Koekjes bakken met peuter!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaMarije, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ macy: dat is ook een idee ja! kleine alleen laten uitsteken enzo :) die ga ik onthouden!

@ deelight: jammer zeg! Ik heb gisteren met Lucas cupcakes gebakken, van de sprookjesboom. Lucas vond het op zich wel interessant, maar om nou te zeggen dat ie razend enthousiast was.... neuh... toen hij eenmaal doorhad dat het beslag best lekker was, kon je wel raden wat ie aan het doen was, haha.

Versieren vond ie wel leuk! En ze smaken ook nog goed ;) mooi kinderformaatje ook.

Volgende keer ga ik gewoon zelf deeg maken denk ik..

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb gisteren met mijn zoontjes arretjescake gemaakt.
    Hartstikke goed ging het!
    Mijn oudste heeft flink geroerd, mijn jongste moest de biscuitjes pletten.
    Ze waren superbetrokken en hebben er 's avonds echt van gesmuld.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    MamaMarije, leuk zeg! Nou heb hier vanmorgen mijn dochter wat koekjes laten versieren. Nou dat was echt leuk hoor. Had de versiersels op een plat vakjesbord gelegd, dat ging erg goed want ze kon ze goed pakken. In het begin ging ze alles alleen maar op 1 koekje doen haha. Lag er een hele berg op. Alleen glazuur smeren moest ik even doen.

Na een nacht bewaren (in afgesloten trommel) waren de koekjes helemààl zacht geworden trouwens.... waren qua smaak wel goed te eten, vooral de chocola die ik gemaakt had. (had zelf eea toegevoegd hmmmm)

macy, worden jouw koekjes wel krokant?

4. Maia

Maia Niet meer actief

dat is vaak zo, komt door het glazuur dat de koekjes wat zachter maakt.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik maak ook regelmatig koekjes of cupcakes met de oudste.
    Glazuur maak ik meestal gewoon zelf. Glazuur erop en versieren doe ik dezelfde dag nog meestal, want anders wordt het er niet mooier op of zacht.
    In Duitsland haal ik vaak allerlei versiersels, want meestal hebben die supermarkten en hele schappen vol taartenspul.
    In Geldermalsen heb je trouwens Taart & Decoratie zitten, daar hebben ze ook heel veel. Hoe loopt het trouwens met de club, las laatst een oproepje in het wijkkrantje, heb je daar veel reacties op gehad?
    Net als Saskia ook zegt, ik laat ze ook vaak helpen met het afmeten van de juiste hoeveelheden, gaat best goed, samen streepjes tellen en de getalletjes op de maatbeker en weegschaal bekijken etc.
    Oh ja, en bij de Action hebben ze voor cupcakes ook leuke bakvormpjes met stippen, ruitjes etc., kost haast niets.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ Jo79: De Mama's Club begint nu een beetje op gang te komen! Heb nu een stuk of 4-5 aanmeldingen en we hebben deze week de tweede activiteit. Lekker Italiaans eten bij La Grotta (met alleen de mama's uiteraard). Binnenkort heb ik met het cb een afspraak om te zien hoe we meer aan ledenwerving en samenwerking kunnen doen.

Dank voor je tip over het winkeltje in Geldermalsen! Ik hou daar echt van, probleem is alleen dat ik alles dan zo leuk vind :):D
    En ik ga eens bij de action neuzen denk ik...

@ deelight: leuk hè? dat versieren! ook goed voor de fijne motoriek, haha. klinkt mij best goed in de oren hoor, zachte chocoladekoekjes!
    Jammer dat ik weer 'aan de lijn' ben...:(

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hehe, erg he. Ik eigenlijk ook...

De koekjes zonder glazuur waren zacht geworden. De versierde koekjes hadden we meteen opgegeten...

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Nou, nu een recept gevonden wat echt supermakkelijk was en lekker!!! En ze zijn krapperig geworden!! Ga z nu in een trommeltje met rijst bewaren, dan schijnen ze knapperig te blijven.

jumjum!

Deel Deze Pagina