Wie heeft ervaring met het geven van borst in combinatie met flesvoeding? en wanneer zijn jullie flesvoeding bij gaan geven?
Ik geef sinds een week of 6 een avondfles Friso Hypoallergeen. Dit geef ik alleen als ik niet genoeg bv gekolft heb, dus zeg maar om de dag.. Ikzelf zit gruwelijk te twijfelen of ik hier mee door kan gaan omdat Justin juist die nachten altijd wakker word van krampjes.. Eerst gaf ik 90 cc en 3 schepjes en als meneertje nog honger had, kreeg hij de rest bv. Nu maak ik 180 en 6 schepjes. Maar nogmaals.. ik denk dat ik er maar vanaf stap. Iig van de hypoallergeen.
Ik heb geen ervaring maar wil wel ff meedenken, als je te vroeg start heb je kans dat er tepelspeenverwarring optreed en dan kan wordt live aan de borst drinken een probleem, ik zou zeker 8 weken wachten. Verder heb je regeldagen bij bv. Er zijn dagen dat je kind veel vaker drinkt (om de 2u) om zo te zorgen dat er meer melk aangemaakt wordt bij fv loop je kans dat je die regeldagen als het ware negeert en zul je dus steeds meer fv moeten geven en schiet de bv er langzaam bij in. Waarom wil je beide doen? Zodat iemand anders een keer een fles kan geven? Kan je ook kolven. Of zodat je een keer kan uitslapen/doorslapen? Nadeel is dat je waarschijnlijk zult gaan lekker of in het ergste geval dat er harde schijven ontstaan ed.
Ik wil graag borst en flesvoeding geven omdat ik weet hoe gebonden je bent als je alleen maar borstvoeding gaat geven .. Sowiezo geef ik de eerste weken alleen maar borstvoeding ivm melkproduktie maar wil daarna flesvoeding erbij gaan geven. Kolven vind ik 10x niets.. vandaar....
Hoi hoi, Ik ben sinds 2 weken ook gaan afbouwen met de BV enhet flesje gaan geven. Ik moet over een maandje weer aan het werk en het zou dan ook fijn zijn als Lisa daar ook tevreden dronk. Ik heb de melk wel eerst gekolfd anders zou het verschil helemaal zo naar zijn. In eerste instantie ging dat moeizaam, ze wilde de speen niet accepteren.maar na een paar dagen ging het goed. Ik ben niet het type om op mijn werk te gaan zitten kolven, daarom wil ik gaan combineren. Weet wel dat borstvoeding het beste is, maar ik weet zeker dat kunstvoeding ook goed is. Daarbij is het toch ook super praktisch dat jij niet steeds thuis moet blijven voor die voedingen? Ik geef nu de 1e voeding smorgens gewoon borst 2e voeding flesje kunst 3e voeding kolf ik af en vul ik aan met kunst 4e voeding kunst 5e voeding borst Moet zeggen, het bevalt me prima en die kleine meid slaapt nog langer door smorgens.. Dus die is ook dik tevreden.
Mischien moet je dit eens lezen: http://www.eurolac.net/index.php?p=5 (sorry zeeuwsmeisje even van je gejat)
Met en kind ben je zowiezo gebonden... de tijd dat je moeilijk weg kan is maar zo kort eigenlijk, ook met bv. Ben wel benieuwd wat voor spannende plannen je dan hebt als je weg wil zonder kind... grote kans dat je dan wel moet kolven en dat is nog veel "lastiger" dan ff ergens voeden. @Nemo ik heb het niet zelf zo bedacht hoor maar bedankt voor het plaatsen scheelt mij weer een lap tekst tikken
Ik heb al een dochter van 7...als je volledige borstvoeding krijgt bedoel ik dat t kind afhankelijk is van jou.... dus ik weet hoe het is hoor
Ik heb Joey de eerste twee maanden alleen BV gegeven en ben daarna bij gaan voeden met FV. Dat heb ik gedaan tot hij 6,5 maand was. Voornaamste voeding die hij kreeg was BV, maar hij was een extreem hongerige baby en kreeg daarnaast Friso Extra voor hongerige baby's. Omdat ik mijn BV geven niet op wilde geven, heb ik het zo gecombineerd en dat is super gegaan. Ook mengde ik het, als hij een voeding nodig had van 200cc en ik had maar 100cc BV gekolfd, dan gaf ik de andere 100cc FV en dan uit 1 fles
Met een week of 8 zijn wij begonnen met het oefenen met de fles. Omdat hij de fles weigerde was ik snel door mijn afgekolvde melk heen en zijn we kv gaan geven. Sinds een week of 3, 4 loopt het lekker en drinkt hij probleemloos uit de fles. Hij kreeg er al die tijd dus 1 per dag en dit ging goed en ging ook niet ten koste van mijn bv. Na een stressvolle en moeilijke periode was een week geleden mijn productie heel sterk afgenomen. Na 3 zware en vermoeiende regeldagen die ik gewoon niet aankon ben ik hem ook overdag een flesje gaan geven. Dit doe ik nu een week, en ondanks dat is mijn bv wel weer toegenomen en ik denk dat ik nog wel even zo door kan gaan zonder dat ik er weer een flesje bovenop hoef te doen. Ik zie het ook zo...... Ruben kwam nog altijd om de 2 a 3 uur max, ook 's nachts zonder fles. Maar ik ken ook meiden van wie de baby met 2, 3 maanden al doorsliep op bv. Deze meiden voeden dus ook 6 tot 9 uur achter elkaar niet en bij hun ging de bv ook niet opeens achteruit hoor. Je zal alleen misschien wel af en toe de natuur een handje moeten helpen door een paar keer extra aan te leggen. Doe ik ook wel eens als ik het idee krijg dat de productie minder word. Ik wil namelijk ook nog een tijdje bv geven. Wat ook helpt heb ik gemerkt is het tijdstip van de fles wisselen af en toe. Dan houd je je borsten eventjes voor de gek. Ze heb ik de laatste voeding de fles gegeven maar ook wel de een na laatste. Wel zou ik proberen om de eerste weken alleen bv te geven zodat het iig helemaal op gang is en je alles zo'n beetje hebt meegemaakt zeg maar. Suc6 met het voeden!