Wel of geen diksap

Discussie in 'Voeding' gestart door romygizmo, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het CB adviseerde mij om mijn dochter nog geen diksap te geven,omdat ze dan gewend zou raken aan de zoete smaak.
    Ze adviseren om tussendoor gewoon water te geven ipv diksap.
    Hoe gaan jullie hiermee om?
    Als ik het etiket op de fles lees dan lijkt me het niet echt een ongezond produkt.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ach CB kan van alles zeggen...
    Hier zeiden ze dat ook! maar water drinkt ze niet echt.... En er moet toch wat binnen komen! (thee vind ze ook niet zo ) dus ik geef wel diksap maar met maar een klein beetje erin dat er maar net een smaakje aan zit.....
    Je moet doen wat je zelf wilt en waar jij je goed bij voelt...

3. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ze adviseren zo weinig mogelijk zoete dingen te geven, omdat dat de smaak aan kan tasten en ze dan bv hun groente niet meer zouden willen eten.
    Nu weten we dat zoet niet heel goed is om te geven, maar het kan natuurlijk geen kwaad.

Naomi krijgt ook roosvisee 's middags als ze een rijstewafel of koekje eet. Ik doe maar paar druppels erin, de rest water zodat het minder zoet is. Maar ze drinkt ongeveer zo'n 60cc.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier zeiden ze dat ze het wel mag hebben maar dat we ook moeten proberen wter te geven zodat ze ook aan een neutrale smaak went.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze alleen water of slappe thee. Heb vaak rooibos citrusvruchten of kauwgomballenthee van de AH.
    Vindt ze allemaal lekker. Zoetigheid krijgt ze hier eigenlijk nooit. Soms een slokje sinaasappelsap van mij nu ze wat ouder is.
    Ik vind het ideaal dat ze gewoon thee en water lust, dat is overal te krijgen. Zelf heb ik nooit echt water leren drinken en ben ook geneigd om sneller fris te drinken dan thee.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik ben ook begonnen met water en thee... Thee was niets, welke gezonde smaak dan ook..
    Water een tijdje.. Maar toen het als een 'maaljte/tussendoortje' moest dienen, dronk hij te weinig. Ik geen diksap zonder toevoegingen, moet je wel even op letten. En dat heel dun, drinkt hij nu nog steeds... Kan echt geen kwaad hoor... alles met mate!

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou gewoon eerst water proberen, blieft ze dat echt niet (na een tijdje proberen), dan kun je er altijd nog een paar drupjes diksap doorheen mikken. Ik zou het wel sterk aanlengen.
    Lucas heeft hier tot een paar weken geleden altijd water gedronken overdag, nu moet ie het echt niet meer. Nou ja... dan krijgt ie gewoon sterk aangelengde diksap!

Idd, er zal toch vocht in moeten, maar vergeet niet dat er ook nog veel vocht gehaald wordt uit fruit, groente, melk, etc. 'Oefenen' met water of diksap drinken is meer om aan iets anders te wennen dan melk.

8. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zit het dan met slappe thee?
    Laat je dat helemaal afkoelen, of geef je het lauw?

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik doe zeg maar half thee, half koud water. Zodoende is de thee slap en lauwwarm.
    Ik maak hier vaak 's morgens thee en daar drinkt ze over de dag door steeds wat van. Vaak 's middags even nieuwe.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Die van mij hebben gewoon vanaf het begin diksap gekregen, gewoon licht aangemengt (wel wat zwaarder dan een paar druppels).
    Hier geen problemen met het eten van hun warme eten of brood dat wordt gewoon gegeten en ze krijgen daar gewoon een beetje drinken bij net als wij dat hebben.
    Bij de broodmaaltijd melk of karnemelk (met scheutje ranja)

En weet je als ze echt dorst hebben drinken ze ook wel water, geen enkel probleem

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tot de leeftijd van ca 7 maanden hebben ze eigenlijk genoeg aan de hoeveelheid melk die ze nog moeten krijgen. Extra's is niet nodig.
    En da zal ik ook voorzichtig doen met de zoetigheid. Diksap is dan wel uit puur fruit, maar fruit bevat ook fruitsuikers die laxerend kunnen werken en slecht kunnen zijn voor de tandjes.
    natuurlijk is het wel leuk om andere nieuwe smaken aan te bieden. Ik heb rond die tijd ook kauwgomballen thee en de marsmallowthee van de AH gegeven ( puur kruidenthee). Of later heeeeeel dun aangelengde diksap, echt water met een smaakje zeg maar.

12. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kreeg vanaf een maand of 5 slappe diksap...daarnaast ook wel thee en water...

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom niet eerst gewoon wennen aan water en (slappe) thee? Die diksap komt later wel. Mijn dochtertje van 9 maanden krijgt het gewoon maar ze drinkt ook graag thee en water.

14. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Als je slappe diksap afwisseld met water en thee moet het geen probleem zijn lijkt mij.

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier krijgt ze ook alleen nog water en thee. Ze heeft wel heel soms eens een beker diksap gehad maar water en thee drinkt ze net zo goed, dus dan geef ik dat liever dan de diksap.

Ik zou sowieso niet met diksap beginnen, maar altijd eerst water en thee proberen. Hier gaat het beide met smaak op.

16. adi

adi Niet meer actief

Waarom wil je met 5 maanden al diksap geven? Voor de vocht hoef je het niet te doen. Zolang een baby min. 600cc melk drinkt en daarnaast groente en fruit heeft ie voldoende vocht binnen. Pa s als de melk veel minder wordt moet deze aangevuld worden met ander drinken.
    Als je haar wilt leren om ander drinken te drinken dan melk, dan geef ik je cb gelijk. Ik zou een baby ook eerst leren om water te drinken, want dat is ná melk de meest gezonde vochtbron voor een mens. Als je kindje straks geen water wil drinken heb je een probleem vind ik. De hele dag door sap drinken is echt niet gezond.

Maar wij drinken zelf sap alleen 's ochtends bij het ontbijt en 's avonds als ik op de bank zit. Voor de rest water of thee, en dat hebben de kinderen hier ook geleerd.

17. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties, hier kan ik wel wat mee.

Deel Deze Pagina