Meiden ik kan wel janken! Ik heb dus net wel kleding verpest met robijn zwitsal

Discussion in 'De babyuitzet' started by me1989, Sep 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Een tijdje geleden had ik een topic aangemaakt over het gerucht dat robijn met zwitsalgeur (bleek)vlekken zou geven. Iedereen hier zei dat het onzin was..

Dus vandaag met frisse moed begonnen met het wassen van de babykleding. Eerst een wit wasje en die rook heerlijk en er was niks aan de hand. Daarna een licht blauw wasje, op het eerste gezicht niks aan de hand, dus ik had er gelijk een grijs wasje achteraan gedaan.

Tijdens het ophangen van het blauwe wasje kon ik wel janken, een deken, 2 mutsjes, sokjes, een shirt en 2 broeken verpest. Overal zitten een soort licht gele en/of roze vlekken.

En nu draait het grijze wasje dus nog. Ik kan wel janken!!! Allemaal nieuwe dure kleren, waarvan sommige setjes die nu dus niet meer compleet zijn verpest.

Wat moet ik nou? Want dit blijft niet bij een paar tientjes schade.. Ik zit nu al dik in de 100 euro en in de was die nu draait zitten dure wikkeldekens enzo. Kan ik robijn of zwitsal dit laten vergoeden?

2. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Zou het eerst eens nogmaals wassen en dan laten drogen om te kijken wat dan de schade is.
    Kun je daarna altijd robijn contacten (zij zijn de fabrikant niet zwitsal)

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik heb nog nooit ergens last van gehad moet ik zeggen. En ik weet niet of je dat kunt verhalen, dan zul je toch moeten bewijzen denk ik dat het door het wasmiddel komt en niet iets anders.

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik zou wel echt naar ze mailen en misschien wel bellen.. dit is niet leuk!!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik zou het als ik jou was gewoon proberen.
    foto`s maken en een klacht indienen.

voor je volgende was (zonder zwitsal) even je wasmachine leeg op 90graden laten draaien met azijn. zo maak je hem schoon en weet je zeker dat er geen resten van de zwitsal achterblijven.

succes ermee. (en een digi knuffel)

6. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    O wat balen zeg. 'k Zou ook contact opnemen, niet geschoten is altijd mis.

7. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Oh neeee! Wat k*t!! Hier al bijna een fles op en geen enkel probleem. Ik zou zeker contact opnemem met Robijn. Maak ook foto's van je kleding!

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon contact opnemen , en evt je verzekering inschakelen. Wel balen.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb dat dus gehad met mijn eigen dekbedovertrek. ik dacht wat zie ik nou voor rare vlekken.
    die zaten er eerst niet in en na het wassen wel.
    ik heb contact gehad met robijn maar volgens hen kon dat niet omdat er geen bleek bij de Robijn Zwitsal gebruikt word.
    helaas dus.
    nu is het op mijn dekbedovertrek van de hema geen ramp maar snap dat het voor jou nu echt heel vervelend is!

Heb het trouwens maar 1x gehad en heb die flessen weggegooid. nu alweer aan de 3e fles bezig en nergens last van.

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    #10 Nahla2013, Sep 5, 2014
    Last edited: Sep 5, 2014
    Wat raar... Ik was zelfs mijn eigen zwarte kleding ermee.
    Er zitten ook geen bleekmiddelen in die Robijn.

Weet je zeker dat het geen kalkvlekken zijn?

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar het is toch vreemd dat meerdere mensen dit hebben? Stel de vraag openbaar op de fb pagina van robijn, heb je direct antwoord

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Vreemd hoor. Ik heb werkelijk waar al 3 flessen gebruikt en ALLES voor de baby (kleertjes van z8, koeka dekens etc) ermee gewassen en echt helemaal niks aan de hand. Weet je zeker dat het geen kalkvlekken zijn of dat je wasmachine vlekken maakt?

Neemt niet weg dat het heel vervelend voor je is. Ik zou zeker even foto's maken en kijken wat je er nog aan kan doen bij Robijn. Sterkte!

13. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Ja meiden ik verzin het echt niet. Ik heb er 3 wasjes mee gedraaid en de pech dat het in 1 van die 3 wasjes vlekken heeft gegeven. Verder is mijn trommel schoon en heb ik nooit problemen met vlekken in mijn was enzo..

Ik krijg als het goed is een mail van ze en dan kan ik foto's sturen.

Wat ik ook raar vind is dat ik twee dezelfde dekentjes heb gewassen (zelfde wasje) en 1 van de 2 heeft vlekken en de ander niet.

14. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Het zijn trouwens roze vlekken in mijn licht grijze kleding en gele vlekken in mijn licht blauwe kleding

15. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Heb je een foto?
    Nogmaals, zou het eerst nog eens wassen!

16. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb het ook en leg nu pas de link met zwitsal. Gelukkig alleen bij dekbedovertrek van de ikea, mijn vriend viel het in ene op..

17. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Ik was het nu nog een keer, foto's volgen

18. AnElisa

AnElisa Actief lid

Nov 5, 2013
    198
    0
    16
    Female
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Wat balen voor je zeg!! Ik heb nergens last van ghad en echt allss ermee gewassen.

Hopelijk komt er een oplossing voor je vanuit Robijn!

19. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat ontzettend klote! Ik heb t wel gehad met een andere variant van Robijn...

20. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Wat balen zeg. Ben benieuwd hoe het eruit komt. Super jammer, want het is juist zo heerlijk om ermee te wassen. Die geur... ;);)

Share This Page