Voor onze aankomende reis willen we camcorder aanschaffen,maar het aanbod is zo groot! Welke bevelen jullie aan? Als ie maar makkelijk in gebruik is en weinig ruimte in neemt. We dachten zelf aan 1 in de prijsklasse 150-200 euro.
Ik heb hier al eerder info gegeven: Toevallig verkoop ik camcorders dus kan wel wat meer informatie geven: Mini DV: neemt digitaal op, maar wel op een bandje, je moet het met een special aansluiting (fire-wire) op de computer zetten, dit zit niet standaard op elke computer, het is wel relatief goedkoper. DVD: Niet veel keus meer in (dit gaat nu al langzaam verdwijnen), en is zeker ook niet makkelijk te bewerken. Tevens zijn de DVDtjes er in vrij duur, zo'n 4 euro voor een halfuurtje filmen. Neem je een Rewriteble DVD dan zal je het hoe dan ook erst op de computer moeten zetten om op grote DVD te branden. Harde schijf in de meeste camcorders zit 30 GB, goed voor zo'n 7 uur filmen en is met USB op de computer te zetten, ze zijn iets duurder in aankoop maar losse DVD's of bandjes hoever er niet in Wink Teens is er voor de meeste merken (JVC, SONY) een aparte draagbare brander te koop = super makkelijk, sluit je camera eraan, drukt op een knopje en hij brandt het voor je... maar een harde schijf camera is wel wat kwetsbaarder....wanneer hij valt kan je al je gefilmde informatie kwijt zijn. SD-card/geheugenkaart: dit is het nieuwe gebeuren in de camera wereld, en word naar mij verwachting de opvolger van filmen op mini-dv, het is makkelijker te bewerken (de bestandsformaten zijn een makkelijkere codering) je hebt ook sd camera's met ingebouwd flashgeheugen, dit is minder kwetsbaar dan een harde schijf camera, en in aanschaf iets goedkoper. op een geheugenkaartje kaartje van 4 GB kan je 1-1,5 uur filmen. bij een Media Markt vestiging zullen dit ongeveer de prijzen zijn: Mini DV vanaf 199,- euro DVD: vanaf 249,- Harde schijf: vanaf 399,- Brandertje harde schijf: 199,- of 249,- SD-kaart camera: 325,- De meeste camera's hebben een FILMresolutie van 800.000 pixels, uitgezonderd de Full-HD camera's die hebben een resolutie van 2,3 miljoen pixels. Full-HD is een hogere kwalitieit speciaal voor full-HD tv's (Als je zo'n tv hebt zou ik echt zo'n camera aanraden, met een goedkope camera heb je met een directe aansluiting slechtere kwaliteit maar na het branden gaat dit beter) maar de prijzen van deze camra liggen tussen de 799-1499,- euro. Je hebt ook camera's van 1-7 miljoen pixels, dit is dan meer gericht op foto kwaliteit, hou er rekening mee dat je voor een foto 2 miljoen pixes nodig hebt, dus vaak is een aparte fotocamera een goedkopere en betere oplossing Mijn favoriet is de FS100 van Canon een camera op SD-kaartje de prijs lag laatst rond de 220 euro, maar onder die prijs kom je toch op een bandjes camera uit en dit raad ik persoonlijk niet aan! voor vragen mag je altijd pb'en Dit is geen reclameartikel voor de media-markt, ik geef hierin gewoon wat informatie. Wat ik ken uit mijn eigen vakgebied, ik ga dus NIET in discussie of media markt goedkoop of duur is.