Draaien naar buik en kan nog niet terug en slaapt op de buik nu

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door noensje, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hallo,

Ik heb een beetje zenuwen, Finnley kan sinds een paar dagen naar ze buik rollen maar nog niet terug naar zijn rug, nu hebben we hem net op bed gelegd en is hij naar buik gedraaid en zo gaan slapen, ik vind het maar niks hoor, hij ligt ook niet plat op ze wang met ze hoofdje naar de zijkant zeg maar maar half op ze wang , vind het gewoon eng ga zo maar ff kijken,

Iemand ervaring mee die me ff gerust kan stellen!!

Groetjes Laura

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat vind je eng dan? Je kindje ligt dus met zn hoofdje opzij gedraaid? Dan is 't toch goed?

Weet je, 't is de laatste tijd al vaker geschreven op het forum. Iedereen is zo bang voor buikslapen, omdat dit een van de risicofactoren is voor wiegendood. Het word tevens ook aangeraden je kindje 6 maanden lang bij je in de buurt - dus dag en nacht! te laten slapen. Iedereen is bang voor buikslapen, maar er is bijna niemand die zn kindje 6 maanden bij zich in de buurt laat slapen. Dus de adviezen worden maar half gelezen.

3. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Wij hebben dat ook op dit moment...wel kunnen draaien maar nog niet terug.wij hebben en aero matje gekocht...dit omdat het mij een zekerder gevoel gaf.hoe oud is je kindje? inmiddels heb ik wel meer vertrouwen gekregen dat hij niet zijn gezicht zomaar in het matrasje drukt...ik weet wel wat je voelt.ik had het ook.ook omdat het niet aangeraden word je kind op zijn buik te slapen leggen.er zijn super veel kinderen die op hun buik slapen en liever zo liggen.dus als ze dan kunnen kiezen doen ze dat.ik vertrouw wel dat als hij ervoor kiest zelf om zo te liggen dat het goed komt.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Geen zorgen maken hoor! Je kindje zal echt niet zomaar zn gezichtje in het matras duwen.
    Ik snap je bezorgheid wel, dit had ik ook! Mn zoontje rolde met 4 maand van rug naar buik, maar terug nog niet. De eerste dagen keek ik iedere 5 min of alles in orde was.

Als ze t zat zijn op hun buik dan "melden" ze zich wel. Met 5,5 maand kon hij ook terug rollen, dus dat scheelt

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hoor. Ik vond het ook maar griezelig aan het begin. Maar na een paar dagen kreeg ik er meer vertrouwen in en dat gebeurd bij jou vast ook.
    Soms ligt onze dochter ook bijna recht naar beneden met haar gezichtje. Dat vind ik nog steeds niet zo prettig, maar vertrouw er wel op dat ze zelf anders gaat liggen als ze niet goed kan ademen. Ze draait regelmatig in haar slaap en als ik naast haar ga staan te kijken, dan ademt ze wel gewoon goed.

6. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Oke dan, ja dat komt door die adviezen mbt wiegendood en omdat ik het eng vind dat hij nog niet terug kan rollen, nou ben benieuwd, heb net gecheckt en hij slaapt blijkbaar lekker, ik wordt al dagen wakker snachts door hem omdat hij dan op zijn buik is gerold en niet meer terug kan maar echt op de buik slapen is nu voor het eerst,

@suusjeuh: dat van dat in de buurt slapen heb ik ook niet gedaan omdat we aan onze slaapkamerkant buren hebben wonen die dag en nacht in de tuin hangen gillen ruzien dus was de keus gauw gemaakt haha wat betreft buikslapen misschien moet ik er wel aan wennen ofzo en erop vertrouwen!

7. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hij is 6 maanden oud, hoop dat hij gauw leert terug te draaien ook dan ben ik ook wat geruster .

8. misa

misa Niet meer actief

Hier buikslapers vanaf 1,5 week oud. Beide keren even eng en wennen, maar nu is het helemaal oke. Ze sliepen allebei de eerste weken ook bij ons. Dus als wij beneden waren, waren zij dat ook en boven idem. Mocht het eens anders zijn, en ik hoor wat op de babyfoon, dan ga ik gelijk kijken. Dat wel.
    Soms slapen ze ook nog maar net op een wang, maar als het neusje vrij is, is het oke.

Je moet even wennen, maar dat komt wel! Als je kindje liever op de buik slaapt, kun je hem vervolgens ook vast op de buik leggen zodat hij niet meer zelf goed hoeft te draaien.
    Succes met wennen! Het bange gevoel komt ws ook heel erg doordat er altijd op gehamerd wordt dat buikslapen niet 'mag'.

Oja, en wiegendood en verstikking is niet hetzelfde. Bovendien heeft wiegendood met veel meer vermoedde oorzaken dan alleen buikslapen te maken (in huis roken, ventilatie, te warme kamer en kleding, enz).

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    wiegendood heeft NIETS te maken met evt. stikken in een matrasje ;)

en ze stikken echt niet in een matrasje. die kleintjes zijn sterk genoeg om hun hoofdje om te draaien als ze wat minder lucht krijgen.

10. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Hij krijgt nog een fles rond 22.30 en toen heb ik hem gewoon op zijn rug gelegd en zo is hij blijven liggen, de babyfoon staat sowieso naast me en het beeld springt vanzelf aan als er geluid is, hij is wel heel erg aan het oefenen , we zullen zien het is iig goed gegaan gisteravond en hij heeft lekker geslapen, ik ben zelf ook een buikslaper ...heerlijk

Deel Deze Pagina