Dat hadden ze in Oostenrijk ook in het hotel waar we zaten. Caffee und kuchen HET favoriete moment van onze zoon tijdens die vakantie ( was toen 5 en sprak dat ook heel goed uit, 1 van de weinige duitse woorden) Maar goed dat we elke dag in de bergen gingen wandelen.
Ik vind het dan weer jammer dat je dat gierig noemt, het gaat mij echt totaal niet om het geld namelijk. Ik maak dolgraag lekkere gezonde lunches en diners voor mijn gasten. Maar gebak hebben we gewoon nooit/nauwelijks.
Maar als je zelfgemaakte koeken hebt, dan zit er waarschijnlijk de helft minder zooi in dan de gemiddelde supermarktkoek. Ik vind een handje amandelen veel verzadigender en het nodigt veel minder uit tot overeten. Ik kan het vaak niet bij maar 1 koek laten, die suiker wakkert bij mij eetbuien aan. Er niet aan beginnen werkt beter voor mij.
Yep. Doordeweeks meestal rond een uur of 10 koffie of thee met een "tussendoortje", zoals de kinderen op school een pauzehapje hebben. Kan ook een "gezondere" koek zijn, mueslireep, eierkoek, liga zoiets. (Absoluut niet gezond, maar beter dan gebakje denk *hoop ik) Als er visite is wel vaak gebak, appelflap of iets "bijzonders".
Ik heb het niet over gebak gehad Als er iemand gezellig koffie/thee komt drinken ruim na de lunch en voor het diner biedt je diegene dan geen tussendoortje aan?
Ohja elke avond bij de thee/koffie wel een (simpel) koekje of iets anders. Luxere koeken en/of gebak halen we in huis voor geplande visite of als we wat te vieren hebben. Voor dat laatste vinden we tegenwoordig steeds vaker een reden.
Dat gebeurt eigenlijk nooit bij ons, gasten die ver moeten rijden blijven altijd lunchen/dineren. Voor mensen van dichtbij die alleen even koffie komen drinken maak ik een heerlijke cappucino zonder verder iets erbij.
Grappig, ik ervaar dat andersom. Noten zijn zo klein, daar eet ik er snel veel van. Koekjes/biscuitjes pas ik af en weet ik hoeveel ik van moet/wil eten.
Ik eet ook wel eens een supermarktkoekje hoor. Volgens mij zitten daar niet veel meer calorieën in dan zelfgemaakt. Maar dan nog, blijft het een kwestie van het totaal aantal calorieën lijkt mij. 1 koekje nodigt niet uit tot overeten bij mij, maargoed dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik snap heel goed dat je er niet aan wil beginnen/het niet in huis haalt hoor. Maar ik geloof dus niet dat je van één koekje op een dag per se dik wordt. Dan spelen er dus nog andere dingen, het 'er niet vanaf kunnen blijven' etc. Want een heel pak koekjes op een dag, dát zet inderdaad wel aan.
We hebben niet standaard koekjes in huis anders worden die binnen dezelfde dag opgevroten door de kids. Verder drinken wij koffie zonder iets erbij, dat was vroeger trouwens wel anders omdat ik dat dus wel gewend was uit huis. Als we bezoek krijgen dan haal ik altijd wel iets lekkers of ik bak iets. Geen standaard koekje maar bijvoorbeeld een gebakje, muffins of macarons en een schaaltje luxe chocolaatjes, nootjes.
Haha, dat doet me denken aan m’n schoonouders. De eeuwenoude koektrommel, die ze voor hun trouwen gekregen hebben, wordt op tafel getoverd zodra het koffiezetapparaat begint te pruttelen. En dan mogen (lees: moeten) we allemaal één koekje pakken en in een hele wilde bui twee In mijn ouderlijk gezin deden/doen we dat niet en man en ik thuis ook niet Heb je trek in een koekje bij je koffie, pak gerust en vraag of de ander ook wil, maar dat is dus niet de standaard. Komt er bezoek: ja, dan zeker wel. Dan haal ik gebak of koek(jes). Afhankelijk van wie er komt (niet iedereen zit op taart te wachten) en hoe laat we hebben afgesproken Koekjes serveer ik dan wel op mooi servies, zo’n gruwelijke koektrommel op tafel begin ik niet aan
Ik heb het ook andersom. Tenzij het een mix is (studentenhaver of zo) vind ‘een handje noten’ ook zo saai. Beetje als dat je 1 tomaat zou eten. Daar moet iets bij om er een snack van te maken.