vlug het najaar / de winter in. Die met teddy lijkt me sowieso veel te warm voor in de zomer / warm najaar, maar kan de flannelle dan wel? Of is die ook te warm dan? En is die met flannel warm genoeg voor in de winter?

Bij onze dochter hebben we nooit een voetenzak gehad, heb altijd een dekentje gebruikt. Maar vond het nu wel leuk om zo'n mooie zak te kopen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb de flanellen. Ze is met kerst geboren en met haar jasje aan warm genoeg voor naar de auto/in de auto/van auto naar locatie. Als ze wat langer in de buitenlucht is in de maxi-cosi (als ik uit de auto kom met baby en hond dan laat ik de hond vaak nog even uit voor ik naar binnen ga) dan leg ik haar badcape over haar beentjes in de zak.

Ik heb bewust voor flanel gekozen omdat het niet synthetisch is en het me iets koeler leek voor als het niet meer zo berenkoud is.

3. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Dank je wel voor je reactie. Voor in het na en voorjaar zou die met flanel dus wel goed zijn, maar voor in de winter is die met teddy misschien beter. Hmm, twijfel twijfel... ;)

Nog iemand ervaringen?

Is de zak trouwens gemakkelijk uit de Maxi Cosi te halen? Dus kun je hem ook 'even snel' met kind en al in de kinderwagenbak leggen? Of gaat dat toch wat lastig?

4. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou de teddy nemen, met het oog dat het in sept-oct-nov snel kouder gaat worden en de teddy toch echt veel warmer is dan de flanel. Als je een mei baby had, had ik flannel gekocht.. maar zo heb je er iets meer en langer plezier van!

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee je kunt hem er niet even makkelijk uithalen want de gordeltjes zitten door de gaten heen en die moet je er wel even doorheen pielen. Het gordeltje tussen de beentjes krijg je er niet heel makkelijk doorheen. Als je iets zou willen dat je er makkelijk uithaalt, kom je meer in de richting van een wikkeldeken zoals de puckababy the gogo.

Ik doe gewoon een dekentje (haar badcape opgevouwen want die zit in de luiertas voor het cb) over haar heen in de zak als het erg koud is, dat kun je er in de auto dan ook weer makkelijk afhalen en heb ik er langer plezier van, net als nu is alleen de voetenzak warm genoeg voor haar.

6. Linda0010

Linda0010 Lid

20 mrt 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Om het nog wat makkelijker te maken...;) De teddy versie is minder warm dan flanel.

De tog-waarde (warmtewaarde) bij flanel is 3,4
    Bij teddy is de tog-waarde (warmtewaarde) 2,8

Groetjes!

7. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Echt??
    Dat maakt de keuze niet echt makkelijker nee... Haha!

8. Linda0010

Linda0010 Lid

20 mrt 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de site van Koeka zijn de TOG-waardes te vinden :)
    Succes ;)

9. Padme

Padme Lid

31 mei 2012
    51
    0
    0
    Ik heb de teddy! En ben er echt blij mee!!
    Als ie in de mc zit is het niet handig om met baby eruit te halen, zonder baby is ie er zo uit.
    Ik gebruik hem nu ook in de wandelwagen als ik met de hond ga wandelen. Ook lag ze de eerste 3 weken in de box erin! Heerlijk!!

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier de flanellen. Deze is inderdaad ewarmer dan de teddy, de accountmanager van koeka was toevallig in de winkel toen wij hem kochten.
    Wij vinden hem dan ook erg warm! Wanneer ze ook haar jasje aan heeft (wat eigenlijk altijd zo is) heeft ze het na een tijdje toch best warm!! met lange ritten doen we het jasje dan ook uit maar zit ze nog geregeld met een bezweette rug en nek ;)

Het in en uit de maxicosi halen vinden wij wel ff lastig maar dat kan aan de maxicosi liggen (nuna pipa). Hij moet dan op de kop dus met baby een optie :D

Wel ben ik erg tevreden hoor en zou hem bij de volgende weer gebruiken, en bij een jongen een zelfde kopen maar dan iets anders dan roze ;)

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een flanellen en zowel bij de oudste (januari-baby) als bij de jongste (mei-baby) met veel plezier gebruikt.

12. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Wij hebben ook een flanel en bevalt ons prima !! Onze uk is geboren op 22 febr 2012. (prematuur)
    in mei mocht ze mee naar huis en tot op heden ligt ze nog heerlijk warm in haar voetenzak.
    Als ik dacht dat ze het koud zo krijgen deed ik haar warme kleding aan of nam een extra dekentje mee maar keer op keer kwam ze heerlijk warm uit de voetenzak

Deel Deze Pagina