Mijn buren hebben de muziek onwijs had aan, buiten het dreunt mijn hele huis door....mijn tafel trilt ervan en hou mijn hart vast dat onze zoon niet wakker wordt. Van mijn man mag ik niks zeggen maar vind het niet kunnen zo hard.....ben ik nou een zeikerd ?
Ik heb precies hetzelfde met mijn bovenburen. Eerst was het af en toe een avondje en dacht ik ok ik mag niet klagen weet dat ik in een flat woon.. maar deze week was het elke avond feest. Keiharde muziek en pianospel. De bovenburen hebben het namelijk in hun hoofd gehaald om een piano mee te nemen in een flat. Zelf zou ik zeggen, bel gewoon aan. Maar aan de andere kant denk ik, als het eenmalig is kan je het dan niet beter gewoon laten gaan?
Oh wat vervelend zulke buren. Dat hadden wij vroeger ook en ik ergerde me er kapot aan! Hebben ze de muziek vaak zo hard aan of is het nu alleen deze keer? Als het maar heel sporadisch is zou ik het laten varen. Gebeurt het vaak zou ik er denk ik toch wel een keer wat van zeggen. Zoveel is het niet gevraagd om het volume even laag te houden op de tijden dat je zoontje normaal gesproken slaapt.
Je kunt altijd netjes vragen of het geluid wat zachter kan, zo dat jullie ook binnen normaal kunnen praten met elkaar. Wij hebben het hier in de buurt vaak gehad en dat was van een blok wat dwars van ons blok staat, ik ben er dikwijls een paar keer heen gelopen (met bonkend hart want er was drank in het spel) en heb altijd netjes gevraagd of het wat zachter kon. Wij konden het geluid van de tv niet horen.
Onze buren draaien "overdag" zo af en toe ook hele harde muziek waarvan de hele buurt kan mee genieten. Godzijdank wel leuke muziek, maar super irritant want elkaar verstaan gaat haast niet. Wij zeggen er voorlopig nog niets van denk maar zou ze zullen van onze kleine kids ook weleens last hebben. Maar s'avonds vind ik een ander verhaal.
Als het een enkele keer gebeurd zou ik het niet erg vinden. Gebeurd het nou wekelijks dan zou ik er gewoon wat van zeggen. Maar op avonden zoals vanavond dat het WK is zou ik sowieso niks zeggen, dat is gewoon een feestje voor veel mensen dus gewoon genieten.
Eenmalig zou ik laten gaan. Wekenlijks zou ik er wat van zeggen. Wij hadden het hier met de buurjongen. Die dacht elke keer dat, wanneer zijn ouders ook maar een stap buiten de deur zetten, hij er een houseparty van kon maken. Toen is partnerlief even pissig geworden, na 4 weken achter elkaar lief vragen.......
Gewoon langs gaan, uitnodigen om even te komen luisteren hoe het nu voor jou klinkt misschien begrijpen ze het dan