koekje 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door juffie roos, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Je hebt daar wel een punt; zijn idd net begonnen met groente en nu fruit en dan ook nog die opvolgmelk die we nog vermengen om de overgang niet te groot te maken.
    Hij is nu ook verzadigd hoor, dus wacht er voorlopig nog even mee.
    Misschien verkruimelen van die 1e stap liga door een fruitje, maar meer voorlopig niet;)

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wat betreft suikers heb je gelijk maar ik zei dat ik geen koekjes gaf omdat die qua voedingswaarde niets bijdragen. Een rozijn is een gedroogde druif en dat vind ik, onafhankelijk van het suikergehalte, te verkiezen boven een koek. Uiteraard geef ik dan maar een paar rozijntjes en geen handvol ofzo. ;)
    Ook is dit handig omdat het zo klein is en ze zo hun fijne motoriek kunnen oefenen.

3. adi

adi Niet meer actief

Rozijnen (ongezwaveld en zonder toegevoegde suikers) zijn belangrijke bronnen van ijzer. Ik zie ze inderdaad ook als gedroogde druiven. Druiven zelf bevatten ook veel glucose (het is verwarrend om fruitsuiker te vergelijken met witte suiker), maar dan geef je toch ook niet liever een koekje?

4. Elke1984

Dit bedoel ik dus...:D

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zei ook alleen maar dat ik het raar vind dat mensen liever geen koekje geven vanwege de suiker maar wel rozijntjes.. DAT vind ik onzin.. dat rozijntjes om andere redenen beter zouden zijn prima.

Het is de reclame van het raketje.. ken je die? De reclame suggereert at het raketje 'beter' zou zijn dan een sultana omdat het minder caloriën bevat... BS...
    Prima om geen koekjes te geven hoor maar inderdaad wel om de goeie redenen!

Fruitsuiker en geraffineerde suikers doen verder precies hetzelfde hoor.. zoet zijn!

6. Elke1984

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind op zich ook niet dat er iets mis is met zoet. Het is een smaak net zoals zuur, zout,...

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als de suikers uit een koekje niks toevoegen dan doet het zout uit de soepstengel dat ook niet en die krengen zijn zout! 't Is niet dat ik zeur over soepstengels, maar ik zie wat dat betreft het verschil niet tussen een koek of een soepstengel.

Bij 7 maanden gaf ik een rijstwafel als tussendoortje en dat was maanden lang het enige tussendoortje. Hij eet ze nu nog steeds graag. Ik ben niet bang van zoet, dus hij mag ook een plak natuurhoningkoek, die vindt hij sinds kort lekker. Hebben we het wel over een kind van bijna 2.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier begonnen met brood met 8 mdn. Daarvoor ging het gewoon niet goed. Soepstengels, koekjes of lange vingers belanden vaker op de grond dan in de mond. Dus die worden amper gegeven. Hij krijgt wel eens een halve eierkoek en soms maak ik een smoothie van vers fruit.

Verder doe ik er niet al te moeilijk over. Hij mag af en toe best een extraatje. Aankomende zondag is hij jarig...en dan eet hij lekker een paar van die chipito kaaschippies en een stukje gebak. Maar alles met mate.

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kreeg met 6 maanden bambix koekjes, eenrijstwafeltje of nijntje koekje en af en toe liga, maar die smeren heel erg vond ik...
    Met 6 maanden was het inderdaad het overbruggen tussen 2 voedingen en het lekker sabbelen:)

10. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Moet toch ook gewoon kunnen denk ik..Onze meid eet super goed, fruit, melk en groenten..Sinds kort laat ik haar inderdaad ook gewoon lekker sabbelen op broodkorstjes en ligas..

iedereen moet het gewoon zelf weten natuurlijk, maar soms denk ik echt dat mensen zich te druk maken..J hebt zelf wel in de gaten of je kindje ergens goed bij vaart of juist niet..

Deel Deze Pagina