Oplossing gezocht tussen reiswieg en campingbed in.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door buikje2, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een reisbedje voor ons 6 maandem oude telg. Het moet op een bed kunnen staan en dus niet te hoog zijn.

Campingbedje is te groot en te hoog. Reiswieg is net te klein :(
    Hebben jullie de gouden tip?

Ik ben geen fan van de derryan tentjes tenzij jullie me kunnen overtuigen. Maar zoek meer een normaal bedoplossing lengte ca 1 mtr. Het kan bij ons niet op de grond staan dus moet echt werken op een tafel of op een bed.

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik weet niet hoe groot het is, maar misschien is een mozeswiegje iets?

3. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Idd het eerste waar ik ook aan dacht, een mozes mandje.

4. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Daar klimt een kind van 6 maanden toch in no time uit?

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ja moeilijke idd, wij zijn meteen overgestapt op campingbedje als we op vakantie gingen. Een kind van 6maanden op een bed, nee ging voor ons niet werken.

Zo'n wiegje is ook niet stabiel, als de kleine zich over die rand hangt valt ie met wieg en al van t bed af.

Een bedrand/ bedhek is dan stabieler maar dat ligt ook aan de beweeglijkheid van je kind.

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Mijn moeilijke slaper is zelf erg fan van zijn deryan tentje.
    Hij heeft overal zij. Eigen plekje herkent hem gelijk is van Sam zegt hij dan. Alle opties die jij aangeeft lijken mij niet echt veilig.. Maar echt kies voor zo'n tentje ideaal

7. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe ervaar je het opblaasmatrasje? Lijkt me zo zweterig zo'n synthetische tent?

8. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mozesmandje gaat m inderdaad niet worden. Is te klein/laag.
    Vind ik ook niet zo veilig idee. Reden waarom ik zoek naar iets wat lager en kleiner is dan een regulier camping bed is omdaf het in een caravan op een bank of op een bed gezet moet worden. Er zijn geen opties cq er is geen plaats voor iets vanaf de grond.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb ook zo'n tentje en vind het een superuitvinding. Maar, ik zet hem absoluut niet op een bankje, tafel of bed. Want als ze in zo'n tentje aan de "wandel" willen of flink tegen de zijkant aan gaan rollen of hangen, dan kan dat tentje mee omrollen. Dondert hij van het bed af....

Je hebt een soort hoeslakens die je om je matras doet en waar een grote band aan vast zit in het midden. Hier leg je kind in, klittenband over de buik en zo kunnen ze veilig slapen. Ze liggen enigszins vast. Maar dst zou ik eerder doen bij grotere kinderen en niet bij 1 van 6 maanden.

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ikzelf vouw altijd een handdoek om het matrasje heen, juist omdat mn dochter veel zweet. ik vind hem ideaal. ik zet hem zelf wel op bed, maar zet er daarna een stoel voor, of kussens op de grond, om dat 'aan de wandel gaan' een beetje te verzachten. heb het nog nooit nodig gehad hoor!

11. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
  12. Lindaaaaa

Lindaaaaa Lid

27 sep 2013
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    in ons tentje doe je dat matje er onderin (zit een rits in de bodem, waar je m zo inschuift). Dan ritsen wij de bovenkant van de slaapzak af en die onderkant kan dan op de bodem van het tentje met klittenband vast.... Daar ligt ze dan op in haar eigen slaapzak... IDEAAL!!!

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Waarom vind je een campingbedje te groot?

Mijn zoontje sliep er al heerlijk in met 3 maanden. Hij slaapt thuis ook in een ledikant (vanaf de geboorte), en heeft dat nooit als problematisch ervaren.

14. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk moeilijk. Hoor zoveel voor- en nadelen.
    Bedrekje vind ik nog net iets te smal voor onze kleine.
    Wil toch liever dat ons mopje ergens in ligt en niet ' op reis ' kan door een groot bed.

Er bestaan dus kennelijk geen mini/tussen maat camping bedjes..
    Zou eigenlijk een bakje willen maatje bolderkar. En dan met matrasje en zonder wielen.

15. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi vind het niet te groot. Maar past niet in de ruimte. Kleine caravan ;) Thuis hebben we ook een gewoon ledikantje :)

16. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    je hebt wel afwijkende maten van ouderwetse ledikantjes.

Of anders in een grote wieg?

Mijn dochtertje sliep met ruim 10 maanden nog in een wieg. Maar die liep ook achter met haar ontwikkeling waardoor ze er niet uit kon komen. Die wieg die ik had was geloof ik 90 cm lang.

deze is 1 m maar die is misschien weer te hoog als je hem op het bed wilt zetten haha. blijft lastig
    ≥ Grote wieg of kleine ledikant - Babywiegjes en Ledikanten - Marktplaats.nl

17. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden onze kinderen vorig jaar overdwars op het bed gemaakt van de rondzit liggen, maar toen was de jongste al bijna 2. Maar misschien kun je met dat deel wel iets? Dat je er overdwars zo'n valnet/plank tussen zet, zodat je áls je kindje gaat rollen er nog 1,5 meter bed over is?
    Als je er een plank tussen klemt wel aan het laadvermogen denken hè ;-P

18. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Van Deryan hebben ze ook een travel cot infant babybox. Misschien is dat iets.

19. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    In de caravan van mijn ouders paste voorin tussen de banken precies een campingbedje, nadat we een keer het campingbedje waren vergeten (stom i know) hebben we bij een bankzaak een hoog uitschuifbaar hekje gekocht die je onder het matras kussens kan doen en kan uitschuiven tot de gewenste breedte. Mijn zoontje was toen een maand of 8 en hij bleef keurig liggen. Had wel extra kussens op de grond gelegd.

20. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ik ga die optie van een baby tent en dat rekje maar eens nader onderzoeken. Wel jammer dat er niks echt tussen de wiegbak en een campingbed in zit. Met een bredere en langere bak zou ik helemaal gesteld zijn. Toch gek dat die niet bestaan. Maar wat er niet is..kun je niet kopen he ;) we gaan maar eens knutselen met de slaapplaats.

Deel Deze Pagina