Goedemorgen dames, Hebben jullie tips voor mij voor een makkelijk dweilsysteem? Ik heb CRPS- 1 aan mijn linkerarm. Chronisch. Plus dat ik eigenlijk nogmaals geopereerd moet worden omdat de botbreuk niet goed genezen is. Ik ben dus eigenlijk al een tijd op zoek naar wegen om mijn huishouden wat gemakkelijker te maken. Ik heb 4 kinderen en 2 katten dus dat is wel nodig ook.. Nu lukken me veel dingen al wel, maar het dweilen blijft lastig te regelen hier. Ik heb zo'n groene stok van leifheit met van die losse dweilen die je dan uitwast. Maar die moet ik dus uitwringen en dat kan ik niet. Dus nu zit ik op zondagavond op de grond mijn huiskamer te dweilen met een doekje dat ik met 1 hand redelijk uit kan wringen. We hebben nogal een flinke huiskamer en daar doe ik dus 3 uur over... Weet iemand van jullie misschien een systeem wat makkelijk wringen is, evt wat ik met mijn voet kan doen? Ik heb een tegelvloer en boven laminaat. Alvast bedankt!
Ik heb een vileda systeem met een emmer met wringer er in. Deze: Vileda vloerwisser, emmer folder aanbieding bij Blokker - details Leifheit heeft trouwens een systeem waardat je met de voet kracht kunt zetten om de mop uit te wringen. Misschien is dat iets voor je? Dat is deze Leifheit Profi uitwringpers | Blokker
Ik heb ook die Leifheit met wasbare dweil maar voor mij is 1 doekje ruim voldoende voor de hele benedenverdieping. Ik maak hem nat in de wasbak, evt. wat laminaatreiniger, en daar doe ik alles beneden mee. Daarna meteen de was in. Ik zuig dan wel van tevoren. Maar uitspoelen is hier echt niet nodig.
Ikzelf gebruik het dweilsysteem van de HaRa. Hoef je met je handen niets te wringen. Ik stop de dweil in de zijkant van de emmer, haal een hendel over en m'n dweil wordt uitgewrongen. Ik weet alleen niet of dat gaat met je handen, omdat je toch iets van kracht op de hendel moet zetten (moet eerlijk bekennen dat ik je ziekte niet ken 😒.
Dirt Devil stoomreiniger Aqua Clean (stoomreiniger, Dirt Devil) is dit misschien makkelijker? In de aanbieding bij de Trekpleister
Ik ga ze eens bekijken! Bedankt voor de tips alvast. Eylem; voor boven het laminaat is niet zo'n probleem. Dat is een gladde vloer, en als die idd gestofzuigd is, kun je een hele lap doen met 1 keer uitwringen. De plavuizen zijn wat grof en daar gaat ook vuil in zitten.
die goedkopere stoomreinigers moet je niet aan beginnen, heb er meerdere gehad, nu een karcher van bijna 300 euro en eindelijk tevreden.
Eens!! Ik heb ook een Kärcher, de sc2500 geloof ik, en is echt z'n geld waard! Veel degelijker dan zo'n Kruidvat geval die bij mij stuk zijn gegaan.
Ik zou een stoomreiniger kopen. Ik had na een dweilbeurtje altijd gigantische last van mn schouders. had zo'n leifheit sponsuitknijpding. nu een karcher en dat is zooooo makkelijk. met die leifheit stond ik nog wel eens kracht te zetten en te schrobben. met een stoomreiniger is dat niet nodig. gaat lichter als stofzuigen. vlekje wat je niet meteen weg krijgt? even stomen laten liggen. tijdje later er overheen en weg is de vlek. ik zou inderdaad niet voor een goedkoop merk gaan a la dirt devil of shark. en een hele dure karcher a 300 euro is ook echt niet nodig. ik heb er 1 van 95 euro. karcher SC1000. super ding. eerste keer dweilen was de doek echt pikzwart. ik gebruik hem nu een paar x per week en in 10 minuten ben ik klaar.