Ons zoontje gaat nu sinds een aantal dagen na zijn laatste fles van 20u zijn bedje in. Voordien had hij nog een fles om 22u en dan sliep hij in zijn box tot die fles en gingen we allemaal samen slapen (zoontje ligt nog bij ons). Nu gaat hij dus vroeger naar bed en ook in de namiddagen hoop ik stilaan een ritme te ontwikkelen dat hij in zijn eigen bedje een dutje doet. Wij gaan dus nu een babyfoon kopen. Alleen is er zoveel keuze! Welke babyfoon hebben jullie? Zijn jullie er tevreden van? En met of zonder camera? Want een camera lijkt me wel leuk maar ik vraag me af of je daar effectief naar kijkt?
Ik had bij eerste zoon een dbx 85 van alecto zonder camera. Ik was blij zonder camera want anders zou ik de hele dag alleen maar naar de camera zitten te kijken. Hij werkte super goed. Nu wilde ik dezelfde weer kopen maar is hij veranderd in de dbx85 eco en daar las ik alleemaal slechte recensies over. Voor dochter heb ik nu babyfoon van de hema gekocht. Ben er tot nu toe tevreden over, alle opties zoals temp aangeven op slaapkamer, liedjes op afstand etc maar heb m nog niet in gebruik. Ik heb wel weer bewust voor een zonder camera gekozen, onder invloed van hormonen zou ik anders hele tijd gefocust zijn op die camera. Toen mijn zoontje ouder werd stelde ik nl ook de babyfoon zonin dat hij alleen geluid maakte als hij echt huilde want anders sprong ik bij ieder zuchtje en kuchje op van de bank uit reflex
Ik heb er altijd één gehad met camera. Vind ik zelf erg handig, zeker omdat wij in een betonnen huis wonen en je echt niets hoort zonder babyfoon, maar ook omdat ze nu (bijna 3) nog weleens liedjes zit te zingen in haar bed of nog even zit te spelen. Dat kun je dan dus zien. Je hoeft niet 'zomaar' naar boven, want je ziet wat ze doet. Toen ze baby was huilde ze weleens 's nachts, maar dan keek ik op de babyfoon en dan zag ik dat ze huilde in haar slaap, dat was dan ook zo over. Later zag ik dus het verschil of ze wakker was, zitten in haar bedje, of liggen huilen en dan was er niets aan de hand.
Wij hebben eentje van Luvion met camera Ook heel tevreden van.. Dochter huilt ook soms in haar slaap, zonder camera zouden we dus meteen naar boven lopen voor niks.. En ik kijk er niet continu op, enkel bij geluidjes eigenlijk.. Speelt ook slaapliedjes af en heeft een terugspreekfunctie, ook wel handig.. Als ik boven ben en de camera staat niet goed, spreekt mijn man onder in hoe ik hem goed moet zetten Enkel de batterij is wel héél snel plat
Ik zie op bol.com de Luvion Essential staan voor 139. Is het goedkoopst dat ik hem kan vinden. De reviews zijn goed en Rainbow is blijkbaar ook tevreden van Luvion... Nog even nadenken . En kijken of hier nog mensen aanradertjes hebben.
Oh en nog een (misschien domme ) vraag: Die camera, kan je die dan aan het bedje bevestigen of hoe werkt dat?
Luvion Grande Elite (oud editie) super tevreden mee. Nu wonen we nog in een appartement en staat het geluid uit want we horen alles maar als ik hem hoor kijk ik altijd even op de camera wat hij doet. Anders sta ik in de kamer terwijl hij iets gewoon in zijn slaap doet en dan is hij zeker wakker. binnenkort verhuizen en dan is alles wat verder lopen. Ik vind het een prettige aankoop. Ik gebruik hem alleen wel op stroom want batterijen gaat veel te hard. Je kan hem wel aan bedje maken met van die clips. Maar wij hebben hem op de kast gezet.
Wat hierboven ook gezegd wordt, ik vind met camera ideaal omdat je dan ziet of je er echt naartoe moet of niet. Ik zie of er echt iets aan de hand is, of dat hij gewoon even moppert en weer snel in slaap gaat vallen.
Hier de DBX85-eco van Alecto, simpele babyfoon zonder overbodige functies.. Ik wilde expres geen camera omdat ik dan veel teveel zit te kijken hihi.. Moet ook vertrouwen kunnen hebben dat het gewoon goed is. Ik hoor aan het geluid ook wel of dochter zit te spelen of zingen, daar hoef ik geen beeld voor bij te hebben.. Soms zeggen we wel eens dat we nu even een camera zouden willen om te kijken wat ze aan het uitspoken is hihi.. Maar nu voor de baby een 2e zelfde babyfoon erbij gekocht. De andere werkt al bijna 2 jaar zonder problemen. Dus ben er erg tevreden over en is niet duur.
Even vraagje tussendoor: storen ze niet op elkaar als ze beiden aanstaan? Wij hebben voor zoon namelijk ook een alecto en ik wilde ook wel graag nog eenzelfde, of dan nu de ecoversie. Misschien heb je het nog niet uitgeprobeerd aangezien je nog zwanger bent...
Wij horen ook niets zonder babyfoon, goed geisoleerd huis. Ik heb de luvion essential, met camera. Ben er blij mee. Het schermpje gaat uit wanneer er geen geluid is, dus je zit niet onnodig op dat ding te koekeloeren Maar als ie geluid maakt vind ik het wel fijn om te zien wat er gebeurt ook omdat zl regelmatig spuugt is het handig om te zien of bij een kuch het bedje vol ligt dan hoef ik hem niet onnodig te storen als hij half slaapt.
Wij gaan voor de alecto dvm 240. Is met camera en terugspreekfunctie. Ik vind de camera ontzettend handig je hoeft dan niet constant naar het kamertje te lopen. Heeft btw een bereik van 300meter. Bizar gewoon
Wij hebben de Luvion Essential denk ik.. Kunt hem ophangen, maar wij hebben hem op de doos van de camera staan, op de vensterbank, dan staat hij op de ideale hoogte.. Als ze naar haar eigen kamertje verhuist, zetten we het op het wandrekje
Kan je dat instellen dat het scherm uitgaat? Want hier blijft het beeld gewoon aanstaan, ook als ze stil is..
Wij hebben de Alecto, type weet ik niet maar zonder camera en met terugspreekfunctie. Dat laatste gebruiken mijn man en ik vooral als walkie talkie als de een boven is en de ander beneden de fles alvast klaarmaakt erg handig! Camera vind ik persoonlijk overbodig.
Wij hebben een Motorola. Eerst luvion gehad, maar daar waren we veel minder blij mee. Ik vind een camera echt handig. Ik heb nooit 'voortdurend' op het scherm zitten kijken, dat heb je echt zelf in de hand. Dochter is altijd een moeilijke slaper geweest, en dan was die camera ideaal. Begon ze te wenen, dan kon ik eerst kijken wat er was. Want soms was het uittesten en zou ik haar alleen wakkerder maken door haar kamer in te stormen. Maar soms zat ze bijvoorbeeld klem met haar been tussen de spijlen, en dan moest ik wel even snel zijn.
Wij hebben de luvion grand elite. Ideaal. Wij zetten hem vaak op scan, dan springt hij op beeld bij beweging of geluid. De terug praat functie is ook ideaal 👍
Wij hebben een met camera. De eerste dagen zit je idd veel op het scherm te kijken maar dat went snel, helemaal als je m pas later aanschaft en je dus al aan je baby gewend bent zeg maar. Toen mijn dochter ging rollen, optrekken etc vond ik het zeeer handig! Ook als we ergens anders op visite/vakantie zijn waar haar bed anders is, vind ik het fijn om te zien als ze wakker wordt, gaat zitten of staan oid. Dit kun je namelijk niet altijd horen..
Nee ze storen niet hoor. Wij zijn regelmatig bij vrienden, die hebben er ook 2, dus dan staan er 3 naast elkaar, maar gaat allemaal goed
Hier ook een babyfoon met camera van motorola, ideaal is het. Gebruik het ook nog voor mijn dochtertje van ruim 2. Aangeschaft toen ze rond de 8 maanden was, omdat mijn dochtertje niet aangeeft wanneer ze wakker is. Nu nog steeds niet, die gaat rechtop zitten en wacht tot iemand der haalt. Met de camera kan ik der dus in de gaten houden, en vaak ligt ze ook niet lekker in bed, dan kan ik der goedleggen, zonder haar te storen, voor als ze wel goed ligt. Babyfoon staat dus altijd op nachtkastje nog, met geluid aan, dan hoor ik als ze wakker is of wat anders is, soms is ze der knuffel kwijt, hoor je der eventjes huilen, das masr 5 sec, en dan zie je dat ze m terug vind, erg fijn. Nu ruim 37 weken zwanger van een jongetje, en voor hem hebben we de camera ook al klaar, je kon een losse extra camera kopen, deze wisseld dan tussen de twee kamers. Benieuwd hoe t werkt, maar hopenlijk komen we daar heel snel achter....