Geboorte-tens of badbevalling

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ilse86, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Is er iemand die ervaring heeft met beide? Bij onze dochter ben ik noodgedwongen in het ziekenhuis bevallen. Ik had een snelle bevalling met rugweeen waar ik niet goed mee om kon gaan (slechte begeleiding ook). Nu is de tweede op komst en wil ik graag lekker thuis bevallen. Al ben ik wel erg bang voor die weeen. Is de kans groot dat ik ze weer in de rug krijg? Omdat ik het zo ontspannen mogelijk wil doen heb ik wat onderzoek gedaan en kom ik bij de geboorte-tens of een bevalbad uit. Welke optie 'raden jullie aan'? Ik moet rekening houden met een snelle bevalling twns (weet niet of dat uit maakt). Alvast bedankt.

2. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    Help dit bericht moest onder 'bevalling'. Kan ik dit nog verplaatsen of verwijderen?

3. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Ik heb geen ervaring met een bad, maar wel met de TENS. Ik vond het prettig de TENS te gebruiken, maar heb het er niet de hele bevalling mee kunnen redden. Na 9 uur rugweeën had ik nog maar 3 centimeter ontsluiting en heb ik toch gekozen voor een ruggenprik. De TENS nam iets van de pijn af, maar ik vond het vooral een fijne afleiding en ik had het gevoel alsof ik toch nog enigszins de controle had.

Deel Deze Pagina