Even een radeloze moeder hier...Daan wordt elke avond wakker, snachts ook...elke keer heb ik hem zijn speentje gegeven en ja, tuurlijk weet hij dat nu dondersgoed!Ik heb het gedaan omdat hij bij ons op de kamer sliep en mijn man sochtends weer moet werken, ik wilde hem zijn nachtrust gunnen!Zelf verpest dus...Sinds kort hebben we Daan ook savonds boven in zijn eigen kamer gelegd. Wij slapen beneden..Maar goed, ik kan hem boven dus niet laten huilen, omdat de andere 3 kids daar ook slapen! Vannacht hebben we Daan dus weer bij ons op de kamer gelegd en hem maar es flink laten huilen...Gevolg was dat ik ook bijna lag te huilen in bed, Daan vervolgens wel langzaam rustig werd en vanaf een uur of 1 tot 6 door heeft geslapen... Ik weet wel dat het niet zo erg is om hem te laten huilen, maar mijn hart breekt echt als hij zo verdrietig is!Wie heeft ervaring met het doorbreken van de `wakkere` nachten en wie kan me geruststellen...Helpt het laten huilen echt en hoe lang moet ik het volhouden... Oja...moet ongesteld worden, dus mijn hormonen werken niet echt mee Liefs Emma
Ik heb ooit eens gelezen dat het huilen er erger uitziet dan het is....ze schijnen er zelf geen last van te ondervinden.en tuurlijk reageer jij daarrop,dat is de natuur! maar als je na gaat,die van mij zijn wel zo sneaky,ze huilen hard verscheurend en dan kijk je even om het hoekje,zodra ze je zien lachen ze weer.dus ik denk, dat het t ot op zekere hoogte natuurlijk, zeker geen kwaad kan ze af en toe een lekker een potje te laten brullen.ze moeten zichzelf ook leren troosten,tenslotte........en die gebroken nachten doorbreek je echt alleen maar door huilen toe te staan
Hey Erlida, ik kom je steeds tegen, we zitten tegelijk de onderwerpen te lezen, hahaha! Hij heeft 2 x flink gehuild aan het begin van de nacht, en toen werd hij om 6 uur wakker, babbelen, en weer (zonder te huilen!) in slaap gevallen tot 7 uur. Zou het al zo snel werken dan...en inderdaad, ik denk dat hij ook zou lachen als ik het licht aan zou doen..
Bij onze meid hielp het echt om haar te laten huilen. Mijn hart brak/breekt dan echt, maar het werkt gewoon. Eerst huilde ze soms wel 15 tot 20 minuten voordat ze eindelijk in slaap viel (gingen we wel tussendoor om het hoekje kijken natuurlijk). Daarna een minuut of vijf en nu is het vaak nog geen minuutje en regelmatig ook helemaal zonder huilen. Zelfs dat minuutje blijf ik vervelend vinden, maar ze heeft er zelf helemaal geen last van. Ik heb zelf ook regelmatig een potje zitten janken als ik haar liet janken, maar dat is nu ook voorbij. Even doorbijten dus.
Ze slaapt 's nachts door. Rond 19.30 uur wil ze haar laatste fles. Dan slaapt ze van ongeveer 20 / 20.30 uur tot 6/7 uur. Heel soms hoor ik haar rond een uur of drie murmelen, maar dan valt ze direct weer in slaap.
Succes,en onthoud de aanhouder wint! \/ ....die 's zijn kleine raddraaiertjes hoor hoe klein ze ook zijn,ze wseten je precies te bespelen...haha
Maar huilen is toch ook de enige manier waarop ze aandacht kunnen trekken? Ze willen jou en tuurlijk gaan ze dan lachen als ze je zien. Sorry maar dat is onzin, wij kijken het altijd een minuutje aan en gaan dan naar hem toe. Soms is het namelijk in zijn slaap en is het zo voorbij. Maar duurt het langer, dan ga ik zeker naar hem toe. Hem troosten en even lekker vasthouden. Dan weer terugleggen. Of een voeding geven als bleek dat hij honger had. En het is nooit langer dan een paar nachten geweest. Dus doe ik het op deze manier, veel fijner voor ons allemaal dan hem overstuur te laten huilen...
Zou het aan de naam liggen haha Daanisook weer lekker aan het spoken 's nachts. Hij krijgt van mij gewoon zijn avond en nachtfles weer terwijll we eindelijk zover waren dat het niet meer nodig was. Maar ja een knrrende maag tja wat doe je er tegen. Hoe oud is hij? En hoe is zijn ontlasting? regelmatig of niet want misschien heeft hij daar last van. En tja tanden Daan is daar heel lang 's nachts voor aan het feesten geweet
Bij ons helpt het absoluut niet om hem te laten huilen. We hebben het een hele tijd geprobeerd met als resultaat; een baby die helemaal overstuur raakt. 'Gewoon laten huilen' werd ons verteld. Nou, dat kan ik niet hoor als hij na anderhalf uur(!) nog steeds ligt te huilen. En niet gewoon huilen, echt krijsen. Tja, hij kan natuurlijk niet zeggen wat er aan de hand is...... Tuurlijk wordt in mijn omgeving regelmatig geroepen dat ik te snel toegeef....en soms twijfel ik ook enorm of ik het allemaal wel goed doe. Maar het naar bed gaan werd bij de kleine zo'n issue dat hij al overstuur raakte als hij zijn bedje zag......En in slaap huilen, waar wij op hoopte, was er bij ons niet bij. Ook de drie minuten regel toepassen lukte niet, al hebben we weeeeken volgehouden. Zo zie je maar, je moet je eigen weg kiezen. Hij valt nu bij ons op de kamer in slaap en leggen hem daarna in zijn eigen bedje. En over een tijdje proberen we het gewoon opnieuw. Verders is het een heel rustige, makkelijke baby, dus als dit alles is.... Succes verder!
Siem is pas 6 weken oud maar drinkt 's nachts al geen flesje meer. 23.00 uur de laatste en 7.00 uur weer de eerste. Hij wordt echter 's nachts wakker van krampjes, maar als die voorbij zijn, dan wil hij niet meer teruggelegd worden. Ik merk echt duidelijk verschil tussen de eerste huiltjes en die daarna. Ik haal hem er dus wel ut voor zijn krampjes en ik verschoon hem dan ook even, maar daarna blijft hij huilen, zonder duidelijke reden. Aandacht/ eenzaam? We hebben hem vannacht beneden in zijn wagen gelegd, zodat het geluid wat minder was voor ons, maar natuurlijk hoor je hem. En dat blijft vreselijk. Ik ben inmiddels natuurlijk ooooh zoooo moe, dus ik vraag me af wanneer ik de eerste doorslaapnacht mag hebben. Ik weet dat hij nog jong is, maar omdat hij 's nachts al geen honger meer heeft (echt, lang genoeg gecheckt) hoopte ik toch echt dat wij die periode naderden. Helaas... Succes allemaal.
@ stranger ik heb er niet voor niets bij gezet tot op zekere hoogte!tuurlijk laat je ze niet overstuur huilen dat lijkt me logisch! maar het is en blijft heel normaal dat een baby soms huilt .de ene keer meer als de andere.en ook de ene baby is de andere niet! en met huilen toestaan snachts bedoel ik niet:lekker laten krijsen tot de volgende ochtend.
Inderdaad. Overstuur huilen heeft helemaal geen zin. Dat doen wij ook niet. Het verschil horen we wel en als het echt overstuur krijsen is dan pakken wij haar uiteraard ook even op om te troosten en leggen we haar daarna weer in bed. Alle kindjes zijn weer anders en reageren anders op de verschillende aanpakken. Gewoon proberen en doen waar je je goed bij voelt!
@ Stranger: Daan ligt in zijn wiegje naast ons bed, dus ik laat hem ook geen half uur huilen. Vannacht wel 2 x 10 minuutjes, dan speentje en toen sliep hij. Er is, vind ik, ook wel wat voor te zeggen dat je ze eraan kan laten wennen dat je direct naast hun bed staat. Maar daarom breekt mijn hart wel als hij huilt!
Ik denk dat je heel goed bezig bent. Daan is toch uiteindelijk weer in slaap gevallen? Tymen had het op die leeftijd af en toe ook nodig om te huilen. Baby´s kunnen niets anders dan huilen en het helpt ze om over te gaan van dag naar nacht. Ook helpt het bij het verwerken van ervaringen gedurende de dag. Ik denk dat je het heel goed doet door hem tien minuutjes te laten huilen, dan even naar hem toe gaan, aai over de bol, speentje en dan weer weg gaan. Mijn ervaring is dat het beter is om hem er niet uit te halen. Dit ritueel herhaal je steeds en uiteindelijk zal het huilen steeds korter worden en uiteindelijk stoppen. Zo ging dat hier althans. Overigens maak ik ook onderscheid in de huiltjes. Paniekerig gillen is voor mij absoluut een reden om vrijwel direct heen te gaan, terwijl jammeren, zeurderig huilen voor mij een reden is om het een poosje aan te kijken. Vaak slaapt mijn mannetje alweer voor die tien minuten voorbij zijn! Wat ik nog even wilde toevoegen is dat ik het erg jammer vind dat er in mijn omgeving gedaan wordt alsof ik een slechte mama ben door mijn kindje te laten huilen. Echter zie ik het hier bij mijn buurmeisje op een manier die ik niet zou willen. De ouders van dat meisje hebben haar nooit laten huilen omdat volgens hun een kind nooit zonder reden huilt. Ze is nu bijna twee en zet het elke avond om 11 uur op een brullen, en vertikt het om in haar eigen bedje te gaan slapen. Ook tijdens het middagslaapje moet het samen met 1 van de ouders op het grote bed, anders gaat ze echt niet slapen. Lijkt mij ook niet een goede ontwikkeling! Bedoel hiermee dat je als ouders je gevoel moet volgen, maar dat je ook moet erkennen dat het wel eens goed kan zijn voor een kleintje om eventjes te huilen. Ik hoop dat ik hiermee niet een discussie opstart, het is niet mijn bedoeling om mensen te veroordelen, maar wil door middel van een voorbeeld laten zien wat niet goed zou kunnen zijn!
Ik ben het met je eens Setteke.Ik hoor inderdaad duidelijk aan zijn manier van huilen of hij in paniek is, of dat hij "gewoon" huilt. Vanavond gaan we het weer zo doen, vannacht werkte het eigenlijk al. Het is nog nooit eerder gebeurd dat hij van een uur of 1 tot 6 doorsliep zonder zich een aantal keren te melden!We brengen hem rond 20.00 uur naar bed, waanra hij heerlijk slaapt...tot dus een uuer of 12 / 1. Dan wordt ie ongeveer elk uur wakker, en tot nu toe heb ik hem steeds dírect zijn speentje gegeven, dus daar is hij helemaal aan gewend. Uit bed haal ik hem sowieso niet, dat heb ik 1 x gedaan en inderdaad een stralende glimlach was het gevolg!Joepie!Gezellig mam! Hihihi...gaf wel direct aan dat er niets aan de hand was met hem @ Fleur: Daan is nu 6 maanden (op 4 daagjes na...). De Danen zijn Dus Donderstenen :-k
Ik bedoel ook niet dat hij meteen op moet houden met huilen. Maar wel dat er iemand bij hem is als hij huilt. En dan kan hij rustig nog doorhuilen terwijl ik hem vasthoudt (ook niet leuk maar ja). Hij mag best verdriet hebben en ikzelf vind het soms ook heerlijk om lekker uit te huilen. Ik denk ook dat je kinderen ergens aan kunt wennen. Voorbeelden van het buurmeisje ken ik ook. Maar ik ben er nog niet achter wanneer dat moment er is . De meningen verschillen nogal... @ Setteke: ik denk dat je pas een slechte ouder bent als je je kind laat huilen omdat het je niets kan schelen. En iedereen hier kan het wel wat schelen!