koekje 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door juffie roos, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ik vroeg me af of er ook koekjes zijn voor kinderen van 6 maanden.
    Zie wel in winkels bijv. berenkoekjes, maar dat is allemaal vanaf 8 maanden.
    Liga eerste stap is volgens mij alleen om te verkruimelen.
    Kan ik ook een soepstengel ofzo geven?
    Of kan ik dit alles beter helemaal nog niet geven?

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik gaf de kleine een soepstengel, lange vinger (eerst beetje suiker eraf gehaald.) en nijntje koekjes. die mogen ze wel hebben..

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Liga? en anders een korstje brood? wel erbij blijven ivm verslikken/stikken.

4. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    en cracot crackers vond mijn dochter ook erg fijn

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze zoon heeft nog nooit een koek gekregen.
    Ik vind van mezelf niet dat ik doorsla wat betreft voeding maar een kind op zo'n jonge leeftijd al gesuikerde dingen geven die totaal niets bijdragen qua voedingswaarde begrijp ik niet zo goed...

Als hij al eens een tussendoortje krijgt, is het een rijstwafel of soepstengel. Ook gedroogd fruit zoals rozijntjes, abrikozen, vijgen,... vind hij erg lekker!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vanaf 7 maand denk af en toe bambix rijstewafeltjes gegeven. Vanaf 11 maand soepstengel. Zit toch best wat zout in en dan had ze op dat moment ook weer even wat anders.
    Rozijntjes krijgt ze nu soms.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Er zijn van bambix wel startkoekjes vanaf 6 maand, heeft Jelmar paar keer gehad, maar vind het zo'n smeerboel :p

Hij kreeg broodkorst, soepstengel, rijstwafeltesj (eventueel met yoghurtlaage van sesamstraat gekocht bij de C1000) en af en toe een lange vinger bij mijn moeder thuis (SUGARRUSH....not... valt mee hoor antikoekjedames ;))

Maar de rijstwafeltjes met yoghurtlaage zijn hier gelijk al groot favoriet! en soepstengels ook, en dat zout... hij krijgt misschien een halve binnen op een dag, 1 x in de 2 dagen.... zijn wel andere dingen waar ik me druk om kan maken :)
    Die lange vinger krijgt hij dus 1 x in de 2 weken, en dat vind ik prima, echt een verwennerijtje voor hem bij Beppe!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 6 maanden heeft een kind in principe geen tussendoortjes nodig (overbruggen van eetmomenten). Pas wanneer kinderen op 3 volwaardige maaltijden zitten dan zijn tussendoortjes 'nodig'.. maar je kunt natuurlijk altijd fruit of een stukje brood tussendoor geven. Mijn dochtertje kreeg heel af en toe een rijstwafel, soepstengel vanaf 6 maanden maar alleen om te oefenen met kauwen.

9. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    t is ook niet echt nodig, maar dacht dat het goed was om er wat mee te 'oefenen'.
    En als we dan ergens zijn en ik eet wat, dan krijgt hij ook wat...
    Maar goed, bedankt voor jullie antwoorden, kan ik wel wat mee;)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb van die startkoejes van bambix voor Tycho. Maar wat een ongelooflijke smeerboel wordt dat zeg hahah. Hij sabbelt erop en plukt er daarna met zn handjes aan, zit daarna aan zn broekje, wipper of mij nou dan weet je het wel. Allemaal van die zachte, doorweekte, leffe kruimels overal.
    En dat gedeelte waar hij op sabbelt wordt heel zacht en opeens breekt het af en zit hij met een half zacht klef gedeelte in zn mond. Nou dan probee rik het eruit te pulken want soms is het zo'n groot stuk.... Hij snapt ook nog niet hoe hij moet kauwen dus ik ben heel erg bang dat hij het gewoon in 1x probeert door te slikken.

Hij krijgt het daarom ook maar af en toe. Ik vind het ook nog niet echt nodig. Hij eet tussen de middag bijna 2boterhammen en een fles melk en hij zit dan zo vol.

xxx

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ga hier in mee!
    Hier ook meestal rijstwafeltje, soepstengel, soms een stukje volkoren cracker of rozijntjes, abrikoos. Andere dingen vind ik zelf gewoon nog niet nodig.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het altijd zo raar dat er WEL rozijntjes gegeven worden maar geen (kinder)koekje.. er zit veel meer suiker in die rozijntjes dan in een kaakje of kinderkoekje...

13. Bri

Bri Niet meer actief

Met 6 maanden gaf ik helemaal niks aan tussendoortjes. We begonnen net met fruit en groente, dat was al 'vreemd spul' genoeg.
    Met iets van 7,5 maand zijn we begonnen met broodkorstjes, cracottes en soepstengels. Zoete tussendoortjes, anders dan fruit, heeft ze nog nooit gehad. Ja, afgelopen week een paar poffertjes (zonder iets erop).
    Verder geen koekjes, rozijntjes of iets dergelijks.

14. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    mijn zoontje is 7 maanden maar heeft nog geen tussendoortje gehad. ik heb hier in de winkel ook nog maar koekjes vanaf 8 maanden gezien.
    en een soepstengel vind ik eigenlijk best wel gevaarlijk, vind ze nog vrij hard voor zo'n kleintje
    misschien ben ik wel te voorzichtig...want ik durf hem ook nog geen brood te geven.

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Waarom durf je geen brood te geven?
    En soepstengel is zomaar week in de mond, maar je moet stapje voor stapje ontdekken, ook voor je igen vertrouwen in je kindje

16. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ben bang dat hij erin stikt ofzo.
    hij is met 6 maanden begonnen met fruit en sinds kort heeft hij er pas pap en groente bij.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je moet ook niet te snel gaan. Hier ook niet meteen begonnen met tussendoortjes hoor, is ook niet nodig.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Cygnet, er zit geen toegevoegde suiker in rozijntjes hoor.
    Daarbij mag ze van mij best soms een koekje, maar ik vind dit gewoon genoeg afwisseling, koekjes komen vanzelf wel. Een beetje suiker mag er best binnen komen, maar ik vind het zelf gewoon niet nodig om bijv een lange vinger met een volle laag suiker erop te geven. Wat voegt dat toe aan haar voeding? Vrij weinig. Dus niet nodig.
    Ik ben haar bijv al vrij snel gedroogde abrikozen gaan geven als ijzerbron omdat ik haar nog geen vlees wilde geven. Dat vond ik dus wél nodig.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, geen toegevoegde suikers nee maar wel meer (fruit) suikers dan in een koekje.. dus wat maakt het uit? Een koekje heeft een heel andere structuur en dat is ook weer handig. Om het suikergehalte koekjes laten is naar mijn idee onzin als je wel rozijntjes of iets vergelijkbaars geeft.

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Bij de lange vinger is de suiker zichtbaa, bij een liga niet, verder schelen ze qua voedingswaarden wenig ;)

Deel Deze Pagina