Koekje bij de koffie

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 7 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Koekje bij de koffie?

1. Ja

90 stem(men)
    65,7%
  2. Nee

47 stem(men)
    34,3%
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Toen ik net op mezelf woonde en nog niet echt een ritme had in werken, huishouden en boodschappen reed ik altijd vlak voor er visite kwam naar het ziekenhuis en haalde daar gevulde koeken en boterkoeken (dat was nog in de tijd dat op zondag de winkels dicht waren).

Indiana, Athina en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    Thuis wel zo opgegroeid met altijd koek bij ieder bakkie. Taart erbij in het weekend.
    Hele familie zwaar overgewicht, nu bijna allemaal overleden aan hart en vaatziekten….

Voor mij was het een hele kluif of die koek en taart helemaal te ontwennen en achter me te laten! Maar het is me gelukt en ze komen er ook niet meer in, dan maar ongastvrij. Alleen op verjaardagen hebben we nog taart.

Aries, Saartje33 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat @KleineLai zegt, dat idee heb ik er dus ook bij. Mijn schoonouders halen bijv elke zondag gebakjes voor bij de koffie. Gewoon voor hen zelf. Dat deden wij vroeger nooit. Krijg ik echt visite, ja dan zorg ik wel voor wat lekkers. Maar ik heb eigenlijk nooit standaard koekjes in huis. Mijn moeder en schoonmoeder wel. Maar denk dan meer aan spritsen, jodenkoeken of dat soort koekjes. Echt gevulde koeken of roze koeken ofzo vind ik wel wat anders. als je die bij elke kop koffie pakt… nou. Dat lijkt me niet echt oké haha

Mapje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn ouders eten ook elke zaterdag een gebakje samen. En hebben ook altijd koeken in huis. Nou vermoed ik mijn moeder ervan een soort van feeder te zijn haha :p:roflmao: Altijd als ik daar ben al is het om post te halen dan word ik volgepropt met eten.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja mijn moeder heeft altijd kleine koekjes in huis, een reep chocolade en chips. Mijn schoonouders altijd jodenkoeken, slagroom, gebak in het weekend, chips en ook luxere koeken…
    Wij hebben zelf wel altijd kleine koekachtige snacks in huis voor de kinderen. Voor onderweg enzo. Dat is een must :roflmao:

Indiana en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Heb Ja gezet, maar dat doen we alleen als we weten dat we visite krijgen :D.

Zelf eten we koekjes wanneer we willen. Maar dan meestal geen pak maar meer van die 4 gevulde koeken of donuts e.d.

Vero0504 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #27 hummeltje5, 7 sep 2021
    Laatst bewerkt: 7 sep 2021
    Mn man heeft er een broertje dood aan, maar ik ben opgegroeid met het principe dat er altijd wat in huis moet zijn voor de visite. Aangezien m’n man de boodschappen doet, ben ik wel een paar keer van een kouwe kermis thuisgekomen en was er dus niet eens een koekje (al was het maar een simpele) om uit te delen.
    Werkt overigens ook niet mee dat hij de weekboodschappen op maandag haalt en visite vaak in het weekend komt, wanneer alles zo onderhand op is.
    Wát voor koek zou me dan weer geen klap uitmaken, het gaat mij om het principe..

Edit: koek eten wij zelf standaard rond een uur of 20, ook al toen we nog geen koffie dronken.

Een koekje bij een kopje koffie op het terras hoeft van mij dan weer niet.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dat snap ik wel. Maar dan is het meer voor visite idd. En dan vind ik het ook nog anders wanneer bijv bezoek komt die je echt niet vaak ziet of van ver komt, of dat je (schoon)ouders regelmatig even binnen komen om iets af te geven / whatever. Als ik daarvoor elke keer wat zou moeten bakken.. :p Maar ik bedoelde meer gewoon wanneer je zelf thuis bent.

coop75 vindt dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.400
    113
    Bij ons was het idd echt alleen op zondag. Wat ik als kind erg stom vond maar nu wel begrijp :roflmao:

Ik heb wel altijd heel veel vreten in huis. Ik kan makkelijk een ‘zondag koffie’ organiseren haha

Tranquila en Mapje vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Een high coffee :p

KleineLai vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Werd me niet duidelijk uit de OP, maar had toevallig net een edit gedaan op m’n vorige bericht :)

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ik zie het ja!

13. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.959
    1.295
    113
    Voor mezelf niet, maar voor de visite is er altijd wel wat lekkers in huis.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Nou drink ik momenteel angstaanjagend weinig koffie dus zou dat lijntechnisch niet problematisch worden. Maar bij mn reguliere hoeveelheden wordt t een ander verhaal.

Heel af en toe haal ik met mn dochter wat lekkers bij de bakker ofzo. Gewoon om iets groots of kleins te vieren. Maar zij vindt alles er prachtig uit zien maar is na 1 hap doorgaans alweer daarvan genezen.

Geplande visite staat altijd wat lekkers te wachten. Ongeplande visite kom je op t niveautje stroopwafels uit.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Hier een old skool koekjestrommel en dan ‘s ochtends half 10 koffie en met een koekje erbij (moet ik altijd aan die reclame denken trouwens; koekje drbij). Drinken thee bij ontbijt, geen koffie. Gebak alleen met verjaardagen of Moederdag ofzo. En koekje is gewoon koekje; digestive of haverkoekje of lange vingers ofzo. Mee opgegroeid en heeft zwaar z’n comeback gemaakt sinds ik met m’n zoontje bij m’n vader woon.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wij hebben geen koek in huis (dat zouden wij meteen opeten, dus heb niets lekkers in huis :roflmao:), maar als er visite komt koop ik koekjes of maak zelf iets lekkers.

Saartje33, Ella1988 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.145
    1.683
    113
    Als de kinderen in bed liggen en wij aan ons welverdiende kopje thee zitten eten dan hebben we er vaak een koekje bij. Verder alleen met visite, maar vaak halen we dan wat lekkers.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hadden vroeger zo’n soort koektrommel

upload_2021-9-7_15-47-35.jpeg

owly, Saartje33 en SydneyGirl vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    en deze volgens mij haha

upload_2021-9-7_15-49-33.jpeg

owly en Saartje33 vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Nina Sanders ik kan geen foto uploaden nu, maar wij hebben er één van Forever Friends. Je weet wel, die schattige beertjes.

Dat is ook het enige “hippe” blik, omdat die toch in de la, dus uit het zicht ligt.
    De blikken die in het zicht staan zijn allemaal retro.

Deel Deze Pagina