Licht bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Blondie1980, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie1980

26 mei 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een week heb ik last van licht bloedverlies/ afscheiding.
    Het is niet veel, enkel een paar druppeltjes op de dag. Het gaat soms gepaard met afscheiding.
    De kleur varieert van bruin tot roze/ lichtrood.
    Nu is het zo dat ik veel aan het hoesten ben, met name in de ochtend en tussendoor af en toe. Ook geef ik hierbij slijm op.
    Omdat het bloedverlies zo licht van kleur is, kan het dan zo zijn dan er een adertje gesprongen is bijvoorbeeld?
    Ik ben nu 15 weken zwanger.
    Ik vertrek zondag voor een weekje naar Frankrijk.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Blondie1980,

dat komt zo te lezen inderdaad waarschijnlijk van de buitenkant van de baarmoeder door de drukverhoging bij hoesten. Zolang je geen buikkrampen hebt, geen zorgen. Laat voor de zekerheid wel nog even je urine checken op een infectie. Daar heb je soms ook bloedverlies van en als je op vakantie gaat is het prettig dat van tevoren uitgesloten te hebben.

Groetjes Brigitte

3. Blondie1980

26 mei 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Brigitte
    Als het van een blaasontsteking zou zijn dan is het toch geen vaginaal bloedverlies?

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

soms is het lastig te beoordelen waar het bloedverlies vandaan komt, voornamelijk als het bij het afvegen is. Een blaasontsteking kan wel degelijk gepaard gaan met wat bloedverlies. Dit komt dan mee tijdens het plassen en is afkomstig uit de blaas/plasbuis. Fijne vakantie toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina